Obojetnie czy przod czy tyl,trzeba rozmontowac wyczyscic i nalozyc smaru miedziowego na zewnetrzna pow,.klockow lub jesli to tyl to pomiedzy szczeki i pow.gdzie sie opieraja(nie pow.cierne oczywiscie) i nie bedzie piszczec.
Jaki rant na klockach?Jak cos to na tarczy i jak klocki nie sa nowe to nawet jesli jest, to sa ulozone pod ta tarcze z rantem.Piszczenie powstaje na powiezchni styku klocka z tlokiem lub szczeki.Ostatnio robilem to w swoim autku i nie piszczy.To podstawowa sprawa ktora powinno sie robic przy wymianie klockow,ale niestety nie wszyscy pamietaja.Tyl (hamulce bebnowe)piszczy szczegulnie rano gdy jest jeszcze wilgoc na tych elemen.potem przestaje.
klocki piszcza z dwoch powdow pierwszy i bardziej populrny to jest taki ze klockek w zacisku nie przylega do tarczy w 100% i powstaja dragania nakaldajaca sie amplituda drgan powoduje dzwiek slyszlany jakim jest piszczenie , powodem tego jest fakt nie wyczszczneia zacisko podczas wymiany klockow lub pod wplywem zuzywania sie klocka powstajacy pyl topi sie w zacisku i uniemozliwia swobny ruch klocka w zacisku i klocek np. dolem niei dochodzi do tarczy trzeba wyciscis zacisk ale pozadnie!!!!!, drugi powod to jest mieszanka im twardszy klocek tym bardzije piszczy klocek tym wiecej jest dadatkow miediz i innych metali a mniej pylow , im bardardziej klocki pyal tym mieskznak jest mieksza i tym szybciej zuzywa sie klocek i spada skutecznosc hamulca , zaprasz na rajdy im to piszcza klcoki dopiero- no ale ten drugi powod jest duzo rzadziej spotykany przynjmniej w polsce
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum