Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam. Dzisiaj mojego roverka dopadło nieszczęście.. Podczas jazdy gdy zmieniałem bieg pedał sprzęgła został " w podłodze". po zatrzymaniu okazało się że pękła blacha trzymająca cylinderek ( cześć zaznaczona na czerwona na rysunku) Czy ktoś orientuje sie gdzie można taka blaszkę nabyć albo jak zaradzić przy moim problemie ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 27, 2011 23:12, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 01, 2008 22:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dobra udało mi się wyjąć pozostałą część tej blachy po dużych trudnościach z odkręceniem dwóch śrub. Jeżeli chodzi o cylinderek to jest cały nigdzie nic nie cieknie. Mam tylko do was pytanko czy po zespawaniu tej blachy i złożeniu wszystkiego na miejsce to powinno wszystko wrócić do normy ? Trapi mnie jedna rzecz że to ramię od sprzęgła zaznaczone na zielona na rysunku chodzi dość luźno przód, tył ( około 3 cm) i nie odbija. Czy tak ma być czy coś się jeszcze posypało ?
Trapi mnie jedna rzecz że to ramię od sprzęgła zaznaczone na zielona na rysunku chodzi dość luźno przód, tył ( około 3 cm) i nie odbija. Czy tak ma być czy coś się jeszcze posypało ?
tak ma być, gdyby chodzilo ciężko, to by był problem
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
nie mogę nadal rozwiązać problemu. gdy wstawiam wysprzęglik napełniony dot 4 do blachy to wybija mi uszczelka przy zbiorniczku wyrównawczym. a gdy wciskam pedał sprzęgła to wchodzi jak w masło bez oporu i napewno nie wysprzęgla do końca. może trzeba odpowietrzyć układ? wytłumaczcie mi krok po kroku jak to zrobic bo opis który jest w innym poście jest niejasny dla mnie. czekam na wasze porady
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Lis 06, 2008 16:07
Airon napisał/a:
może trzeba odpowietrzyć układ?
Na pewno trzeba odpowietrzyć układ.
Przy wysprzęgliku zapewne jest tak śrubka do odpowietrzania na kluczyk 7 lub 8.
1.Potrzebujesz drugiej osoby jedna wsiada do auta i zaczyna wciskać i puszczać sprzęgło.
2.Osoba w aucie trzyma wciśnięte sprzęgło a ty w tym czasie odkręcasz odpowietrznik i po chwili zakręcasz.
3. Osoba w aucie dalej pompuję, czynność powtarzasz kilka razy aż poczujesz reakcję na sprzęgle że pracuję tak jak ma być.
Oczywiście musisz mieć płyn w zbiorniczku bo na nic twoje odpowietrzanie
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
A w jaki sposób odpowietrzyliście ten układ ? Dziś u mnie sprzęgło zassało powietrza i się zapowietrzyło. Łapie przy samej podłodze. Da się jeździć ale to udręka. Czy wszystko samo wróci do normy czy trzeba jakoś to odpowietrzyć? Ale jak skoro nie ma żadnego odpowietrznika.
Na rysunku nr 2 to pompka ze zbiorniczkiem a nr 4 wysprzęglik?
Jak sprawdzałem w nogach kierowcy to jak jest ta gumowa osłonka to jest troszkę mokra, ale nie wiem czy to był smar(zakonserwowane) czy też wyciek. Dziś to się stało jak poruszyłem nr 4 troszkę.
[ Dodano: Pią Wrz 28, 2012 23:00 ]
Ktoś szybko pomoże??
Czytałem i szukałem na forum i znalazłem jeden sposób:
Dolać full płynu do zbiorniczka przy pompce, odjąć przewód od wysprzęglika poczekać aby troszkę zleciało płynu, założyć przewód i wszystko będzie cacy?? Czy jeszcze trzeba jakieś kroki podejmować? Jutro jak nie poradzę sobie rano to skoczę do mechanika, tylko nie chce niepotrzebnie wydawać kasy jak mogę to sam zrobić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum