Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 Si 1995] Wymiana miski olejowej (metal)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 Si 1995] Wymiana miski olejowej (metal)
Autor Wiadomość
NMike 



Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 3
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pon Gru 01, 2008 17:48   [R214 Si 1995] Wymiana miski olejowej (metal)
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1995

ZAstanawiam sie, czy jest mozliwosc wyjecia tej miski bez odkrecania pierwszych czlonow ukladu wydecowego... Problem w tym, ze te sruby na loczeniu z kolektorem sa zerdzewiale, jest ciezkie dojscie... Bylem pewwien, ze uda m sie wyciagnac miske bez luzowania wycdechu, ale z tego co widze, to sie przeliczylem :P Smok haczy i mimo dosc duzego luzu miski wyjac nie daje rady :P Moze znacie jakies 'patenty' :D ?
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Pią Lis 19, 2010 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 01, 2008 17:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Pon Gru 01, 2008 22:33   

Spróbuj spryskać te śruby dobrym odrdzewiaczem na zimnym silniku oczywiście :lol: i odczekaj jakiś czas około 15 min i powtórz tą czynność. Poczym weż porządny klucz nasadowy koniecznie samocentrujący najlepiej 16-to kątny przedłużkę 250mm i grzechotkę min 1/2 cala i spróbuj odkręcać. Jeśli się ruszy to koniecznie zastosuj zasadę pół obrotu do przodu jeden do tyłu. Inaczej w pewnym momencie utworzona rdza tak się zaciście że nakrętka stanie i ani w jedną ani w drugą stronę nie pójdzie i wtedy urwiesz szpilkę a potem rozwiercanie gwintowanie dużo czasu ;epiej nie. Odnośnie pytania tak pomyśleli inżynierowie Rovera iż wymiana miski czy nawet samej uszczelki miski bez opuszczenia kolektora jest niemożliwe. Pozdrawiam życząc owocnej pracy :rotfl:
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Gru 01, 2008 23:55   

TARADAJA napisał/a:
klucz nasadowy koniecznie samocentrujący

możesz rozwinąć tą część zdania ?? :hm:
porządny klucz owszem i w dodatku lepiej się rozkręca wydech jak jest jeszcze gorący - tylko trzeba porządne rękawice :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NMike 



Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 3
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Wto Gru 02, 2008 00:17   

OK, juz sobie poradzilem. Myslalem, ze sruby na kolektorze beda zapieczone, spryskalem z rana, po poludnia, chwytam klucz i z ledwie wyczuwalnym oporem je odkrecilem :D Cykalem sie, aby nie narobic sobie kosztow i klopotu ze szpilkami, ale poszlo wzorowo ;) Miska mi przerdzaewiala w 1 miejscu i pojawil sie kleks od spodu od oleju ;] Wiecie co, jak mozna robic miski z tak gow..... materialu... ? ;]
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Wto Gru 02, 2008 00:23   

Odnośnie odkręcania zapieczonych nakrętek kolektor-rura to odradzam odkręcania ich na siłę. Lepiej usunąć nakrętki szlifierką z kamieniem, tak aby nie uszkodzić szpilek oczywiście.

Ja u siebie niestety mocowałem się z nakrętkami i w rezultacie pozrywał się i znisczył gwint na szpilkach, a wykręcić szpilki jest bardzo trudne, próbowałem specjalnego ściągacza, rozwiercania wiertłami kabaltowymi, dospawywania nakrętki, zero efektu. Aktualnie mam już je naprawione narzynkąmi, jedną szpilkę musiałem zmniejszyć na M9.

Podsumowując, robiłbym wszystko aby nie zepsuć gwintu szpilki. Tylko wiadomo trzeba kupić odpowiednie nowe nakrętki, u mnie np jest to drobnozwojny gwint, M10x1,25 , kupiłem je w specjalistycznym sklepie ze śrubami, 50gr/szt.

[ Dodano: Wto Gru 02, 2008 00:30 ]
o, to dobrze że się odkręciły bez problemu. możliwe że poprzednik je nasmarował jakimś smarem miedziowym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214, 1.4Si, 1995] silnik
Lysy62 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Wto Paź 07, 2008 23:47
Gość
Brak nowych postów [R214 Si] Wymiana Sprzegła
daglas922 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Sob Maj 11, 2013 05:27
tronsek
Brak nowych postów [200 1,4 16v 1995] oświtlenie pojazdu
armagada Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Sro Paź 07, 2009 17:46
Lechos
Brak nowych postów [R214i1,8 benzyna 1995]
pobór prądu z alternatora na wyłączonych odbiornikach
Andyszczecin Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Wto Lut 16, 2010 14:05
piter34
Brak nowych postów [R 200 214 1995>] Szarpanie!! ważne !!
izeK Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Wto Sty 19, 2010 16:50
izeK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink