mam identyko taką samą sytuację i tez nie mogę dać sobie z nią rady, wiązka przy pompie ok, czyjnik temperatury wymieniony i nadal to samo, mopze kolega ma racjE z czujnikiem hamulca tylko gdzie on się mieści
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Cze 2007 Posty: 65 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: Pon Lis 17, 2008 23:59
Na falujące obroty nie ma złotego środka. Trzeba po pierwsze przeczyścić złącza przy pompie, elektrozawór paliwa przeczyścić (ten na pompie z jednym przewodem). Wymiana czegokolwiek na końcu -ktoś pisał na forum że falowanie ustało po wymianie czujnika temperatury paliwa.
W Twoim przypadku przed wydawaniem $$$ zostało czyszczenie elektrozaworu -u mnie zadziałało i jest OK, oraz jeszcze raz wiązka elektryczna -tak dla pewności.
Pytam tu ze względu na podobieństwo tematów. Jeśli mam założyć osobny temat, napiszcie mi nim zaczniecie odpowiadać na pytania w nim zawarte
Koledzy nasilił się u mnie ostatnio podobny problem z obrotami. Ale występuje zarówno jak jadę jak i na postoju.
Po odpaleniu na bardzo wychłodzonym silniku - nic się nie dzieje, dopiero po jakimś czasie dochodzi do dość silnego falowania w zakresie 700-1000 obr/min, (aż chwilami szarpie autem, ale nie gaśnie - może to akurat wina wyrobionych poduszek silnika?). Owo szarpanie czuć również podczas jazdy, ale jest bardzo delikatne (jakbym nie widział, że rzuca na jałowych to bym nie zauważył). Trochę tak jakby paliwo było "nieświeże", albo filtr przypchany.
Mankamentem jest to, że tak samo nagle jak się pojawia, tak samo nagle znika?!
Dodatkowo ostatnio na trasie zauważyłem pewną prawidłowość, pływanie/szarpanie rozpoczyna się gdy dam mu za mało w pedał - nieadekwatnie do wymogów drogi, (np. ruszam z 2 lub 3 biegu z prawie stojącego auta, itp.).
Natomiast kończy się, gdy przejadę trochę na dużych obrotach z większą szybkością (np. dłuższy manewr wyprzedzania kilku aut z pedałem wciśniętym w podłogę, itp). Trochę tak jakby potrzebował ciśnienia by się przedmuchać...
Dodatkowo ostatnio zauważyłem, że powyżej 1500obr. zarówno światła zewnętrzne jak i wszystkie kontrolki jaśniej się świecą..czyli dostaje nagle więcej prądu... Czy to normalne? i czy może mieć to związek z falowaniem?
Nim zaczniecie odpowiadać dajcie znać czy opisujemy problem tutaj, czy mam założyć osobny temat?
_________________ Nie oglądaj się za siebie bo Ci ktoś z przodu przypier.....
zapowietrzony uklad paliwowy... Gruszka oraz korek do wymiany lub naprawy
Sprawdzę to w ten weekend. Tylko powiedzcie jak ocenić, czy korek prawidłowo funkcjonuje?
NEOSSS napisał/a:
Jezeli dasz w pedal alternator szybciej sie kreci z czego regulator napiecia daje wieksze napiecie dlatego kontrolki jasniej sie swieca
Samą zasadę mniej więcej rozumię, zastanawiam się tylko czy zawsze jest to aż tak widoczne, bo muszę przyznać, że różnica szczególnie w oświetleniu zewnętrznym mocno rzuca się w oczy. Boję się, że z naprzeciwka wygląda to tak, jakbym przy każdej zmianie biegów mrugał światłami
W układzie elektrycznym w autach nie ma żadnego elementu stabilizującego podawane napięcie?
_________________ Nie oglądaj się za siebie bo Ci ktoś z przodu przypier.....
Osamboch, Dmuchasz w korek od strony zewnetrznej i patrzysz czy puszcza powietrze, potem od strony wewnetrznej ssiesz i patrzysz czy puszcza... Tam jest zaworek na sprezynce
Widoczne objawy sie u Ciebie nasilaja co do uszkodzenia regulatora napiecia lub koncowki szczotek
Dmuchasz w korek od strony zewnetrznej i patrzysz czy puszcza powietrze, potem od strony wewnetrznej ssiesz i patrzysz czy puszcza... Tam jest zaworek na sprezynce
Dzięki Neosss Idę w takim razie possać ten korek
P.S. Mam nadzieję, że od tego ssania się ropki nie opije..
danielsonicl napisał/a:
est regulator napięcia tu najwyraźniej nie domaga
Dzięki Panowie, trza było jednak kazać mi własny temat założyć to bym mógł Wam chociaż punkcików nastrzelać
Wiem już gdzie się to znajduje ( http://forum.roverki.eu/v...ator+napi%EAcia ) teraz tylko pytanko do Was, czy da się to sprawdzić/wymienić, bez wyciągania całego alternatora?
_________________ Nie oglądaj się za siebie bo Ci ktoś z przodu przypier.....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum