Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam
Auto czasami bardzo ciężko odpala - szczególnie gdy przejadę pare km wyłączę go na kilka min i próbuje uruchomić - nieraz załapie ale jak nie to trzeba go odpalić ciągnąc innym autem - wtedy odpali po 10m ciągnięci i jedzie ok. Zauważyłem ze w zbiorniku płynu chłodniczego pojawił sie olej, płynu ubywa, leci biały dym - czyli uszkodziła uszczelka głowicy - tak? silnik z przodu pod deklem jest mokry od oleju.
Jeżeli jest do wymiany uszczelka głowicy to co jeszcze powinno sie wymienić ? Proszę o szczegółowe instrukcje szacowane koszty takiej naprawy - sam robił tego nie będę ale wole wiedzieć co i jak ... Czy głowice w każdym wypadku trzeba dać do planowania? Czy dół tez się jakoś szlifuje? Czy śruby " szpilki" tez trzeba wymienić przy zmianie uszczelki pod głowicą?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Mar 02, 2011 21:10, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 02, 2008 23:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Gru 03, 2008 00:30
Objawy typowe dla padnięcia uszczelki głowicy. Planowanie trzeba zrobić, ale tolerancja planowania jest niewielka więc trzeba uważać (bodajże 0,2 mm). Szpilki głowicy warto wymienić na nowe, chociaż nie jest to koniecznością (procedura sprawdzania przydatności szpilek - rave). Ciężko odpala, bo zapewne płyn zalewa komory spalania. Koszty, to zależy od mechanika, który Ci to zrobi. Wycieki spod dekla to wina uszczelki dekla zaworów, wymienia się ją za każdym razem po ściągnięciu dekla więc w tym przypadku nie robi to różnicy. Myślę, że koszt zamknie się w 1000 PLN biorąc pod uwagę zmianę płynów i wszystkich uszczelek, ale może być mniej.
moglbys kolego cos więcej o tym napisać? Jak dokładnie sprawdzić te szpilki.
I jeszcze jedno pytanie - po naprawie pewnie powinno sie jakoś oczyścić układ chłodzenia - sa jakieś specjalne płyny do usuwania oleju z ukl chłodzenia?
Napisałeś jeszcze kolego ze olej w płynie to typowy objaw uszczelki - a czy jest jakąś inna możliwość jeszcze żeby olej dostawał się do płynu jak nie przesz uszczelkę głowicy - pytanie profilaktyczne:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum