Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1,4 I 97r] Problem ze sprzęgłem - niedziała
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1,4 I 97r] Problem ze sprzęgłem - niedziała
Autor Wiadomość
mrowka_ 



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 00:09   [R200 1,4 I 97r] Problem ze sprzęgłem - niedziała

Witam wszystkich jako że to mój pierwszy post na tym forum.

Ok przywitałem się :mrgreen: a teraz o co chodzi. Od niedawna jestem posiadaczem Rovera 200 1,4 z 97r, jak go kupiłem to sprzęgło brało dość wysoko, dodatkowo był chyba podciągnięty pedał do góry, kilku mechaników to oglądało mówili że to sprzęgło hydrauliczne i niema regulacji że niemożna obniżyć pedału sprzęgła i żeby wymienić sprzęgło, ale samochód jeździł biegi wchodziły sprzęgło się nie ślizgało. Jakiś jeden ostatnio jakąś śrubą przy pedale pokręcił i pedał obniżył trochę ale po tym czasami nie chciały wchodzić biegi a dziś to kompletnie przestały działać. Pedał sprzęgła chodzi luźniej – nie czuć pod nim żadnych oporów, raz udało mi się wrzucić dwójkę i wsteczny. Na wstecznym czułem że auto bardzo delikatnie ciągnie mimo wciśniętego sprzęgła do oporu. Jak już udało się wrzucić np 2 to niebyło czuć żeby się ślizgało przy ruszaniu. Auto ma pzerzejechane wg licznika 100 tyś. Poradźcie co to może być, czy to faktycznie sprzęgło do wymiany czy coś ze skrzynią. :bezradny:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 19, 2008 00:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 01:48   

szukaj a znalezione Ci będzie...
zmień mechaników, bo w R 200 jezt zwykła linka z automatycznym napinaczem, a nie sprzęgło hydrauliczne (nie rozumiem, skąd taka pomyłka :/ )
żeby zmusić linkę do "podregulowania" trzeba szarpnąć za pancerz w okolicy ściany grodziowej...
jak poszukasz to znajdziesz bardziej szczegółowy opis ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kostas 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 228
Skąd: Kłodzko

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 19, 2008 09:08   

Haha sprzegło hydrauliczne:P Polecam zrezygnować z usług tego mechanika, a co do Twojego sprzęgiełka, to tez tak mialem, jak było zle wyregulowane, ale przy wysprzęgliku? chyba tak sie nazywa takie coś co wygląda jak amortyzatorek nad skrzynia biegów lekko spiłowałem ten precik co tam wystawał i sprzęgło łapało wyzej, jak go opilowalem, ze byl lekko dluzszy to sprzegło łapało niżej.
_________________
Najlepszym dowodem na to, że w kosmosie istnieje inteligecja jest to, że się z nami nie kontaktują.
 
 
 
mrowka_ 



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 09:43   

sTERYD napisał/a:
szukaj a znalezione Ci będzie...
żeby zmusić linkę do "podregulowania" trzeba szarpnąć za pancerz w okolicy ściany grodziowej...
jak poszukasz to znajdziesz bardziej szczegółowy opis ;)


Wyczytałem że trzeba dostać się do linki która jest pod filtrem powietrza? czy to o tą linkę chodzi ??
 
 
kostas 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 228
Skąd: Kłodzko

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 19, 2008 09:46   

Tak, o tą linkę, obudowe filtra odkręcasz na 2 śróbki ósemki. Póxniej możesz pod spodem grzebać masz wtedy więcej miejsca. :)
_________________
Najlepszym dowodem na to, że w kosmosie istnieje inteligecja jest to, że się z nami nie kontaktują.
 
 
 
mrowka_ 



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 09:55   

Spróbuje tam pogrzebać ale właśnie za oknem śnieg z deszczem i mocno wieje - więc musze poczekać bo bym zamarzł.
A może ktoś z Was może polecić jakiegoś dobrego mechanika w okolicach Rzeszowa żeby to zrobił tak jak powinno być.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Lis 19, 2008 11:20   

Hehehe, kolejny temat z motywem "mechaników" i ich oszustw.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
mrowka_ 



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 14:07   

Po wizycie u bardziej zorientowanych mechaników stwierdzili że padło jednak sprzęgło ... :sad:
Teraz szukam po necie z kąd kupić.
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 14:25   

mrowka napisał/a:
Po wizycie u bardziej zorientowanych mechaników stwierdzili że padło jednak sprzęgło ... :sad:
Teraz szukam po necie z kąd kupić.
nie slizgalo sie => bylo majstrowane przy srobe => nie dziala... Wg mnie to conajmniej nie logiczne bo sprzędło nie może tak od siebie paść.
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 14:37   

Masz podobny problem jaki ja miałem. Objawy jakie opisałeś dokładnie występowały i u mnie. Najprawdopodobniej padła linka a dokładnie jej samoregulacja.

Jeśli jest to tak samo rozwiązane jak w 25 to przy pedale sprzęgła masz śrubę regulującą wysokość pedała. W związku z tym że linka jest z samoregulacją kręcenie śrubą nic nie da.

Jedyne co uda ci się zrobić to tylko obniżyć lub dać wyżej pedał.

Jeśli sprzęgło się nie ślizga, w skrzyni nic nie wali to obstawiam właśnie linkę.

U mnie mechanicy mówi to samo że sprzęgło do wymiany ;-) .

Proponuję zastanowić się nad zakupem linki, jeśli dysponujesz finansami to możesz targnąć się na orginał. Jeśli masz do dyspozycji jakiś kanał lub coś w tym stylu możesz zdemontować linkę i wysłać do dorobienia koszt koło 100zł w ciągu tygodnia powinni Ci ją odesłać. Ja z wykonania oraz samej obsługi byłem bardzo zadowolony więc z czystym sumieniem polecam. Będziesz miał trochę zabawy z wyregulowaniem tej linki ale jak to dobrze zrobisz to masz problem rozwiązany.

Firma: http://www.autolinka.com.pl/

Z tego co pamiętam dorabiali kilku forumowiczom już linki gazu.

Z szrotu linka nie podejdzie bo od anglika jest dłuższa.

Jak chcesz to zadzwoń 510 220 846 pogadamy i porównamy objawy może dojdziemy do jakiś wniosków

PS. Tu masz opisane objawy jakie miałem jaorginał
_________________
pozdrawiam ;-)
Ostatnio zmieniony przez lineumaciel Czw Lis 20, 2008 14:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mrowka_ 



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 14:46   

Przestały nagle wchodzić biegi - nagle tzn efekt problemów wrzucania biegów zwłaszcza 1 i wstecznego pojawił się na odcinku ok 20 km, przy 21 km, jak dojechało się do parkingu i chciałem wrzucić 1 to nic z tego, nie dało się również wrzucić żadnego innego biegu. Sprawdzałem linkę od sprzegła naciąg i było OK. Jedynkę można wrzucić przy wyłączonym silniku (każdy inny bieg również), zapalmy auto z wrzuconą 1 i nogą na sprzęgle i można z niej ruszyć, ale zmieniać biegów przy użyciu sprzęgła się nie da. Biegi można zmieniać bez sprzęgła przy odpowiednich obrotach silnika i działają auto jedzie (ciągnie)na wszystkich biegach. Wczoraj po przejechaniu ok 20 km w ramach sprawdzenia jak stanąłem na światłach i wcisnąłem sprzęgło z wrzuconą dwójką to samochód ciągło do przodu, trzeba było trzymać hamulec bo mimo wciśniętego sprzęgła chciało jechać, oczywiście wówczas samochód gasł bo się dławił silnik. - z tego by raczej wynikało że to sprzęgło , ewentualnie sam docisk ??
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 14:50   

lineumaciel napisał/a:
szukaj a znalezione Ci będzie...
zmień mechaników, bo w R 200 jezt zwykła linka z automatycznym napinaczem, a nie sprzęgło hydrauliczne (nie rozumiem, skąd taka pomyłka :/ )


Jest jakiś błąd w katalogach chyba, bo jak szukałem linki to wszędzie mówili że sprzęgło jest hydrauliczne.

[ Dodano: Czw Lis 20, 2008 14:54 ]
mrowka napisał/a:
Przestały nagle wchodzić biegi - nagle tzn efekt problemów wrzucania biegów zwłaszcza 1 i wstecznego pojawił się na odcinku ok 20 km, przy 21 km, jak dojechało się do parkingu i chciałem wrzucić 1 to nic z tego, nie dało się również wrzucić żadnego innego biegu. Sprawdzałem linkę od sprzegła naciąg i było OK. Jedynkę można wrzucić przy wyłączonym silniku (każdy inny bieg również), zapalmy auto z wrzuconą 1 i nogą na sprzęgle i można z niej ruszyć, ale zmieniać biegów przy użyciu sprzęgła się nie da. Biegi można zmieniać bez sprzęgła przy odpowiednich obrotach silnika i działają auto jedzie (ciągnie)na wszystkich biegach. Wczoraj po przejechaniu ok 20 km w ramach sprawdzenia jak stanąłem na światłach i wcisnąłem sprzęgło z wrzuconą dwójką to samochód ciągło do przodu, trzeba było trzymać hamulec bo mimo wciśniętego sprzęgła chciało jechać, oczywiście wówczas samochód gasł bo się dławił silnik. - z tego by raczej wynikało że to sprzęgło , ewentualnie sam docisk ??



Masz takie same objawy jakie ja miałem, i zadzwoń do mnie to Ci powiem co masz zrobić żeby to sprawdzić. I biegi proponuję jednak zmieniać z sprzęgłem ;-) . A biegów nie możesz wrzucić bo nie do końca wysprzęglasz.
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
mrowka_ 



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 15:33   

lineumaciel napisał/a:
Masz podobny problem jaki ja miałem. Objawy jakie opisałeś dokładnie występowały i u mnie. Najprawdopodobniej padła linka a dokładnie jej samoregulacja.


Dokładnie, objawy mam takie same, dzięki za dobrą radę. Muszę zdemontować linkę i wysyłam do firmy AUTO LINKA :) rozmawiałem już z nimi i koszt dorobienia nowej to ok 100 zł z regulacją na śrubę. :ok:
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pią Lis 21, 2008 09:04   

mrowka napisał/a:
lineumaciel napisał/a:
Masz podobny problem jaki ja miałem. Objawy jakie opisałeś dokładnie występowały i u mnie. Najprawdopodobniej padła linka a dokładnie jej samoregulacja.


Dokładnie, objawy mam takie same, dzięki za dobrą radę. Muszę zdemontować linkę i wysyłam do firmy AUTO LINKA :) rozmawiałem już z nimi i koszt dorobienia nowej to ok 100 zł z regulacją na śrubę. :ok:




Jak uporasz się z problemem daj znać czy to było to.
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
mrowka_ 



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Lis 21, 2008 09:45   

Znalazłem linkę - zamiennik w sklepie www.tomateam.pl , zamówię zamiennik zamiast dorabiać.
 
 
lineumaciel 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 360
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pią Lis 21, 2008 09:52   

mrowka napisał/a:
Znalazłem linkę - zamiennik w sklepie www.tomateam.pl , zamówię zamiennik zamiast dorabiać.


Myślę że powinna być od ręki.
_________________
pozdrawiam ;-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Świeci kontrolka SRS i niedziała klakson
BR7074 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Mar 17, 2016 14:57
BR7074
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] - problem ze skrzynią/sprzęgłem
lomiankowicz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Pon Paź 27, 2008 21:11
lomiankowicz
Brak nowych postów [R200] Problem ze sprzęgłem, linką czy też coś innego?
szwedzio86 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Mar 04, 2013 08:29
Gutek-145
Brak nowych postów [r200] problem z sprzęgłem po wymianie skrzyni
zipen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Sty 10, 2014 07:28
mirwin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink