Jak czesto powinno sie wymieniac olej silnikowy (zalecenia fabryczne) oraz jak czesto dla silnika o przebiegu 190tys km?
PS. "robie" 3tys miesiecznie - jaki filtr i olej w kategorii jakosc/cena (przypuszcam ze zmiana 3xrok) zatem chyba czesto, wiec nie chce sie "popychac" w niepotrzebne koszta? dzieki,
Ostatnio zmieniony przez krzysztof_ns Wto Lis 04, 2008 22:00, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 04, 2008 21:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ja mam ten sam przebieg wprawdzie w benzynie i wymieniam co 15tys , a powino sie wymieniac co 10-15 tys przy tym przebiegu badz raz do roku , filtr zainwestuj jakis dobry (man, hengst, knecht, bosch)
nie wiem jak jest w książce serwisowej (chyba 10tys), ale osobiście zmieniam co 10 - 12 tys km. jesli robisz długie trasy to spokojnie możesz przyjąć tą górną granicę czyli 12tys km
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro Lis 05, 2008 20:53
hmm..."nowosciowo" co 10tys - to jakby malo i niezbyt dobrze swiadczy o silniczku...sadzilem ze serwisowo od nowosci jest to przynajmniej 15tys...poza tym jesli na nowym silniku zalecane jest co 10tys, to na przebiegowym 190tysiecznym to nie ryzykowalbym wydluzenia tego terminu (o ile go nie skracac ze wzgl na mniejsza zywotnosc)...chyba ze sie myle: )
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw Lis 06, 2008 19:31
porponuje czytac ze zrozumieniem - zanim wyglasza sie "pouczanki": )
skoro brt zasugerowal ze w nowym sam. wymienia sie fabrycznie zalecajac co 10tys, to zrozumiala jest rzecza ze przy przebiegu 190tys. ten okres ulega zmniejszeniu, podobnie jak zywotnosc silnika (mozna rzecz wprostproporcjonalnie) - pomijam tu kwestie samego stanu techicznego silnika...
jesli faktycznie okres ksiazkowy to 25tys - wymiana przy sprawnym silniku 190tys co 12-15tys bedzie wg mnie jak najbardziej ok...
co 10 000 km lub 6 miesięcy (w zależności co nastąpi szybciej)
- wymiana oleju + filtra oleju
co 20 000 km lub 1 rok
- sprawdzić nadwozie pod kątem korozji
- wymiana oleju + filtra oleju
- sprawdzić jakość płynu chłodniczego
- poziom oleju w skrzyni
- rurki biegnące pod podwoziem
- układ klimatyzacji
- naprężenie i stan paska rozrządu
- wydech
- hamulce
- półosie i zawieszenie
- układ kierowniczy
- nasmaować zamki
- zarówki oświetlenia tablicy
- pasy bezpieczeństwa
- spuścić wodę z filtra paliwa
- sprawdzić elemety systemu SRS
- sprawdzić emisjęspalin
- zrobić test drogowy
co 40 000 km lub 2 lata (w zależności co nastąpi szybciej)
- wymiana oleju w sktzyni biegów
- wymienić filtr powietrza
- wymienić płyn chłodniczy
- wymienić baterię w pilocie
- wymienić filtr paliwa
co 60 000 km lub 3 lata
- wymienić pasek rozrządu
co 2 lata niezaleznie od kilometrów
- wymienić płyn hamulcowy
co 10 lat niezależnie od kilometrów
- wymienić elementy układu SRS
Tyle mówi haynes. Pozatym nikt nie napisał, że wymiana oleju oleju ma być co 25kkm fabrycznie Jest napisane, że co 10 tys km, ja odrobinę wydłużam ten przebieg (olej to valvoline max life 10W40) - szczególnie gdy robię więcej długich tras
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon Lis 10, 2008 16:38
hmm...to teraz tak - przy 3000km/m-c (2xtrasa po 1000km + miasto 1000km) co jest lepszym rozwiazaniem i jaki olej wybrac w stosunku jakosc/cena:
1. tanszy i wymieniac np. co 9000-10000tyś
2. droższy np. taki jak Brt i wymieniac np. co 12000tyś.
3.trafiem na Lotos Diesel Traffic 5W/40 5l w cenie 92zł - co o tym sadzicie?!
chyba ze mozna pokombinowac nieco inaczej....
PS. tematu pt. olej silnikowy jeszcze nie przerabialem - jaki lac aby nie przesadzic kosztowo a i jakosciowo "trzymac poziom"...? dzieki,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum