Witam
Mam problem czasami w czasie jazdy pojawia mi się czerwona kontrolka od silnika "check engine", jak mogę zdiagnozowac co jest przyczyną. 3 dni temu myłem silnik i od tego czasu pojawia mi się problem, pękł przewód paliwowy co idzie do silnika od filtra paliwa. Wymieniłem wszystkie na nowe. Ale dodatkowo auto w czasie jazdy staje się mułowate i szarpie jakby paliwa nie dostawał. Czytając na forum inne tematy przeczytałem, że w Roverach 200 sd/d 86KM 98r. nie ma gniazda by podpiąc pod komputer, więc jak mam to zdiagnozowac gdzie leży problem, jak samochód ma komputer obok akumulatora.
Proszę o poradę.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 22:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 23:22
Problem prawdopodobnie będzie leżał w którymś z czujnikówz a dokładnie w elektryce obok niego. Zapewne zalałeś jakieś przewody, kostki i robi się zwarcie. Wysusz porządnie komorę silnika i wiązki przewodów.
Tak na marginesie, po jakie licho myjemy te silniki? Przecież z góry wiadomo, że dobrze się to nie skończy
w ktoryms z kolei roverku serii 200 , tez mialem podobny problem przyjechal elektronik z lapkiem i do podlaczania a tu nie mamy gniazda.... po goddzinie szukania znalazla sie w miejscu gdzie sa przewody do radia tylko nizej przy podlodze pczyczepiona do boku plastikowej obudowy ( nie wiem jak to ci obrazowo wytlumaczyc ) wsadz reke i szukaj jest cos takiego tam na bank ...
W silniku 86KM (pokrywa silnika na 4 śruby), nie da się odczytać kodów błędu za pomocą byle jakiego testera, lub kawałkiem przewodu (zwory). Kody da się odczytać tylko w serwisie posiadającym testbook rovera, lub jakieś inne kompatybilne urządzenie. Sprawdź po pierwsze jeszcze raz przewody paliwowe - pozdejmuj je i sprawdź czy są drożne. Jak wszystko poskładasz do kupy to za pomocą gruszki pod pompuj paliwo. A tak w ogóle, to kiedy był filtr paliwa wymieniany? Mogłeś zalać dwa czujniki podczas czyszczenia. jeden znajduje się po lewej a drugi po prawej stronie silnika, są w niego wkręcone. znajdują się poniżej kolektora wydechowego.
[ Dodano: Pią Paź 17, 2008 18:55 ]
A tak w ogóle to ropa sama by odparowała... Czym myłeś silnik?
na myjni go myli. Zakryli alternator, komputer i akumulator jakimiś reklamówkami. Najpierw jakimś preparatem pryskał, odczekał z 5 minut i karcherem ile wlezie z najsilniejszą siłą, spływała ropa, śmierdzący zapach znikł, aż przyjemniej w aucie, ale za to kłopoty z silnikiem się zaczęły.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum