Wysłany: Czw Paź 23, 2008 20:45 [R200 1.4Si 97r] - problem ze skrzynią/sprzęgłem
Witam,
Użytkowałem miłego Roverka od roku i właściwie nie było z nim problemów. Jeżdżę raczej spokojnie chociaż z pewnością nie doskonale technicznie. Dzisiaj przy dojeżdzaniu do świateł nagle zablokowały się biegi i samochód zaczął szarpać (nie pamiętam na jakim biegu - 1 lub 2) . W każdym razie biegi już z włączonym silnikiem nie wchodzą, na luzie auto zapala, na wyłączanym silniku biegi wchodzą. Jakieś sugestie?
Pozdrawiam i dzięki z góry za informacje
Jeszcze jedno - na sprzęgle nie czuję luzów
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 23, 2008 20:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Rozumiem, że jak silnik jest wyłączony to biegi wskakują natomiast jak załączysz autko, to żaden bieg nie wchodzi, dobrze rozumiem?
Jeżeli tak, to najpierw pytanie:
Jak na zapalonym wrzucic chcesz bieg to co się dzieję? nie da się go wrzucić czy harczy jakby było sprzęgło niedociśnięte?
Na zapalonym nie da się wrzucić. Natomiast gdy wrzucę przed zapaleniem jedynkę to podczas przekręcenia kluczyka robi małego kangura i dławi się, nie zaskakuje silnik.
Natomiast gdy wrzucę przed zapaleniem jedynkę to podczas przekręcenia kluczyka robi małego kangura i dławi się, nie zaskakuje silnik.
A trzymasz wtedy sprzeglo wcisniete?
Moze podnies maske i zobacz czy cos nie stalo sie z linka?
Posadz kogos za kierwonica i niech wciska sprzeglo a Ty patrz (rejony pod podstawka akumulatora i filtra powietrza) czy rusza sie dzwignia od skrzyni.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Natomiast gdy wrzucę przed zapaleniem jedynkę to podczas przekręcenia kluczyka robi małego kangura i dławi się, nie zaskakuje silnik.
A trzymasz wtedy sprzeglo wcisniete?
Moze podnies maske i zobacz czy cos nie stalo sie z linka?
Posadz kogos za kierwonica i niech wciska sprzeglo a Ty patrz (rejony pod podstawka akumulatora i filtra powietrza) czy rusza sie dzwignia od skrzyni.
Pozdrawiam,
Trzymam, trzymam Zastanawiałem się nad linką, choć jestem raczej laikiem, ale wydaje mi się, że wtedy chyba bym czuł luz na sprzęgle a różnicy nie widzę z przed awarii.
Może mieć to jakiś związek z olejem w skrzyni biegów? Podejrzewałem małą nieszczelność, ale nie wiem czy to może mieć znaczenie
pozdrawiam
Na zapalonym nie da się wrzucić. Natomiast gdy wrzucę przed zapaleniem jedynkę to podczas przekręcenia kluczyka robi małego kangura i dławi się, nie zaskakuje silnik.
Dalej nie odpowiedziałeś na moje pytanie nie da się wrzucić bo co? bo zgrzyta jakby sprzęgło nie było dociśnięte, czy nie da się wrzucić bo bieg nie wchodzi a dźwięków żadnych nie ma?
Dalej nie odpowiedziałeś na moje pytanie nie da się wrzucić bo co? bo zgrzyta jakby sprzęgło nie było dociśnięte, czy nie da się wrzucić bo bieg nie wchodzi a dźwięków żadnych nie ma?
Bieg nie wchodzi, żadnych dźwięków nie ma, natomiast wchodzi wsteczny z duuużym zgrzytem.
Autem przez weekend nie będę miał się jak zająć, więc sugestie mile widziane:)
Może zapowietrzenie sprzęgła?
ja tak jak mareczek stawaim wstępnie na linke sprzęgła, przy dobrych wiatrach zmieścisz się z kosztami w kwocie ok 120 zł gorzej jeżeli to tarcze sprzęgła, wtedy koszty rosną o zapowietrzeniu sprzęgła na ogół nie słyszałem, więc możliwe, że to przyczyna, spotkałem się również z takim czymś że biegi nie wszystkie wchodziły ogólnie wina była po stronie skrzyni biegów ja stawiałbym na linkę sprzęgła lecz gdyby to była jej wina, to po prostu biegi by zgrzytały i nie wchodziły no sam nie wiem co poradzić może mareczek coś będzie więcej mógł powiedzieć, może oprawca bo on zawsze wszystko wie lub inni ?
Masz sterowanie sprzęgłem przez linkę, więc nic tam nie mogło się zapowietrzyć. Zajrzyj w końcu pod tą maskę i zobacz czy linka pracuje gdy ktoś inny wciska pedał w tym czasie.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Paź 24, 2008 18:14
Pociągnij za linkę sprzęgła za pancerz na wysokości tej sprężyny , energicznie do siebie i wtedy sprawdź - powinno pomóc.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
To jest cos na zasadzie samoregulacji. I dziala pod warunkiem, ze linka jest takowa - ze sprezyna. Spotkalem sie jednak juz z takimi przypadkami, ze linka to jakis zamiennik i reguluje sie ja srubka...
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
mieści się pod filtrem powietrza, czyli jeśli Twój podział zastosujemy stojąc przodem do otwartej maski samochodu, to linka będzie trochę na prawo od 4 i w dół
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Paź 26, 2008 20:01
Ale Ty masz naciągnąć linkę przy wyjściu ze ściany grodzowej / z kabiny.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum