Forum Klubu ROVERki.pl :: [25 1.4si '00] światła przygasają podczas Hamowania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[25 1.4si '00] światła przygasają podczas Hamowania

no i kilka innych
Autor Wiadomość
krystian0808 



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: brać pieniądze?



  Wysłany: Sro Lis 26, 2008 11:54   [25 1.4si '00] światła przygasają podczas Hamowania

witam wszystkich serdecznie!
dwa dni temu stałem sie szczesliwym posiadaczem roverka 25. niestety zakupiony egzemplarz posiada kilka usterek, których oczywiście chciałbym sie pozbyc (mam nadzieję z Waszą pomocą);szukałem podobnych tematów na forum lecz ciężko było mi znaleźć coś odnośnie moich problemów
mianowicie:

1.podczas Hamowania gdy załącza się abs światła przygasają (zaduży pobór? co sprawdzic?)
2.mam pozrywane linki od siedzeń (nie można ich podnieść), od kierowcy nie da się nawet ręcznie podnosząć zapadke z tyłu siedzenia ( gdzie kupić i jak wymienić linki)
3.wentylator czasami włancza się dopiero po chili lub gdy cos przy nim pokombinuje (jaka przyczyna)
Ostatnio zmieniony przez Brt Sro Lis 26, 2008 12:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 26, 2008 11:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 26, 2008 12:25   

ad1. To normalne - ABS bierze spory prąd podczas pracy.
ad2. Nie wiem czy dostaniesz gdzieś same linki. Wyjać fotele i po prostu dosztukować połatać to co jest. Świetnie do łączenia cienkich linek nadają się takie kostki elektryczne do łączenia przewodów.
ad3. Który wentylator ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
krystian0808 



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: brać pieniądze?



Wysłany: Sro Lis 26, 2008 12:30   

ad.2 dzieki brt z tymi kostkami dobry pomsł :mrgreen:
ad.3 dmuchawa, nie działa też na pierwszym i drugim biegu, ale doczytałem sie juz, że to rezystory tylko nie wiem gdzie się znajdują
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lis 26, 2008 12:33   

ad3. jest na forum na 200% opis z fotkami chyba nawet, a jak nie na forum to tutaj:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#64
polecam przeczytać całość :mrg:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
krystian0808 



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: brać pieniądze?



Wysłany: Sro Lis 26, 2008 12:39   

jest jeszcze jedno:

przy ruszaniu (nie zawsze) tak jakby tracił moc- nie chce przyspieszyć i troche przyszarpuje, jak wrzuce luz i przygazuje przechodzi :roll:
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Lis 26, 2008 13:22   

sprawdź kopułkę, palec, świece, kable. jakby coś podpadało - wymienić.
u mnie pomogło :ok:
 
 
eszet 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Osiek k/Oświęcimia



Wysłany: Czw Lis 27, 2008 02:20   

leszek95b napisał/a:
sprawdź kopułkę, palec, świece, kable. jakby coś podpadało - wymienić.
u mnie pomogło

No raczej dwie pierwsze pozycje odpadają u kolegi :wink:
Poza tym podejrzewam,że przy suchszej pogodzie objawy - okresowo - same zanikną :cool: .
Przynajmniej u mnie tak było,wymiana kabli i świec nie pomogła.Podejrzewałem jedną z cewek(minimalnie iskrzyła jak popsikałem spryskiwaczem )ale nie zdążyłem już wymienić :cool: .
_________________
Był Roverek....i jeszcze będzie !! !
 
 
krystian0808 



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: brać pieniądze?



Wysłany: Czw Lis 27, 2008 08:04   

wiec powiadasz cewka, faktycznie gdyby to kable lub swiece były to chyba cały czas to by się działo a tu od chumoru zależy, i faktycznie wczoraj padało i było ciężko, co chwile nie równa praca i "zamulanie" dziś jechałem i już lepiej (bez deszczu). jak można pozprawdzać i gdzie się znajdują te cewki :?: :?: :?:

[ Dodano: Czw Lis 27, 2008 08:06 ]
wiec powiadasz cewka, faktycznie gdyby to kable lub swiece były to chyba cały czas to by się działo a tu od chumoru zależy, i faktycznie wczoraj padało i było ciężko, co chwile nie równa praca i "zamulanie" dziś jechałem i już lepiej (bez deszczu). jak można pozprawdzać i gdzie się znajdują te cewki :?: :?: :?:
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Lis 27, 2008 08:54   

eszet napisał/a:
dwie pierwsze pozycje odpadają u kolegi

ja bym polecał sprawdzić pro forma, jako że auto świeżo kupione i są problemy z układem zapłonowym.

krystian0808 napisał/a:
gdyby to kable lub świece były to chyba cały czas to by się działo a tu od chumoru zależy

no właśnie nie, jeśli masz kable do niczego to problemy najczęściej się robią jak jest wilgotno. świece dobrze sprawdzić, bo czasami pęka ta ceramiczna obudowa i świeca też wariuje.
 
 
krystian0808 



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: brać pieniądze?



Wysłany: Czw Lis 27, 2008 09:42   

a więc jeszcze raz
1.gdzie znajdują się te cewki i jak sprawdzic ich działanie?
2.co może być przyczyną tego że dmuchawa sama się włancza i wyłancza
3.jak się dobrać i sprawdzic kable i świece (jestem kompletnym laikiem) wcześniej miałem vectre a i wszystko tam było jak na dłoni TU :shock:

dzieki wszystkim życzliwym za rady
pozdrawiam
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Lis 27, 2008 09:59   

krystian0808 napisał/a:
3.jak się dobrać i sprawdzic kable i świece


kable: to najlepiej po ciemku odpalić motor, podnieść maskę, popsikać takim szprajem (spryskiwaczem) jak do mycia okien ale z wodą w środku i obserwować, czy nie ma dyskoteki (czy nie skaczą iskry, czy nie robi się łuk). dobrze tez zdjąć kabel ze świecy i kopułki i zobaczyć czy nie jest jakiś zaśniedziały/skorodowany.

świece: zakładasz klucz do świec (ok 10zł) i wykręcasz. trzeba samemu ocenić, czy jest w dobrym czy złym stanie. jak będzie jakaś zardzewiała, oblepiona, albo jak ceramika będzie pęknięta - najlepiej wymienić (ok 10-15zł za sztukę).
 
 
krystian0808 



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: brać pieniądze?



Wysłany: Czw Lis 27, 2008 09:59   

jeszcze jedno pytanie: jakiej produkcji jest silnik 1.4 si i od jakiego auta (jeśli wogóle) pasują podzespoły?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 27, 2008 10:07   

produkcji rovera a dokąłdnei firmy produkującej silniki na zlecenie rovera. Nie podejdą części od innych marek samochodów. A pozatym przecież nie ma problemów z częściami eksploatacyjnymi do tych aut wiecn ie ma co se życia komplikować :)
I zawsze jest www.tomateam.pl :mrg:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
morris 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 219
Skąd: Kraków/Lublin



Wysłany: Czw Lis 27, 2008 12:49   

Brt napisał/a:
ad2. Nie wiem czy dostaniesz gdzieś same linki. Wyjać fotele i po prostu dosztukować połatać to co jest. Świetnie do łączenia cienkich linek nadają się takie kostki elektryczne do łączenia przewodów.

Podepnę się bo mi właśnie strzeliła linka ale przy samym haczyku, więc kostki raczej nie da rady. Może ktoś ma jakiś patent?
_________________
Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
 
 
eszet 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 156
Skąd: Osiek k/Oświęcimia



Wysłany: Pią Lis 28, 2008 01:20   

leszek95b napisał/a:
ja bym polecał sprawdzić pro forma, jako że auto świeżo kupione i są problemy z układem zapłonowym.

Hmm,no ale żeby sprawdzić,to najpierw musi je mieć.Z tego co widać,kolega już raczej nie ma klasycznego aparatu zapłonowego
krystian0808 napisał/a:
1.gdzie znajdują się te cewki i jak sprawdzic ich działanie?

Odkręć osłonę nad pokrywą zaworów i wszystko zobaczysz.Najprostszy test,to popsikać po ciemku :wink: .

[ Dodano: Pią Lis 28, 2008 01:26 ]
Tu masz te cewki,tylko w widoku bocznym:
http://moto.allegro.pl/it..._16v_2003r.html

Jeśli masz jakiekolwiek objawy iskrzenia,albo łuna w kablach - wymień to w cholerę,bo prędzej czy póżniej i tak padnie.Je kupiłem nówki kable Boscha i po 4 kkm jeden dostał takie przebicie,że z daleka kopał
_________________
Był Roverek....i jeszcze będzie !! !
 
 
krystian0808 



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: brać pieniądze?



Wysłany: Wto Gru 02, 2008 12:51   

no dzieki eszet

w końcu jakaś konkretna podpowieź, zaglądałem pod maskę i zastanawiałem się gdzie te kable, cewka kopułka :shock: teraz już wszystko jasne...

odnośnie dławienia to sprawdzam jeszcze jedną niepokojącą sprawę, mianowicie przewód masowy był strasznie zdezelowany- wymieniłem kleme oraz poprawiłem przepływ prądu do budy i jak narazie lepiej :???: czy brak masy mógł być przyczyną dławienia :?:
morris napisał/a:
Podepnę się bo mi właśnie strzeliła linka ale przy samym haczyku, więc kostki raczej nie da rady. Może ktoś ma jakiś patent?
mi strzeliły trzy, w tym dwie przy samym haczyku i zapewniam Cię, że kostka elektryczna wystarczy- zrobione wszystkie :cool:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] Wibracje podczas hamowania
bielu000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 27 Wto Lis 07, 2017 11:54
flow
Brak nowych postów [R25] dudnienie podczas hamowania
maciejkras Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Nie Sie 28, 2011 10:57
maciejkras
Brak nowych postów [R214] szum podczas hamowania
pestek84 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Czw Lis 24, 2011 13:52
Kozik
Brak nowych postów [R220] Stukot podczas hamowania
massiv6 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Lis 25, 2013 10:47
Invi_86
Brak nowych postów [R 214 Si 97] Ocieranie, trzeszczenie podczas hamowania.
LuckAnd Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pią Maj 07, 2010 12:34
LuckAnd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink