Mam pytanko odnośnie tego ile powinno być wskazywane na bagnecie oleju?
U mnie po wyciągnięciu bagnetu suche są dwa górne "krzyżyki" na bagnecie, mam wlany shell 10W40 i przejechałem na nim około 7 tys. km.
Dziś odkręciłem korek od oleju i w sumie nie wiem czy powinienem widzieć tam olej czy nie?
mam w bagażniku litrową butelkę i nie wiem czy dolewać czy nie. Może ktoś mi podpowiedzieć?
Z góry dzięki
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 02, 2008 16:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Hehe 2 ni temu na stacji też sie przestraszyłem jak miałem poniżej tej niższej kreski na której było napisane "min", dolalem teraz mam w połowie między min, a max, natomiast oleju po odkręceniu korka nie zobaczysz, poziom oleju siega mniej więcej do walków (tak u mnie było jak rozkręcałem silnik i zmieniałem głowicę wałków (ten element między głowica a pokrywą zaworów) więc nie martw się, ale lepiej dolej olej, jeszcze zwróc uwagę zeby dolac odpowiedni, jak dolejesz zły i właczysz na chwilke silnik to po chwili olej sie taki jakby spieniony, widać to na pierwszy rzut oka. Zatem życzę powodzenia.
_________________ Najlepszym dowodem na to, że w kosmosie istnieje inteligecja jest to, że się z nami nie kontaktują.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Wto Gru 02, 2008 16:34
Olej sie sprawdza na zimnym silniku (na stacji jak byles to olej juz sie rozszedl po silniku) i na rownym terenie. Stan powinien byc nie wiecej jak MAX i nie mniej jak MIN! Max to jest 4,8L. A po 7tys silnik napewno troszke swoje musial spalic.
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 387 Skąd: Wrocław / Lubrza
Wysłany: Wto Gru 02, 2008 16:35
olej w butelce mam ten sam co w lany do silnika także problemu nie będzie, z tym że teraz mam ponad połowę na bagnecie no i nie wiem ile dolać żeby tez za dużo nie było. lejąc z butelki można określić powiedzmy po miarce na opakowaniu a tutaj nie wiem za bardzo ile wlać, a i na bagnecie nie będzie od razu widać.
ash napisał/a:
Stan powinien być nie więcej jak MAX i nie mniej jak MIN!
Nie wiem jak na Twoim ale na moim bagnecie nie ma znacznika min-max (chyba że nie widzę), jest tylko taki wzór kratek i od góry dwie są niezwilżone olejem.
Poziom sprawdzałem po 6h postoju
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Wto Gru 02, 2008 17:25
pietro napisał/a:
z tym że teraz mam ponad połowę na bagnecie no i nie wiem ile dolać żeby tez za dużo nie było
zostaw tak -- jest dobrze
pietro napisał/a:
lejąc z butelki można określić powiedzmy po miarce na opakowaniu a tutaj nie wiem za bardzo ile wlać, a i na bagnecie nie będzie od razu widać.
dolewa sie delikatnie i po odczekaniu malej chwilki sprawdzasz na bagnecie ile sie podnioslo, jesli jeszcze malo to ponawiasz dolewke na oko i sprawdzasz.
[ Dodano: Wto Gru 02, 2008 17:28 ]
kostas napisał/a:
Jak nie masz w połowie mniej więcej to nic sie nie dzieje
a jak masz w polowie mniej wiecej to cos sie dzieje???
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Wto Gru 02, 2008 18:37
Są 2 miarki oleju. Metalowe i plastikowe. Min to jest dolny krzyzyk, a Max to jest gorny krzyzyk. Max - 4,8L. Ja zawsze staram sie utrzymywac stan oleju na poziomie gornego krzyzyka (max). Dolewac mozesz olej kazdej marki, byle tej samej klasy i lepkosci.
poziom oleju siega mniej więcej do walków (tak u mnie było jak rozkręcałem silnik i zmieniałem głowicę wałków (ten element między głowica a pokrywą zaworów)
to jakiś dziwny masz silnik,albo rozkręcałeś silnik zaraz po wyłączeniu go i olej nie zdążył splynąć do miski. Z tego co wiem to caly olej przy zimnym silniku znajduje się w misce olejowej. No chyba że się mylę to wyprowadzcie mnie z błędu
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Wto Gru 02, 2008 22:37
mylisz sie! Wyobrazasz sobie jakby caly olej byl w misce, calutki, a Ty odpalasz silnik i co? wszystko przez chwile ma chodzic na sucho? Walki tez sa zalane odpowiednio, wszedzie sa odpowiednie kanaliki aby utrzymac oleju choc troche zanim pompa go poda.
To tak jak z seksem... chyba nie trzeba tlumaczyc!
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Wto Gru 02, 2008 22:42
ash:D hahaha nic dodac nic ujac to porownanie bylo super!!
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
Yassu [Usunięty]
Wysłany: Wto Gru 02, 2008 23:24
Hmm...z miarką oleju bywa różnie... Zależy czy silnik "bierze" olej czy nie. Jeśli między wymianami oleju zauważasz że ubywa to trzeba wyrównać tak jak już pisali koledzy, natomiast jeśli nic się nie dzieje, wskazanie jest poprawne czyli tak jak się przyjęło mniej więcej w połowie to nic z tym nie rób, bo po co?
Ja u siebie dolewam od wymiany do wymiany jakieś 300-350ml dlatego podczas wymiany oleju zawsze dolewam na "MAX", bo i tak mój dieselek "wyrzuci" trochę z siebie
Tak w ogóle to po to jest to "MIN" i "MAX" żeby w tych "widełkach" się mieścić Należy unikać stanu ponad MAX i poniżej MIN, żeby nie uszkodzić silnika...
W sumie odnośnie oleju to mam pytanie do Was
Czy kupujecie oleje w sklepach czy na allegro?
Zastanawiam się, ponieważ ostatnio kupiłem w sklepie bańkę 4L + 1L (4,5L do diesla wchodzi) za olej zapłaciłem 150zł łącznie. Dzisiaj ceny jak się orientowałem wahają się +/-7zł za 5L. Na allegro widzę że ten sam olej (Castrol Magnatec Diesel 10W-40) u kolesia ponoć z dojczów kosztuje 79zł + 13zł przesyłka =92zł jakby na to nie patrzeć 58zł różnicy !! W dodatku ten z allegro to bańka 5L. Co sądzicie o kupowaniu oleju na allegro? Czy jest to bezpieczne? Czy faktycznie olej od zachodnich sąsiadów jest tańszy?
Z tego co słyszałem ceny oleju są podobne jak u nas, a nawet droższe...więc?!
poziom oleju siega mniej więcej do walków (tak u mnie było jak rozkręcałem silnik i zmieniałem głowicę wałków (ten element między głowica a pokrywą zaworów)
To najwieksza bzdura jaka w zyciu czytalem! Poziom nie siega nawet walu korbowego.
ash napisał/a:
mylisz sie! Wyobrazasz sobie jakby caly olej byl w misce, calutki, a Ty odpalasz silnik i co? wszystko przez chwile ma chodzic na sucho? Walki tez sa zalane odpowiednio, wszedzie sa odpowiednie kanaliki aby utrzymac oleju choc troche zanim pompa go poda.
To tak jak z seksem... chyba nie trzeba tlumaczyc!
No moze niech ci ktos wytlumaczy,jest zawor zwrotny ktory utrzumuje niewielka ilosc oleju w gorze silnika.
Jak jest fabrycznie zapakowany i nie widac jakis sladów przekrętów typu poprzeklejane naklejki itd to mysle, ze bez obaw, na allegro czesto mają rzeczy kradzione oraz pochodzace z róznych dziwnych źródeł co może przesądzić o ich niskiej cenie. Nie mniej jednak ja do póki czegoś nie zobaczę to tego nie kupuje, dlatego allegro to u mnie ostateczność.
_________________ Najlepszym dowodem na to, że w kosmosie istnieje inteligecja jest to, że się z nami nie kontaktują.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum