Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 111 Skąd: Lublin
Wysłany: Sro Lis 12, 2008 22:32 [R75] Filtr powietrza
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
witam dzisiaj wymieniałem filtr powietrza i zauważyłem że za filtrem jest jakaś wtyczka ,na rurze idącej do turbiny (jak sądze) ta wtyczka była luźna więc ją wcisnąłem i po odpaleniu okazało się że auto nie ma mocy, na obroty wrkręca się bardzo wolno i nie ma wogóle przyspieszenia , więc wypiąłem tą wtyczkę i jest tak jak wcześniej wkręca się ładnie i przyspiesza o.k. Nie wiem oco chodzi ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 12, 2010 16:26, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 12, 2008 22:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Lis 12, 2008 23:00
Ta wtyczka jest podpięta do przepływomierza powietrza. Jeśli jest padnięty, to autko traci moc i najprostszym sposobem jest wypięcie z niego wtyczki. Moc powraca, niestety spalanie bez przepływomierza trochę wzrasta. Radzę nie kupować żadnego zamiennika, bo nie będzie działał dobrze. Niestety koszt oryginału nie jest mały.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 111 Skąd: Lublin
Wysłany: Czw Lis 13, 2008 15:38
masz racje to jest przepływomierz ale dlaczego przy podpięciu do komputera wyszedł tylko jeden błąd , czujnik temp.powietrza dolotowego , wychodzi na to że przepływomierz był odłączony już jak kupiłem auto, ale komputer tego nie pokazuje i kontrolka "czek" też się nie świeci.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Lis 13, 2008 15:55
Nie wiem jak to jest dokładnie w CDT czy CDTi, ale w roverowskim dieslu 105KM usterka przepływomierza nie jest wskazywana przez kontrolkę silnika a tylko jej błąd zapisuje się w pamięci komputera. Podejrzewam, że czujnik temp. powietrza dolotowego znajduje się właśnie w przepływomierzu stąd taki błąd w pamięci. Komuś żal było wydać kilka stów na nową przepływkę dla nowego właściciela (Ciebie) i po prostu odpiął od niej wtyczkę. Możesz pokusić się albo o nówkę oryginalną albo używkę oryginalną - tu musiałbyś sprawdzić jej działanie, ale zawsze to lepszy wybór niż zamiennik, który po prostu nie będzie poprawnie działał, bo ma zazwyczaj inne parametry.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 111 Skąd: Lublin
Wysłany: Pią Lis 14, 2008 19:45
nie wiem czy szukać nowej przepływki , jak ta co mam jest odłączona to auto jezdzi ładnie nie kopci , A czy może od tego coś innego się zwalić, jak przepływka jest odłączona ?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 111 Skąd: Lublin
Wysłany: Sob Lis 15, 2008 01:19
No dzięki, zaczynam odkładać . A co myślisz o przyspieszeniu ? Z nowym przepływomierzem (i podłączonym bo mój nie jest) może mieć leprze? jak czytałem odczucia innych użytkowników to wydaje mi się że piszą o innym silniku bo mój całkiem możliwie się zbiera . pozdrawiam
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Lis 15, 2008 07:56
wczerniec, tak przyśpieszenie na nowym będzie minimalnie lepsze (odczuwalne) niż na odłączonym. Dla pełnego efektu wyczyść jeszcze EGR i filterek na zaworku podciśnieniowym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum