Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Trzęsie powyżej 80km/h
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Trzęsie powyżej 80km/h
Autor Wiadomość
dHaNi 




Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 40
Skąd: UK

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 17, 2008 14:25   [R75] Trzęsie powyżej 80km/h
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Mam problem zauwazylem, ze gdy na predkosciomierzu mam powyzej 80km/h zaczyna samochod sie trzasc drgania nie przenosza sie na kierownice. Bylem wywarzyc kola okazalo sie, ze faktycznie byly duze roznice, po powrocie samochod jakby mniej wpadal w wibracje, za to mozna odczuc gdy powyzej 80km/h wcisnie sie pedal gazu by przyspieszyc. Moze ktos wie co moze byc przyczyna wibracji samochodu przy okreslonej predkosci lub powyzej tej predkosci?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 17, 2008 14:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kostas 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 228
Skąd: Kłodzko

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 17, 2008 14:29   

Zbieżność? Być może też jakies uszkodzenia zawieszenia, jak skrecasz dosyć ostro(nawet przy niskich predkościach) to Ci nie bije przegłub?
_________________
Najlepszym dowodem na to, że w kosmosie istnieje inteligecja jest to, że się z nami nie kontaktują.
 
 
 
dHaNi 




Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 40
Skąd: UK

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 17, 2008 14:37   

kostas napisał/a:
... jak skrecasz dosyć ostro(nawet przy niskich predkościach) to Ci nie bije przegłub?


Wlasnie nie, zastanawiam sie juz od dluzszego czasu i nie potrafie rozwiazac tej zagadki
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Lis 17, 2008 14:54   

A jak wyglądają półosie? Nie są krzywe?? A może tłumik drgań (taka gumowa 'gula') na którejś półosi spadła albo się przesunęła?
 
 
dHaNi 




Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 40
Skąd: UK

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 17, 2008 17:19   

wlasnie wrocilem, wszystko przejrzane i wszystko wporzadku...
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Lis 17, 2008 17:25   

dHaNi mam to samo.Wybity sworzen w wachaczu.Ten przykrecany do wozka,jak przyspieszam to tez czuje drgania.Moze byc tez tuleja tylna na wachczu ta gumowa ale jak ja mialem walnieta to mialem drgania na zakretach.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Lis 17, 2008 17:53   

ja też mam drgania jak Cię to pocieszy ;) tylko że przy 110-120kmh :/ w tamtym sezonie pojechałem na doważanie na kołach i jak ręką odjął :)
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Lis 17, 2008 19:16   

Kurczę,na odległość trudno jednoznacznie zdiagnozować.Może moi szanowni koledzy mają rację,bo może to być każda ruchoma część w zawieszeniu(choć ja bardziej patrzyłbym na półośkę i przeguby),ale w zeszłym roku,kiedy jeszcze jeździłem poprzednim autkiem pojechałem na wyważanie po zmianie kółek na letnie,bo trzepało powyżej 110.Koła mialem kompletne,tzn.zimówki i letnie na felach,więc w domu przed sezonami wymieniałem sobie sam.Po tym wyważeniu zacząłem panikować,bo nadal drżała kierownica.Ponieważ wulkanizatorów w tym kraju jest ci pod dostatkiem,zajechałem do innego.Dalej trzepało,ale troszkę mniej.Pomyślałem o wymianie półośki,przegubu,itd.Koleś z pracy polecił mi swój zaprzyjaźniony warsztat przy drodze na Siewierz i powiedział:spróbuj,jeśli to nie pomoże,to czeka cię remont zawieszonka.Młodziutki chłopak wyważał mi koła długo i dokładnie,co rusz łapiąc się za głowę i wyrywając świeże jeszcze ciężarki konkurencji.Zapłaciłem mniej niż w poprzednich warsztatach i jeszcze tego samego dnia leciałem 180km/h trzymając kierownicę dwoma palcami.Morał?-spróbuj jeszcze z wyważeniem.Zawsze to mniej kosztuje niż wymiana czegoś dobrego na takie samo.
Ale się rozgadałem-prawo wieku.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Lis 17, 2008 19:32   

trzy możliwości :
wyrobione łożysko na półosi
krzywe tarcze
opony zwichrowane
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
dHaNi 




Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 40
Skąd: UK

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 28, 2008 15:02   

bylem u mechanika i powiedzial, ze to moze byc nawet sprzeglo poniewaz czasem sa z wada montowane(ciekawe pomyslalem, sprzeglo wymieniane bylo 2 lata temu) nie zostawilem samochodu. Rece opadaja
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Pią Lis 28, 2008 17:07   

dHaNi, musimy sie umowic i zobacze jak to "wyglada". Jezeli to jest tylko podczas przyspieszania to ja stawiam na zbyt slabo skrecona piaste z poloska. Mialem tak w ktoryms samochodzie. Lub luzy w tym miejscu. Jak jedziesz spokojnie jest OK jak hamujesz silnikiem jest OK, przyspieszasz delikatnie jest OK i tylko przy wdepnieciu "do dechy" to wystepuje.
 
 
 
dHaNi 




Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 40
Skąd: UK

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 24, 2009 12:49   

PHJOWI napisał/a:
trzy możliwości :
wyrobione łożysko na półosi
krzywe tarcze
opony zwichrowane


Napewno odpadaja dwie ostatnie pozycje czyli krzywe tarcze czy tez zwichrowane opony poniewaz zostalo to sprawdzone. Pozostaje jedynie wyrobione lozysko na polosi - moze jakies pomysly jak to sprawdzic?
Ostatnio zmieniony przez dHaNi Sob Sty 24, 2009 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 13:00   

dHaNi napisał/a:

Pozostaje jedynie wyrobione lozysko na polosi - moze jakie pomysly?

Powinienies zapytac czy ktos wie jak to sprawdzic ;-)

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 18:57 ]
PHJOWI, moze bys podpowiedzial jak sprawdzic czy to wyrobione lozysko na polosi? Mam zamiar skompletowac troche narzedzi i wymienic koledze dHaNi nieszczesne lozysko. Prosze o pomoc co trzeba miec.
Lewarek, klucz to kol oraz plaskie/oczkowe 10, 13 i 17 juz mam :-)
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
dHaNi 




Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 40
Skąd: UK

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 04, 2009 20:26   

Czy to jest to?
prosze sprawdzic link: Ebay:
Łożysko półosi
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 20:30   

dHaNi, ja az tak sie nie znam, ale to chyba cala polos jest albo cos podobnego :mrgreen:
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 19:03   

No i jak? Coś wiadomo o przyczynie?
Ostatnio zmieniony przez lkwiatos Sob Wrz 26, 2009 07:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 19:30   

Pozostaje lozysko na polosi.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
lesio86 



Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 52
Skąd: Tarnogród



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 23:29   Witam!

Panowie mam podobny problem! Mialem skrzywiona lewa felge od strony pasazera! Postanowilem ja wymienic:] koles wymienil niby wywazyl, sprawdzil cisneinia w 3 kolach(w tym co zmienial felge juz nie sprawdzal) Od tego momentu przy predkosci 100 km jest dosyc intensywne bicie na kierownicy:/ Czy myslicie ze trzeba wywazyc 2 raz kola czy tylko te ktore robil?!
 
 
lkwiatos 



Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 61
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Wto Mar 10, 2009 18:53   U mechanika

Podobnie miałem w Fordzie, skrzywiona felga trzęsła samochodem.
Ostatnio zmieniony przez lkwiatos Sob Wrz 26, 2009 07:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dHaNi 




Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 40
Skąd: UK

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 18, 2009 20:48   

Trochę odnowie ten temat.

W końcu zakupiłem:
Nową półoś

Używaną kolumnę kierowniczą (też mi była doradzana abym wymienił)

Nowy silnik wentylatora ze "skrzynką kontrolną" i rezystorem


W przyszłym tygodniu jadę do mechanika aby założył te części, ale dziś byłem na przeglądzie samochodowym i faciu powiedział mi, że do wymiany jest tylko prawa strona tuleja wahacza.


Czy przypadkiem nie jest to przyczyna tych drgań?
Czy zakupiłem te części żeby je tylko kupić? (poza silniczkiem wentylatora - rzecz jasna) :neutral:
Ostatnio zmieniony przez dHaNi Czw Cze 18, 2009 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Powyżej 80km/h wydaje dziwne dźwięki
mafia001 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Maj 02, 2012 21:48
mafia001
Brak nowych postów [R75] Trzęsie silnikiem
denirok Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Lis 19, 2009 00:01
denirok
Brak nowych postów [R75] Przy 130-140 km/h strasznie trzęsie
domellooo Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Maj 24, 2010 18:38
domellooo
Brak nowych postów [R75] Gaśnie na zimnym i trzęsie
Owca1911 Rover serii 75, MG ZT 36 Wto Paź 03, 2017 15:25
manuel
Brak nowych postów [R75] Silnie dymi na niebiesko, trzęsie się samochód
Magic79 Rover serii 75, MG ZT 63 Pią Sty 08, 2016 11:19
huberto8



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink