Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si] Problem z odpaleniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214Si] Problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
Selenit 



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 17
Skąd: Zielona Gora



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 00:09   [R214Si] Problem z odpaleniem

Witam
Bardzo proszę o pomoc, może ktoś wie o co chodzi. Dałem autko mechanikowi żeby wymienił uszczelkę przy misie olejowej bo ciekło oraz uszczelniacze przy rozrządzie i na koniec drobny wyciek płynu chłodzącego przy kolektorze ssącym, silnik ładnie uszczelniono i przy okazji wymieniono pasek rozrządu bo podobno trzeba było i zaczął się problem silnik nie odpalił mechanik grzebał i znalazł że pod kopułką rozdzielacza paluch się zużył i styki w kopułce też, wymienił na nowe ale silnik dalej nie działa. Dodam że trosze dziwnie reaguje mi czujnik uderzeniowy, po podniesieniu auta na podnośniku załącza się więc sprawdziłem i to czyli wyłączyłem go silnik dalej nic gdy mechanik trochę postukał w niego silnik coś tam zaskakiwał kiedy całkiem go odłączyłem uruchamiał się ale na góra 5 sek. i gasł. Ogólnie rozrusznik kręci, iskra podobno jest paliwo dostaje bo czuje smrodek ale nie odpala.

Pozdrawiam i z góry dziękuję
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 24, 2008 00:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 24, 2008 00:11   

Tak całkowicie na pałę: a rozrząd nie jest przestawiony?
_________________
It's all right...
 
 
 
Selenit 



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 17
Skąd: Zielona Gora



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 00:17   

miał rysunek jak to zrobić ja sam też wcześniej czytałem i mówiłem jak ma to ustawić
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 10:15   

a czy koła rozrządu są dobrze założone?? :hm:
gdyby to był problem czujnika wstrząsowego, to by nie podawał paliwa...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Selenit 



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 17
Skąd: Zielona Gora



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 11:38   

napewno sa dobrze założone chyba ich nie ściągał
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 12:23   

to jak zakładał uszczelniacze? :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 14:01   

Hehehehe, kolejny "mechanik-szpecjalista", hehehe.

Wymieniał uszczelniacze, a patrz, silnik nie odpala. Takiemu to jakby dał kulkę od łożyska od Tatry, to zapewne też by ją popsuł.

Jak jest zapłon i kopułka i przewody wyglądają znośnie i iskra dochodzi do świec i czuć paliwo w dolocie (znaczy się wtryski chodzą, czyli czujnk położenia wału działa), to przede wszystkim, trzeba sprawdzić właściwe zgranie wału korbowego z wałkem(ami) rozrządu.
Jest to oczywiście, bardzo proste, ale dla tego "mechanika" widać już nie.

Najpierw trzeba ustawić wał w położeniu kontrolnym. Na kole pasowym, napędzajacym alternator jest znaczek, taki mały karb. Trzeba go ustawić dokłanie w lini pokrywania się ze znakiem, odlanym na korpusie pompy oleju.
Koła rozrządu należy ustawić napisami "EXHAUST" w kierunku wałka ssącego (celowa zmyłka, zastosowana przez producentów tego silnika, prawda, że nielogiczne?) i znaki na kołach pasowych wałków powinny się pokrywać.

Koła pasowe wałków mają DWIE możliwości ich założenia - napisy określają to pięknie (tu Rover zmyłki nie zastosował) - jedna ma napis "IN" i dotyczy koła dla wałka ssącego, a druga "EX" i dotyczy wałka wydechowego.
Gdy się nastawi odpowiednio wał korbowy silnika, oraz odpowiednio ustawi wałki (jw) to sprawdzeniem poprawności założenia kół pasowych wałków jest sytuacja, że wtedy powinny być całkowicie otwarte zawory ssące na trzecim garze, a na wydechowym całkowicie na czwartym (tego żadne artykuły a tym bardziej Rave Rovera nie określa, Pan Oprawca sam to odkrył, gdy dwa lata temu zmagał się osobiście z HGF'ew w swoim dwunastoletnim Polonezie).

Jeśli nikt nie poprzestawiał przewodów zapłonowych (a za mocno się nie da, no chyba że na złączach w kopułce), a wał korbowy jest odpowiednio zgrany z wałkami rozrządu,a na nich koła pasowe pozakładane są właściwie i działa czujnik położenia wału korbowego, w instalacji benzynowej jest paliwo i jest naładowany akumulator - to samochód musi odpalić. Albo co najmniej, kichnąć parę razy, by zakomunikować, że jest OK z korelacją rozrządu z wałem korbowym.

To jest na prawdę prosta sprawa, zeby coś tu porąbać, to trzeba być na prawdę cieżkim głąbem. Albo "mechanikiem-szpecjalistą", "pracującym" w tzw. "warstacie samochodowym".


http://www.roverki.pl/article.php?sid=402
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Selenit 



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 17
Skąd: Zielona Gora



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 18:57   

bardzo dziękuję wszystkim za pomoc silnik już pracuje autko jeździ
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 21:35   

co mu było ??
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Selenit 



Dołączył: 03 Mar 2007
Posty: 17
Skąd: Zielona Gora



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 22:50   

szczerze to się chyba nie dowiem taki to już do bani fachowiec ja myślę że źle ustawił wał w stosunku do znaczników i czujnik pozycji reagował wyłączając silnik, a mechanik powiedział że było zwarcie na przewodach od czujnika uderzeniowego jakoś w to nie wierzę ale niech mu będzie, w ogóle jak po wymianie uszczelki przy misie olejowej wlał mi podobno nowy olej mobila powiedziałem żeby go sobie wsadził bo ja chce Castrol Magnatec odkręcił korek i zamiast złotego oleju poleciała czarny przepracowany, wiem tyle że nie można ufać żadnemu mechanikowi tego już nigdy nie odwiedzę
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 07:29   

Selenit napisał/a:
szczerze to się chyba nie dowiem taki to już do bani fachowiec ja myślę że źle ustawił wał w stosunku do znaczników i czujnik pozycji reagował wyłączając silnik, a mechanik powiedział że było zwarcie na przewodach od czujnika uderzeniowego jakoś w to nie wierzę ale niech mu będzie, w ogóle jak po wymianie uszczelki przy misie olejowej wlał mi podobno nowy olej mobila powiedziałem żeby go sobie wsadził bo ja chce Castrol Magnatec odkręcił korek i zamiast złotego oleju poleciała czarny przepracowany, wiem tyle że nie można ufać żadnemu mechanikowi tego już nigdy nie odwiedzę


Nie dośc, że głąb, to jeszce OSZUST i PRZESTĘPCA.

Ufajcie dalej "mechanikom" - dalej zajedziecie.

Świńska banda pijaczków, zer i przekręciarzy.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214si] problem z odpaleniem i...
emulas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Pią Mar 18, 2011 13:09
apon
Brak nowych postów [R214Si] Problem z odpaleniem na zimnym, szarpanie
princo12 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Paź 20, 2014 09:44
michal554
Brak nowych postów [r25] Problem z odpaleniem :/
romuniek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Lut 15, 2013 13:00
Zabek
Brak nowych postów [214 Si 97] problem z odpaleniem po HGF
michael77 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Sie 06, 2010 09:34
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [214 Si] Problem z odpaleniem
hole Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Lut 25, 2011 07:30
kzrr



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink