Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Po rozgrzaniu kopci na niebiesko
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Po rozgrzaniu kopci na niebiesko

Po rozgrzaniu silnika kopci na niebiesko
Autor Wiadomość
_Zloty_ 



Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 5
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 18:22   [R600] Po rozgrzaniu kopci na niebiesko
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,

Problem polega na tym, że mój Roverek [R600 2.0SDI 98r] kopci na niebiesko
ale TYLKO GDY JEST ROZGRZANY.
tzn aby widać było efekt trzeba nim przejeździć jakieś 15 minut (po mieście) i wtedy zaczyna się ...

Kopcenie mozna zaobserwować gdy stoję w korku na luzie oraz podczas ruszania jednak gdy już się rozpędzę kopcenia nie widać.

Przekopałem już całe forum i sprawdziłem pewne rzeczy:
1) Mam drobny wyciek płynu w chłodnicy, który DeFakto nie moge namierzyć poczytałem o HGF (wada ta z tego co widzę właściwie nie dotyka silników diesla) ale sprawdziłem olej oraz zbiornik z płynem chłodniczym i nie zauważyłem żadnych niepokojących rzeczy

2) Ktoś na forum miał podobny problem - Roverek mu po prostu kopcił cały czas oraz palił jak smok- i radą dla niego było pokombinowanie z zaworami i kątem wtrysku
U mnie pali normalnie, nie ma kompletnie żadnych problemów z odpalaniem.

3) Padnięta turbina ... hmm w tym temacie jeszcze nic nie sprawdzałem ale myslę, że jakby padła turbina to kopcił bym przez cały czas a nie po rozgrzaniu silnika - mam rację ??

dodatkowo napiszę, że wymieniałem ostatnio olej + filtry i nic to nie dało.

Bardzo proszę o pomoc może ktoś z was spotkał się wcześniej z tym problemem i podzieli się ze mną cennymi uwagami.

pozdrawiam

[SOLVED] [SOLVED] [SOLVED] [SOLVED] [SOLVED]
Już się wszystko wyjaśniło:
Pęknięta głowica ->>> jestem po wymianie głowicy + wymiana uszczelki pod głowicą.
koszt zabawy 1450 PLN i wszystko wróciło do normy.
Dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc oraz rady !!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 27, 2011 14:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 24, 2008 18:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 24, 2008 21:15   

Warto zacząc od sprawdzenia/ustawienia kąta wtrysku.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Lis 24, 2008 21:16   

1. Jasny karton pod auto na noc i obadac gdzie kapie
2. Sugerowalbym sprawdzic rozrzad oraz kat wtrysku, mozesz takze odpiac przeplywke
3. Rozklekotana turbina wali olej do silnika caly czas, jezeli ma maly luz to przy mocnym butowaniu walnie sobie dymkiem
 
 
 
_Zloty_ 



Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 5
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 10:03   

Hmmm...
Przypominam, że samochód dymi na niebiesko/siwo tylko po rozgrzaniu gdy jest zimny nie ma takiego problemu.

-> Czy jakakolwiek awaria turbiny uwidaczniała by się dymieniem po rozgrzaniu silnika czy dymiła by cały czas .. do tego nawet na luzie kopci mi samochodzik ??
-> Kąt wtrysku ... pojadę sprawdzić ... Skiba możesz mi polecić jakiś zakład we wro ?
-> sprawdzenie wycieku na "biały karton" hehehe spróbuje tego rewelacyjnego sposobu :)
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Lis 25, 2008 10:06   

We wrocławiu kąt wtrysku ... hmmm ... :roll: możesz zapytać u Gawina (poszukaj na forum) lub w serwisach Boscha http://bosch-service.pl/

W Boschu na 100% mają sprzęt do odczytu kąta wtrysku ;)
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 10:31   

ja bym obstawił na kończącą się turbinę.miałem takie same objawy w toledo tdi.najpierw dymu bylo mało potem więcej i coraz więcej i jakieś kilka tyś km później musiałem kupić nową bo ta nie nadawała się do regeneracji.od momentu zauważenia niebieskiego dymu do całkowitego padnięcia nie zrobilem nawet 10tyś km
 
 
 
_Zloty_ 



Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 5
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 10:45   

Czyli jak na razie mamy:
-> Sprawdzić kąt wtrysku
-> Regeneracja turbiny
-> dodatkow pomysł z namierzeniem wycieku z płynem chłodniczym
Pytanie do Magneto:
Czyli u Ciebie samochód kopcił po rozgrzaniu tak ??
Myślałem, ze gdy turbina pada to dym wydobywa się gdy podgazujemy i załączymy turbine ... a umnie dymi nawet na luzie :(

Skiba -> dzięki za linka, obadam :)
Jesli chodzi o Gawina to wymieniał mi rozrząd pracuje teraz w serwisie hyndaia wiec wiem gdzie go szukać mam nawet nr tele :))) ale tam w serwisie MEGA DROGO !!

Ok to biorę się do sprawdzania
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 10:52   

turbina się kreci cały czas, wiec i cały czas moze puszczać olej, a pozatym cały czas jest smarowana. Ja bym odkręcił rurę od turbo, przy intercoolerze i zobaczył ile w niej jest oleju. Jeśli dużo to wyglada na turbinę, jeśli tylko na sciankach jest mokro to coś innego. Pozatym na zimno olej jest gęsty i moze tak nie puszczać, a po rozgrzaniu rzednie i wtedy zaczyna lecieć. A i jeszcze pytanie: jak często i w jakiej ilości musisz dolewać oleum ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 11:02   

nie wiem czy tylko po rozgrzaniu czy od razu po odpaleniu ale na pewno kopcił nawet na wolnych obrotach
 
 
 
_Zloty_ 



Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 5
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 11:20   

Dobra to jeszcze przez dwa dni posprawdzam stan oleju bo jestem świerrzo po wymianie.

Jednak jak pamiętam zaraz przed wymianą sprawdziłem stan oleju i miałem wrażenie, że trochę go ubyło (jakieś 2 tygodnie wcześniej przed tym faktem też sprawdzałem) ale jakoś tak nie zwróciłem na to uwagi .. miałem tylko wrażenie a nie byłem pewny :) .
Teraz będę kontrolował sytuację :) i przy okazji sprawdzał resztę .
Dzięki chłopaki jak na razie ... dam znać co i jak.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 13:42   

Chlopaki turbine mozna sprawdzic bardzo prosto, zdejmij rure ktora idzie bezposrednio do niej od przeplywki, wsadz palucha , zlap za srubke i zobacz czy wirnik ma luzy na boki, gora dol, i czy sie w ogole kreci, jesli ma duze luzy, regeneracja poki czas....
 
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 23:05   

Skoro kopci na niebiesko,to co do tego ma kąt wtrysku???kolor niebieski bieże sie z spalanego oleju silnikowego,i dlatego kopci dopieru na ciepłym silniku gdy olej się rozrzadzi.Mogą mieć wine dwie żeczy:turbina się kończy i ciągnie olej(najprawdopodobniej),lub pierścienie są słabe i olej przedostaje się do komory spalania...
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 23:22   

boss.007, jezeli kat jest przestawiony daje wieksza dawke ropy i wiekszy zaplon przy czym przy spalaniu dawka jest za duza z tad kopcenie. Co do turbiny to juz wypowiedzialem sie jak sprawdzic
 
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Sro Lis 26, 2008 10:48   

NEOSSS napisał/a:
, jezeli kat jest przestawiony daje wieksza dawke ropy i wiekszy zaplon przy czym przy spalaniu dawka jest za duza z tad kopcenie


zgadza sie ,tyle że wtedy będzie kopcił na czarno
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Lis 26, 2008 10:50   

magneto, nie koniecznie ale prawidlowo tak. Niech chlopak sprawdzi ta turbine a nastepnie kat i rozrzad
 
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Sro Lis 26, 2008 20:23   

Neosss kolego,kolega Magneto dobrze myśli,a ty jesteś w błedzie,przy podwyszszonej dawce z komina daje na czarno,niebieski kolor to olej,jasny siwy lub siwy woda na tłokach :cry:
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Lis 26, 2008 22:18   

boss.007, w błedzie to nie jestem bo napisałem że czarny prawidłow wskazuje wieksza dawke paliwa ale nie zawsze tak skopci... niech chlopak opisze co zrobil w temacie
 
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Sro Lis 26, 2008 23:43   

Neoss,z dawką i czarnym dymkiem zgadzam się jak najbardziej :grin:
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Kopci na niebiesko- turbina pada ??
seyfer Rover serii 600, Honda Accord 19 Sro Cze 10, 2009 08:26
seyfer
Brak nowych postów [R600] Kopci na wolnych obrotach
nie-dzwiedz Rover serii 600, Honda Accord 13 Nie Maj 25, 2008 16:40
nie-dzwiedz
Brak nowych postów [R620SDI] Dymi na zimnym na niebiesko
Mattheo Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Sty 12, 2016 11:34
Mattheo
Brak nowych postów [R620] Kopci - Help
RoBBoD Rover serii 600, Honda Accord 4 Czw Lis 27, 2008 10:42
RoBBoD
Brak nowych postów [R620] Nie kopci
czarek2208 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Kwi 27, 2009 21:10
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink