Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Moi mili kupilem Rovera 416 niecale 2 tygodnie temu. Za miesiac robie mu przeglad bo sie zbliza ale chce sie przygotowac na wszystko pod wzgledem technicznym bo kto wie na jakiego fachure trafie co namodzi namodzi i nic nie zrobi a kase wezmie.
1. pierwsza rzecz to dziwnie mi sie rusza roverem. naprawde trzeba mu przygazowac by ruszyc z jedynki, jezeli nie gazuje za mocno (ok.1200rpm 1400rpm) popuszczajac sprzeglo musze robic to baaaaarrrrdzo powoli bo sie jakby poddlawi, zakangurzy a nawet i zgasnie jak puszcze dosc drastycznie (nie wystarczajaco powoli).
Ex wlasciciel mowil, ze sam sie miesiac przyzwyczajal (jezdzil 416tka od lutego do pazdziernika br). Ale osobiscie cos czuje ze to musi byc jakis myk ze sprzeglem albo regulacja jakiegos podzespolu. Pytanie wlasnie jakiego? Mial ktos z was podobny mankament?
Jezdzilem Honda civic 94 (jajko) i tam mimo wszystko jakos latwiej szlo go wyczuc, ze tak sie wyraze, a nawet ostatnio przejechalem sie BMW 5 z 97 roku i tam puszczalem sprzeglo jak po masle jechal samochod bez problemow. Jestem zielony z mechaniki pojazdowej co sie nauczylem to jedynie poprzez doswiadczenia z poprzednim autem i jego usterkami:P
2. Tak na zas, zmienie olej z syntetyka lepkosci 5W na polsyntetyk lepkosci 10W i czy cos skomplikowanego mnie czeka w roverze czy tradycyjnie sruba pod misa a potem zalac przez korek?
3. Bede rowniez zmienial plyn chlodniczy. w hondzie lejac do zbiorniczka wyrownawczego nic sie nie zdzialalo, trzeba bylo lac do chlodnicy i odpowietrzac. Czy w roverze wystarczy lac do zbiorniczka? czy jest jakis odpowietrznik?
czynnosci 2,3 mam zamiar wykonac sam wiec pytam a z tym ruszaniem i kangurzeniem to nie mam pojecia:P
Kazda pomoc mile widziana, pozdrawiam, z gory dzieki!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 26, 2011 23:21, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 22, 2008 18:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Stan mechaniczny silnika - sprężanie w garach, czy nie dymi w korek oleju i odmy, czy nie ma przecieków, przedmuchów, nie stuka, nie puka, itd, itp, etc;
2. Wyczyść zespół przepustnicy - kanalik obejściowy, silniczek krokowy sprawdź, czystość tam uskutecznij, itd;
3. Zapłon mus skontrolować - czy kabelki nie przebijają, czy kopułka czysta (o ile ona jest), czy czujnik wału nie jest luźny, czy cewka zapłonowa nie jest już zwędzona jak szynka, itd.
4. Wszystkie linie sygnałowe i zasilające osprzętu silnika - czujnik położenia wału, czujnik temp. cieczy chłodzącej, czujnik temp. powietrza w dolocie, czujnik położenia przepustnicy, czujnik podciśnienia, sonda lambda, itd..
5. Zespól przekazania (sprzęgło), przełożenia (skrzynia) redukcji (dyferencjał) oraz podania (półosie) i kierunkowania (przeguby homokinetyczne) napędu.
Jest co do robotki, nie powiem..
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum