Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum!
Mam kilka pytań dotyczących ww. silnika.
Z tego co przejrzałem forum widzę, że silnik ten praktycznie nie różni się od silnika montowanego w Roverach, m.in. 214.
W najbliższym czasie bede wysterowywal tenże silnik na Ecumasterze. Nie wiem czy na tym forum jest to popularna świnka(piggyback), jakby co odsyłam do google.
W zwiazku z tym mam kilka pytan:
1) Czy ktos posiada pinout komputera tego silnika? Lub identycznego silnika z rovera? Moze byc po angielsku.
2) Czy to jest silnik o oznaczeniu 14K4F ? Czy może innym?
3) Silnik, ktory bede grzebał nie posiada MAF, a jedynie MAP, czy tak było seryjnie?
4) Czy wieniec zebaty na wale korbowym dajacy sygnal do czunika polozenia wału jest w systemie 60-2 z tym, że dwa zęby nie leżą obok siebie lecz dokładnie naprzeciwko siebie? (180 stopni kąta roznicy położenia)
5) Gdzies widzialem schematy elektryczne silników Rovera wraz z zapisem sygnałów z oscyloskopu z powyższego czujnika, ale nie moge ich teraz znaleźć, czy ktoś może mi pomoc z tym sygnałem?
6) Układ sterowania to Motronic?
Jak mi się coś przypomni, to oczywiście będę zasypywał następnymi pytaniami
Z góry dzięki za wszelką pomoc, peace!
Ostatnio zmieniony przez kompot Pon Cze 21, 2010 16:11, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 28, 2008 23:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1) Czy ktos posiada pinout komputera tego silnika? Lub identycznego silnika z rovera? Moze byc po angielsku.
jeśli masz 16 pinowe złącze to mam, ale z głowy nie powiem, wszystko jest standardowo, L-line na 8 pinie.
Cytat:
2) Czy to jest silnik o oznaczeniu 14K4F ? Czy może innym?
jesli masz 16 zaworów to tak, jesli osiem, to 14K2F
Cytat:
3) Silnik, ktory bede grzebał nie posiada MAF, a jedynie MAP, czy tak było seryjnie?
czujniki masowego przepływu powietrza są stosowane tylko przy silnikach doładowanych więc masz tylko czujnik ciśnienia bezwzględnego
kompot napisał/a:
Czy wieniec zebaty na wale korbowym dajacy sygnal do czunika polozenia wału jest w systemie 60-2 z tym, że dwa zęby nie leżą obok siebie lecz dokładnie naprzeciwko siebie? (180 stopni kąta roznicy położenia)
w polonezie tak
w rowerkach z silnikami 16 zaworowymi po 95 roku zastosowano koło z różnicą położenia 120 stopni w celu zamontowania immo
kompot napisał/a:
5) Gdzies widzialem schematy elektryczne silników Rovera
1) Potrzebuje pełny pinout tego kompa, poniewaz bede modyfikowal sygnal z TPSa, sterowal wtryskami, zapłonem.
2) Thx
3) W ogole nie jest tak jak piszesz, ale nieważne. Rozumiem, że seryjnie tylko MAP sensor.
4) Thx
5) Zasysam własnie Rave.iso. Z tym, że schematy i te sygnały z oscyloskopu widziałem na zagranicznej stronce, może ktoś coś wie? Pilna sprawa!
6) Polecasz jakas stronke z informacjami nt. MEMSa?
EDIT:
Ad. 1) Pinout znalazłem w Autodacie, ale tylko do Rovera. 36 pinów, czujnik położenia wału 31/32 pin. Komp jest ten sam? Jesli ktos ma autodate nowsza niz 2.12@2005 to niech prosze sprawdzi czy ma w FSO poloneza z silnikiem Rovera. Dzieki!
Ad. 5) Tak tak, już wiem, widziałem to wlasnie w Autodacie!
To jest z Rovera 414 koncowka lat 90.
Nie wyglada ani na 60-2 ani na 2x 30-1 ani na co 120 stopni. Co to jest?
Tez uwazam, ze ten sygnal jest bez sensu, bo nie wyglada na nic o czym slyszalem.
1) Ok, pinoutu szukam dalej:)
3) Nie wiem za bardzo o co chodzi, bo przecież są przepływki w wolnossących autach.
6) Znajdę czym się rózni MEMS od Motronica?
Dzieki za pomoc
Dokładnie. Z tego co powoli wyczytuje na forum kompy sa inne niz w Roverach.
Ale dzieki bardzo blue za pdf-a!
Czy w Poldoverze da sie sterowac zaplonem przez kompa?
Witam ponownie!
1) Czy ktoś mógłby w jednym miejscu zrobić wykaz różnic/podobieństw MEMS i Motronica?
2) Czy wtryski MPI jest w pełni sekwencyjny, czy wtryski leją parami? Z tego co się dowiedziałe na pewno wszystkie nie leją na raz, prawda to?
Dzieki, pzdr
A widzisz, czytalem o starszych Roverach, gdzie ma byc ten sam komp.
Na przyszlosc simultaneous=bank injection, czyli fullgroup.
Pozdrawiam i kolejne bardzo dzięki!
EDIT:
Jakim interfejsem dam radę wykasować ewentualne błedy w sterownikach?
Euroscan ponoc?
KTS da rade?
Witam ponownie.
Poszukuję sygnału z oscyoskopu z czujnika położenia wału tego silnika. Niestety sam nie mam w tej chwili możliwości tego zrobić. Jeśli ktoś jest w stanie przesłać mi przebieg sygnału z tego czujnika będę bardzo wdzięczny.
Pzdr
kompot a po co Ci to? Sygnalu przykladowego nie mam, ale z tego co wiem to dziury w zamachu sa na TDC, 50° BTDC, 180° BTDC, 240° BTDC, chyba dla 1 cylindra. Oczywiscie dla kola zamachowego Roverka. Dla poldka nie wiem jak to jest ze stopniami.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Mam gentlemeńską umowę z producentem urządzenia, że gdy dostarczę mu sygnał z oscyloskopu z ww. czujnika tego silnika, to on napisze pod to odpowiedni soft do urządzenia. Oczywiście na Politechnice nie byłoby z tym problemu, ale niestety całe moje stanowisko jest do końca roku w remoncie, co skraca mój czas wykonania całej częsci praktycznej do minimum. Dodatkowo czas ten skróci się o czas jaki bedzie potrzebowal producent na napisanie software'u.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum