Wysłany: Pią Lis 21, 2008 22:10 [R400] Problem z ciepłym nawiewem...
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam mam taki problem z cieplym powietrzem, mianowicie grzeje ale mi sie zdaje ze powinno dużo cieplej grzac. Cieplejsze powietrze leci gdy właczy sie obieg zamknięty, i zauwazyłem jeszcze cos takiego ze od strony kierowcy leci znacznie cieplejsze powietrze niz od strony pasażera miał ktos taki przypadek moze Węże od nagniewnicy wychodzacy i wchodzacy sa gorące, a nagrzewnica i cały uklad były plukane w tamtym roku ponieważ było to samo.....
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Mar 01, 2011 00:06, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 21, 2008 22:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No u mnie gorącym nie grzeje niestety jest tez teki problem ze troche grzeje za chwile wieje zimne, właczyłem i wyłaczylem silnik znow grzalo troche ciepłym
Musi być szczelny układ kanałów i przegród powietrza.
Wystarczy że jedna pokrywa lub zatrzask pokrywy będzie nie dociśnięty i będzie słabiej dmuchało bo powietrze jeszcze przed nagrzewnicą ucieka bokiem.
Dotyczy to pokrywy na dole za popielniczką i klapki filtru powietrza.
_________________ Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
Pomógł: 17 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 292 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Lis 22, 2008 16:03
@gpredki on ma diesla i te objawy są niestety normalne dla tego silnika. Mój grzeje nawet, nawet ale daleko mu z tym do benzynki. Termostat mam dobry, układ szczelny i wypłukany, ciepłym zaczyna dmuchać po jakichś 3 -4 km, a i tak nie grzeje tak jakbym chciał.
No widzicie panowie a u mnie jest jakos dziwnie teraz np grzał jak glupi ale wczoraj pogrzał troche i potem lecialo zimne tak jak by z zewnątrz pobierał zimne powietrze a żeby te kanały sprawdzic to trzeba rozebrac całą konsole
Jeżeli masz nieszczelną obudowę termostatu, to w niej bym szukał przyczyny. Pewnie masz zapowietrzony układ chłodzenia, przez co grzanie w kabinie nie jest dobre. Radzę uszczelnić obudowę (pewnie trzeba będzie wymienić cały termostat z obudową) a następnie porządnie odpowietrzyć układ chłodzenia.
Miałem podobne problemy, uszczelnienie układu i prawidłowe odpowietrzenie zdecydowanie pomogło.
Patrzyłem na ceny to nowy kosztuje ok 200 zł może na początek spróbuje go jakoś uszczelic może silikonem. Bo jako termostat chyba jest sprawny temperatura nie skacze utrzymuje sie w miejscu pomimo stania w korkach. U mnie temp nie licząc czerwonego pola utrzymuje sie na wysokości 3/4 skali
No faktycznie troche taniej Ale spróbuje najpierw go jakoś skleic moze pomoże. a co do tej tmp to jak bede jeżdził to zrobie fote.
[ Dodano: Czw Gru 04, 2008 21:36 ]
Witam postawiłem pewne kroki i przeprowadzilem slectwo ale cóż jak nie grzało tak nie grzeje . Ale zauważyłem cos takiego : termostat wyjołem jest ok , ale sprawdzałem na rozgrzanym silniku przewody od nagrzewnicy. Ten co wchodzi z tym przełącznikiem ciepło zimno jest tak przed przełącznikiem gorący za przełącznikiem duzo chłodniejszy. I czy to w tym tkwi przyczyna ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum