Forum Klubu ROVERki.pl :: [Honda Accord] Problem z obrotami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Honda Accord] Problem z obrotami
Autor Wiadomość
Skorpion81 



Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 4
Skąd: Toruń



Wysłany: Czw Lis 13, 2008 14:04   [Honda Accord] Problem z obrotami
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

witam w prawdzie jestem posiadaczem Accorda ale z silnikiem Rovera serii L. Więc moze mi pomożecie? Problem tkwi w falujących obrotach na biegu jałowym występuje to tylko podczas toczenia sie pojazdu, jak stoi to wszystko ok, wskazówka na obrotomieżu nawet nie drgnie. Zauważyłem również, że zaczyna się to dziać dopiero po nagrzaniu silnika, na zimnym wszystko ok. Na forum wyczytałam, że przyczyną może być czujnik temperatury paliwa, po wymianie okazało się, że to nie to. Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem i pomoże?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 26, 2011 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 13, 2008 14:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Lis 13, 2008 14:22   

Przyczyn może być wiele, od wiązki przewodów idących do pompy, po zabrudzony nastawnik dawki paliwa. Może być to też kwestia brudnego elektrozaworu odcinającego paliwo w pompie. Ja radzę na początek wlać do baku jakiegoś specyfiku czyszczącego wtryski, a nuż wystarczy ;) .
 
 
Skorpion81 



Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 4
Skąd: Toruń



Wysłany: Czw Lis 13, 2008 14:43   

Wlałem juz preparat do czyszczenia wtrysków ale tez nic nie dało. Podobno przyczyną moze byc czujnik hamulca, bo jak wcisne hamulec to jest wszystko ok, tylko gdzie się on mieści?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Lis 13, 2008 14:55   

Tak, to też może być przyczyna. Powinien być chyba w okolicach pedału hamulca (nad nim).
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lis 13, 2008 15:03   

Polecam http://forum.roverki.eu/v...a4ae79f6#266492
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Lis 13, 2008 15:14   

Zukowaty napisał/a:
Polecam http://forum.roverki.eu/v...a4ae79f6#266492
Hehe, Skorpion sam już to wcześniej znalazł ;)
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lis 13, 2008 15:17   

No wlasnie mi tak przypasowal temat jak przegladalem :razz:
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sob Lis 15, 2008 01:17   

thef napisał/a:
Tak, to też może być przyczyna. Powinien być chyba w okolicach pedału hamulca (nad nim).


theflon, pomyśl chwilke :P to NIE będzie czujnik pedału hamulca :wink:
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Lis 15, 2008 11:28   

Skiba, co masz na myśli? Ja tematu tego czujnika nie przerabiałem, a często się go podaje w takich tematach ;) Chyba, że chodzi Ci o to, że nad pedałem jest też włącznik świateł stopu ;)
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 17, 2008 10:14   

Thef, czujnik ten powoduje inne "dolegliwości" .. przerabiałem to u siebie ...

Czujnik ten informuje kompa o rozpoczęciu hamowania, co skutkuje odcięciem paliwa (tylko do potrzymania obrotów jałowych) - celem oszczędności ;) Czyli przy jego awarii objawia się to mi.in brakiem reakcji auta na pedał gazu ...
Pierszą rzeczą to i tak będzie sprawdzenie, czy czujnik jest 2 czy 4 pinowy ;) 2 pinowy załącza tylko światła .. 4 pinowy informuje jeszcze kompa ..

Poza tym awaria czujnika pedału hamulca jest widoczna po podłaczenia komputera serwisego ;)
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Pon Lis 17, 2008 11:23   

Zadam proste pytanie:
Jaki więc związek mają falujące obroty z wciśnięciem pedału hamulca?
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 17, 2008 12:06   

mcteusz napisał/a:
Zadam proste pytanie:
Jaki więc związek mają falujące obroty z wciśnięciem pedału hamulca?


Wciśnięcie pedału hamulca daje sygnał do kompa. Komp celem oszczędności odcina dopływ paliwa i utrzymuje jałowe obroty. Dlaczego powoduje to stabilizację falujących obrotów nie wiem :( ale u mniej dzieje się dokładnie to samo ... obroty falują tylko na luzie przy wyższych prędkościach ...

Na pewno nie jest to wada czujnika pedału hamulca, a potwierdzenie jego prawidłowego działania. Zastanawia mnie tylko: dlaczego (i jak) komputer stabilizuje te obroty, może jakiś sygnał do pompy ? .. chyba czas przejechać się z podpiętym KTSem ... :razz:
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Lis 17, 2008 13:26   

Jedną z przyczyn może być zabrudzony nastawnik, cyt.:
"Typowy objaw zabrudzonych (zacinających się) nastawników to „falowanie" wolnych obrotów. Mechanizm jego powstawania jest następujący: sterownik podaje odpowiednią wartość prądu (a ściślej PWM) na nastawnik i oczekuje, że czujnik położenia nastawnika dawki zwróci odpowiedni sygnał. Jednak wartość sygnału wskazuje, że nastawnik wychylił się zbyt mało (ponieważ jest zabrudzony) i sterownik podaje większy prąd (PWM). Wtedy zostaje pokonana siła dodatkowego oporu, ale jednocześnie nastawnik „wyskakuje" zbyt wysoko i czujnik jego położenia informuje o tym sterownik. Ten z kolei bardzo szybko zmniejsza wartość prądu (PWM), aby zapobiec nadmiernemu wzrostowi obrotów, w konsekwencji czego nastawnik powraca do pierwotnej pozycji i obroty spadają. Następnie sterownik znowu stara się zwiększyć liczbę obrotów i zjawisko to powtarza się cyklicznie."
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Pon Lis 17, 2008 13:51   

thef napisał/a:
Jedną z przyczyn może być zabrudzony nastawnik, cyt.:
"Typowy objaw zabrudzonych (zacinających się) nastawników to „falowanie" wolnych obrotów. Mechanizm jego powstawania jest następujący: sterownik podaje odpowiednią wartość prądu (a ściślej PWM) na nastawnik i oczekuje, że czujnik położenia nastawnika dawki zwróci odpowiedni sygnał. Jednak wartość sygnału wskazuje, że nastawnik wychylił się zbyt mało (ponieważ jest zabrudzony) i sterownik podaje większy prąd (PWM). Wtedy zostaje pokonana siła dodatkowego oporu, ale jednocześnie nastawnik „wyskakuje" zbyt wysoko i czujnik jego położenia informuje o tym sterownik. Ten z kolei bardzo szybko zmniejsza wartość prądu (PWM), aby zapobiec nadmiernemu wzrostowi obrotów, w konsekwencji czego nastawnik powraca do pierwotnej pozycji i obroty spadają. Następnie sterownik znowu stara się zwiększyć liczbę obrotów i zjawisko to powtarza się cyklicznie."

Całkiem logiczne wytłumaczenie. Tylko co do tego wnosi wciśnięcie hamulca, że nastawnik zaczyna działać prawidłowo?
I co najważniejsze: co to jest ten nastawnik i gdzie go szukać?
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Lis 17, 2008 13:54   

Nastawnik to górna część pompy wtryskowej, która reguluje dawkę paliwa. Co wnosi czujnik hamulca? Nie wiem.
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 17, 2008 14:02   

mcteusz napisał/a:

Całkiem logiczne wytłumaczenie. Tylko co do tego wnosi wciśnięcie hamulca, że nastawnik zaczyna działać prawidłowo?


może komp podaje jedną (inną) stałą wartość równą podtrzymaniu obrotów na biegu jałowym ... :roll:
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Pon Lis 17, 2008 14:36   

thef napisał/a:
Nastawnik to górna część pompy wtryskowej, która reguluje dawkę paliwa. Co wnosi czujnik hamulca? Nie wiem.

Da się to jakoś samemu wyczyścić?
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Lis 17, 2008 14:39   

mcteusz napisał/a:
Da się to jakoś samemu wyczyścić?
Da się, ale to delikatna sprawa. Na zachętę dwie możliwości:
1. http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741
2. http://www.autoexpert.pl/artykul_479.html
3. Metoda nr 1 w wykonaniu specjalisty
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Pon Lis 17, 2008 15:32   

Heh no to pewnie będzie mnie korcić żeby brata namówić na małe czyszczenie. Jak coś kiedyś zrobię to napiszę.
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
rtoip24 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 65
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Pon Lis 17, 2008 23:05   

Na pierwszym miejscu wyczyściłbym elektrozawór przy pompie -mniej skomplikowana operacja. U mnie po czyszczeniu tego ustrojstwa falowanie obrotów ustało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Honda Accord] Problem z obrotami silnika
gaber Rover serii 600, Honda Accord 4 Sro Sty 07, 2009 00:17
phuss
Brak nowych postów [Accord 2.o TDI] Problem z obrotami i dławieniem
olo321 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Maj 23, 2018 08:10
olo321
Brak nowych postów [accord 2.0 TDI] problem z obrotami na jałowym - POMOCY!!
lysymlk Rover serii 600, Honda Accord 2 Pią Mar 23, 2012 08:28
lysymlk
Brak nowych postów [Honda Accord] Problem z mocą
przemoczeladz Rover serii 600, Honda Accord 30 Czw Paź 22, 2009 17:10
Jugol
Brak nowych postów [Honda Accord] problem po nagrzaniu
taynot4fun Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Cze 06, 2016 08:18
natsu9



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink