Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam
Postanowiłem dziś sprawdzić możliwości nowo zakupionego R 75 2.0 CDT.
Jestem miło zaskoczony jest osiągami - nie spodziewałem się w każdym razie po wiekowym aucie takich osiągów.
Jedno co mnie martwi - to krótkie przełożenia biegów. Z tym jeszcze można żyć, ale dlaczego ten silnik przy końcowych możliwościach (obrotach) na każdym biegu zaczyna się zachowywać tak jakby brakowało mu paliwa (odcinanie??). Zaczyna poprostu wtedy szarpać - trzeba włączyć wyższy bieg, aby poleciał dalej. To dziwne, jeżdżę różnymi dieslami (najczęściej) jedyny skutek zbyt mocnego rozpędzania (wysokie obroty) na każdym biegu to conajwyżej wycie silnika a nie szarpanie.
Czy to normalne w tym aucie czy raczej szukać jakieś usterki??
_________________ jarek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 12, 2010 15:48, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 01, 2008 19:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pon Gru 01, 2008 19:31
alena_jarek napisał/a:
przy końcowych możliwościach
a dokładnie?
U mnie odcięcie jest przy ~4800 obr/min: na III-ce chyba około 120km/h (licznikowe), ale bardziej mnie interesował obrotomierz. Szarpania nie odczuwam.
_________________ Pozdrawiam, Henryk
Ostatnio zmieniony przez henryk Pon Gru 01, 2008 20:17, w całości zmieniany 2 razy
II - nie da rady szybciej niż 40-50 km/h
III - dociągnę maks 100/110 km/h
IV - dociągnę 140 km/h
V - nie podam (ale tutaj nie było żadnego szarpania - miałem jeszcze luz mocy)
Obroty średnio dochodziły do około 3000, ale tylko na trójce przekraczały i przy około 3500 zaczynało się szarpanie.
Oczywiście, że nie będę przeciągał auta w taki sposób.
Zreszta to autko żony nie moje. Ja wziałem je na test aby sprawdzić jaki efekt jest tego wszystkiego co włożyliśmy w nie w ostatnim tygodniu po sprowadzeniu. Goni całkiem nieźle, widać, że silnik jest dobry bo na wysokich biegach ma zapasy mocy i szybko reaguje na wciśnięcie. Jak widzicie przydaje się taki test, bo w normalnej jeździe nie wyczułbym, że auto szarpie.
Wszystkie filtry oprócz paliwowego są wymienione i schylam się ku kolejnemu wydatkowi - czyli jeszcze filtr paliwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum