Wysłany: Pon Lis 24, 2008 19:34 [R416] IMMOBILISER co i jak odcina?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam
Od 3 dni nie mogę uruchomić Roverka 416si z 96r, - brak iskry. Sporo osób twierdzi ze winny jest immo, ale u mnie wygląda to tak - otwieram auto pilotem wkładam kluczyk, przekręcam i słyszę pompę paliwa i rozrusznik kreci. Po otwarciu drzwi i ponownym przekręceniu klucza piszczy immo i zero reakcji, po wciśnięciu przycisku na pilocie znów wszystko cichnie i a rozrusznik kreci, ale dalej nie pali. Czy immobilaiser odcina kilka: obwodów, pompa, rozrusznik itd ? Czy możliwe jest to ze immo nie zasila jakiegoś układu od wysokiego napięcia?
AndrewS: Poprawilem temat
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Mar 01, 2011 23:27, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 24, 2008 19:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Byłem jeszcze raz popatrzeć i okazało sie ze iskra jest na kablach ale na świecach nie. Wymieniłem świece na stare i trzymałem świece dotykając obudowy silnika i iskry dalej na świecy nie było - jak to możliwe? Z samego przewodu iskra przeskakuje a ze świecy która dotykam masy nie - w ogóle nie rozumiem. Ale jeżeli jest iskra to można wyeliminować czujnik wału immobiliser, zgadza się? Może być tak ze cewka WN daje za niskie napięcie i z kabla iskra jest a ze świecy nie?
moze padl palec w kopulce,
a na tym przewodzie co idzie od cewki do kopulki sprawdzales iskre
tam tez mozesz zalozyc swiece, oczywiscie tam iskra bedzie znacznie częstsza
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
kable są nowki NGK, na starych zachowanie identyczne. Jutro założę świece na kabel który idzie z cewki i zobaczę czy jest iskra. Palec jest nowy -sprawdzałem go ma opór 1 kom tak jak stary. Podpinałem woltomierz do przewodów które sterują cewka, przy przekręconym kluczyku na "zapłon" było tam napięcie niecałe 11V - może tu jest problem: ze za niskie napięcie steruje cewka i iskra jest mała? Jest to możliwe? Co dokładnie steruje ta cewka - komputer? czy może jest jeszcze cos miedzy cewka a komputerem, jakiś przekaźnik ?
[ Dodano: Wto Lis 25, 2008 12:57 ]
jadę kupie nowa cewkę WN i zobaczę co pomoże - mam pytanie czy cewka może być luzem podłączona czy obudowa musi być przykręcona do masy silnika?
Palec jest nowy -sprawdzałem go ma opór 1 kom tak jak stary.
kiedys ojciec kupil nowke palec i pochodzil z 60 km
dawidd napisał/a:
Co dokładnie steruje ta cewka - komputer?
tak komputer,
po przekreceniu zaplonu na cewke podawane jest napiecie +12V
masa cewki podlaczona jest do kompa i to ja pewnie przerywa komp, powodujac przerwanie obwodu, a tym samym powstanie iskry
co do napiecia, to musialbym zobaczyc u siebie, po przekreceniu zaplonu wlaczanych jest pare odbiornikow, wiec napiecie napewno troche siadzie
niekoniecznie musisz kupowac nowa, mozesz sprawdzic na uzywanej np. od poldorovera, a nawet od zwyklego, kumpel na takiej jezdzi juz pare lat
no masa w ukladach zaplonowych jest dosc wazna, wiec polecam dla swietego spokoju jednak zrobic dobry styk
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum