Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Niewłaściwe działanie ABS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Niewłaściwe działanie ABS
Autor Wiadomość
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Maj 23, 2008 17:36   [R420] Niewłaściwe działanie ABS
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Problem polega na tym że, ABS włącza się przy relatywnie niskich prędkościach na dohamowaniu, suchej nawierzchni a ostatnio zaobserwowałem że, również czuć jego działanie pod nogą bez hamowania.
Zgodnie z radami w Technicznym FAQ sprawdziłem:
- pierścienie na wszystkich kołach bez zarzutu
- czujniki ABS na oko w porządku
- po podłączeniu, komputer pokazuje, że wszystko jest sprawne
Zastanawiam się gdzie jeszcze szukać. Czy takie działanie ABS-u może wynikać z powodu starego płynu hamulcowego (nie wiem kiedy był wymieniany), zapowietrzonego układu (chociaż hamuje bez zarzutu), jeszcze słyszałem o zaworze, który utrzymuje ciśnienie układu i może puszczać.
Jakieś pomysły albo potwierdzenie moich przypuszczeń?
Pozdrawiam
Debec
_________________
DEBEC
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Mar 01, 2011 23:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 23, 2008 17:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Pią Maj 23, 2008 21:06   

Ja bym sprawdził jeszcze raz DOKŁADNIE pierścienie. Jeżeli nadal będą OK, to pozostaje jeszcze pomierzyć oporność czujników przy kołach (Poszukaj, było na forum, jakie oporności powinny być).

Pompę bym wykluczył raczej. Gdyby była kaput, to ABS by nie działał raczej, niż za wcześnie.
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Maj 23, 2008 21:57   

Jeszcze raz sprawdzę pierścienie. Kontrolka ABS działa tak jak trzeba.
Czy kończące się klocki bądź tarcze mogą mieć wpływ na takie zachowanie ABS.
_________________
DEBEC
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Maj 24, 2008 00:07   

klocki, to raczej mało prawdopodobne...
może któryś z czujnikó jest luźny, lub też jest zbyt blisko pierścienia, lub za daleko :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Cze 08, 2008 10:00   

Problem rozwiązany - pęknięty pierścień. Moja rada bardzo dokładnie należy obejrzeć pierścienie, gdyż często z powodu zanieczyszczeń można coś przeoczyć.
_________________
DEBEC
 
 
Jarover214 



Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 6
Skąd: Ożarów Mazowiecki



Wysłany: Nie Lis 30, 2008 16:22   

Czesc DEBEC
co oznacza dokładnie, że pierścień jest pęknięty???
Pytam, bo wczoraj przy montażu piasty z tyłu uszkodziłem pierścień ABS tzn wyłamał się jeden ząb. Pomyślałem , że jeden w niczym nie przeszkadza... ale jednak.ABS zwariował, szczególnie przy małych prędkościach ( poniźej 30 km/godz)
Czy brak jednego zęba może być powodem niesprawnośći
Czy taki ząb można jakoś dorobić, przylutować albo przykleić i czy po takim zabiegu będzie spełniał swoją funkcję?
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Lis 30, 2008 16:25   

Jarover214 napisał/a:
Czy brak jednego zęba może być powodem niesprawnośći
Nawet powinien ;p
Jarover214 napisał/a:
Czy taki ząb można jakoś dorobić, przylutować albo przykleić
Spróbować możesz ...
Jarover214 napisał/a:
czy po takim zabiegu będzie spełniał swoją funkcję?
Wątpię :(
Lepiej nastaw się na wymianę przegubu, w końcu to o bezpieczeństwo chodzi.
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Lis 30, 2008 22:42   

Nawet nie próbowałbym kleić, lutować czy coś tam jeszcze. To jeden z tych elementów na którym nie ma co oszczędzać.
_________________
DEBEC
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 01, 2008 10:13   

piasta z tyłu, wiec wymiana przegubu odpada :( Ja bym spróbował jednak przylepić na jakiś epoksyd, lub może przyspawać. Nie wiem jak to jest dokłądnei rozwiązane i czy z tyłu jest to jako pierścień czy łącznie z piastą :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Dziwne działanie pedału gazu
Marian71 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Sty 16, 2008 13:11
piter34
Brak nowych postów [R416] Działanie immobilisera
tomi78 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sro Maj 14, 2008 10:35
tomi78
Brak nowych postów [r414] Dziwne działanie silnika
pan-baran Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Mar 19, 2011 09:35
shilus82
Brak nowych postów [R416] Dziwne działanie klimatyzacji
bizlop1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Maj 15, 2008 15:47
bizlop1
Brak nowych postów [R416] Dwa piloty 3TXB, odmienne działanie
Kysior Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 34 Nie Sty 18, 2009 22:06
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink