Wysłany: Sob Paź 11, 2008 12:13 [R45 2.0 iDT 2002r.] Jak zdemontować wkład lusterka bocznego
Witam serdecznie Wszystkich!
To po kolei:
Auto: R45 2.0 iTD 01.2002r
Problem: Brak podgrzewania lusterek
Co juz wiem: podgrzewanie lusterek włącza się wraz z podgrzewaniem tylnej szyby, na konektorach napięcie pojawia się (14,4V), sugeruję, że maty grzewcze są do wymiany.
Czego nie wiem: Chciałbym się dowiedzieć jak zdemontować wkład lusterka, ponieważ muszę wymienić mate grzewczą.
Jest ktoś kto w R45 juz wyciągał wkład lusterka?
Dzięki bardzo za odpowiedź
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 11, 2008 12:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Sob Paź 11, 2008 18:40
Mógłby ktos opisac jak wygląda sprawa z lusterkiem podgrzewanym ogólnie, jak to działa ile tam przewodów i jakie idą. Zastanawiam sie czy dużo by kosztowało zrobienie sobie podgrzewanych. Co trzeba by z jakiegos rozbitka wymontowac i czy to w ogole ma sens. Juz wiem z postow wyzej ze maja sie wlaczac z podgrzewaniem tylniej szyby.
musisz wcisnąć wewnętrzny koniec lusterka ile się da do środka, a później wyciągnąć wkład w kierunku zewnętrznym
Dzięki bardzo udało się!! teraz tylko kupno nowych mat i sprawa załatwiona...
Juz klikam "pomógł"
[ Dodano: Sob Paź 11, 2008 23:06 ]
niuton napisał/a:
Mógłby ktos opisac jak wygląda sprawa z lusterkiem podgrzewanym ogólnie, jak to działa ile tam przewodów i jakie idą. Zastanawiam sie czy dużo by kosztowało zrobienie sobie podgrzewanych. Co trzeba by z jakiegos rozbitka wymontowac i czy to w ogole ma sens. Juz wiem z postow wyzej ze maja sie wlaczac z podgrzewaniem tylniej szyby.
No więc sprawa jest dość prosta... Mianowicie "masę" podpinasz do jakiegokolwiek metalowego elementu w lusterku, natomiast "plus" ciągniesz od włącznika podgrzewania tylnej szyby... musisz miernikiem sprawdzić na którym pinie pojawia się napięcie po wciśnięciu włącznika, ot cała filozofia...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Sob Paź 11, 2008 23:58
Powoli, powoli:) W innym temacie o jakichs matach czytałem, i rozumie to tak ze lusterko obklejone z tyłu jet ta mata grzewcza i od niej bedzie szedł przewod. Tak?
W praktyce wyciagniecie szkła lustra i zamontowanie spowrotem kest proste i nieokupione żadnymi ubytkami w lusterku?
JEzeli to sie zgadza to mneij wiecej wydaje sie proste, ale zapomniałem o najwazniejszym myslac o podgrzewaniu. O elektrycznym ustawianiu. Tu na pewno sam włacznik trzeba by wymontowac z rozbitka i ładnie wmontowac w puste miejsce w swoim, ae jak to dalej wyglada, czy skomplikowane to nie mam pojecia.
Aha ogladałem dzis Rover 416 tak zeby zbadac wyposazenie i po lewej stronie pod kierownica jest jakis tam przyisk (nieistotne) pozniej regulacja lusterek i ostatnie włąsnie nie wiem co, nie wywnioskowałem z rysunku. Myslałem ze to podgrzewanie lusterek ale teraz wiem ze jest ono automatyczne z tylnia szyba. Co to jest?
jeśli to był R416 z lat 95-96 to tam jest przycisk właczający ogrzewanie lusterek...
mata owszem jest przyklejona od spodu do szkła, ale jeszcze na nią jest przyklejony plastik, który sluży do zamocowania szkła do mechanizmu regulacji...
jest on trocę niewygodny do zdemontowania
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ja nie wiem co jest niewygodnego w ściaganiu szkła z tego plastiku, czy odklejaniu maty??
Według mnie ta czynność jest najprostrza, ale czasochłonna....
Rozgrzewam suszarką plastik, po czym delikatnie wyciągam wkład lusterka, rozgrzewam matę i ja zdzieram z lusterka, po czym klej co został z maty na lusterku usuwam preparatem Kontakt Chemie LabelOFF, potem wszystko dokładnie odtłuszczam spirytusem.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Pon Paź 13, 2008 09:14
Gdzie mozna kupic taką mate? A sam mechanizm do ustawiania el lusterek skomplikiowany? Czy robił sobie ktos sam el lusterka? Domyslam sie ze sprowadza sie to do zamontowania sterowania, poprowadznia przewodow do lusterek i zamontowania w nich mechanizmu ktory bym mogl wymontowac z innego Rovera tak? Czy trzeba by całe lusterko przełożyc?
Co do 416 to pewnie był to model z tych lat bo własnie tak ten przycisk wyglądał.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Sro Paź 15, 2008 09:34
Tak z ciekawosci bo nie chce mi sie grzebac skoro i tak sie za to JESZCZE nei biore, całe lusterko od wewnatrz sie sciaga no nie? Tam pewnie koło regulacji sruby? Standartowo?
w sobote chcialem wymienic mate w lusterku. Kupilem na allegro mate o wymiarach
17,5 x10,5 okazala sie za duza, mam dwie opcje albo kupie nowa mniejsza albo przytne ja a druciki polacze specjalny lakierem do takich rzeczy.
Przy prubie wyjecia szkla z pastiku, podgrzalem plastik z waskiej strony, gdy sie nagrzal szkielko elegancko odeszlo, tylko ze nie odgiolem wsowki kabelka , przy mocniejszym nacisku szkielko peklo. KUR... 7 olat nieszczesc.
A tak swoja droga szklarze maja przesrane bo ciagle im lustra pekaja.
Swoją drogą, mata sama w sobie dość mocno się nagrzewa bo te ścieżki to drut oporowy i taki lakier nic nie pomoże od razu się przepali.
Ja w swoim zastosowałem maty: 140x85mm dostępne na allegro.pl i jest ok
Wymieniałem też maty i z mojej strony mogę podpowiedzieć, że przy wyciąganiu wkładów z lusterka pomocny jest mały śrubokręt i podważenie zaczepów.
Co do wyłuskania szkła z plastiku to ja wrzuciłem wkład do garnka z wodą i podgrzałem prawie do wrzenia wody, plastik zmiękł na tyle, że nie było żadnego problemu z wyciągnięciem szkła.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Sro Lis 19, 2008 22:53
Juz prawie sie zabrałem za te lusterka, jeszcze tydzien bo spinki beda potrzebne znajac zycie, to pourywa sie troche:)
Mam jeszcze jedno pytanie, zeby podpiac sie do ogrzewania bede musiałzdemontowac troche deski, wystarczy ten element na ktorym sa wszystkie pokretła do całej operacji tj podpiecie i doprowadzenie kabli? Jak sie go sciaga?
P.S. Wiem ze ktos opisywał jak zdemontowac CAŁA deske ale nie moge znalezc po "szukaj" jakby ktos zarzucił linkiem byłbym wdzieczny.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sro Lis 19, 2008 23:08
Wkładu nie trzeba wrzucać do garnka!Wymieniałem matę u siebie jakieś dwa tygodnie temu.W imadle(albo w jakiś inny sposób)zamocuj suszarkę do włosów,nastaw na maksa i podgrzewaj lustro.następnie podważaj nożem,albo cienkim śrubokrętem szkło lusterka(dobrze mieć rękawiczki,bo trochę parzy)i równomiernie odciągaj je od plastiku.Potem,jeszcze ciepłą ,matę oderwij od szkła,usuń resztki kleju(ja użyłem benzyny) i przyklej nową matę.Potem trzeba zrobić otwory w plastiku (na wsuwki) i wszystko złożyć.Musi dzialać.
Sprawdź napięcie na konektorach!!
Odsuń maksymalnie lusterko, będzie widać konektory od mat, bierzesz miernik i mierzysz, jak jest napięcie, a mata nie grzeje to masz winowajcę
pozdrawiam
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Pon Gru 22, 2008 23:21
niuton napisał/a:
Mam jeszcze jedno pytanie, zeby podpiac sie do ogrzewania bede musiałzdemontowac troche deski, wystarczy ten element na ktorym sa wszystkie pokretła do całej operacji tj podpiecie i doprowadzenie kabli? Jak sie go sciaga?
P.S. Wiem ze ktos opisywał jak zdemontowac CAŁA deske ale nie moge znalezc po "szukaj" jakby ktos zarzucił linkiem byłbym wdzieczny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum