Map-sensor z niego komputer czerpie informację o warunkach panujących aktualnie w kolektorze ssącym. Jego wypięcie powoduje iż komputer uśrednia sobie wartośći i wtedy bez kosztów można jeszcze pojeździć tzw. domowe patenty
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Sro Gru 03, 2008 22:48
kolego a mógłbyś mi to wszystko jaśniej wytłumaczyć bo nie wszystko rozumie...
a jeśli jest podpięty to co wtedy?? większe spalania czy jakieś problemy?? co uśrednia z czym można dłużej pojeździć co jest w takim razie padnięte?? jak sie on ma do reszty co jesli go nie ma
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Sro Gru 03, 2008 23:05
tzn tak jak pisalem , grzebalem cos przy autku i patrze jakas wtyczka luzem pozagladalem i zbaczylem gdzie cos jest wypiete i wpoilem tona miejsce i niby wszystko tam samo... wiec nie wiem o co kaman i czemu byl odpiety...?
a jakie objawy co moze nie dzialac jak to jest uwalone wiec pytam z czystej ciekawosci wtluacz mi co i do czego to jest i czy moge to zapiac czy mam spowrotem to wypiac i co sie ma dziac jak to cos jest uwalone i ew czy dlugo moge tak jezdzic i czy drogo bedzie kosztowac ew wymiana tego pisz wszystko co wiesz
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
Podepnij ją nic się nie stanie! Bada on tylko aktualne panujące w kolektorze podciśnienie które jest miarą ilości powietrza potrzebnej do utworzenia i spalania mieszanki paliwowo-powietrznej! Komputer analizując ten parametr w połączeniu z czujnikiem temperatury ustala wartość wtrysku paliwa w stosunku do masy powit
etrza( nie mylić z przepływomierzem) którego w tym aucie nie posiadasz:) Jedynie co może być negatywne to "liche spalanie" bądz większe zużycie paliwa(ale nieznacznie)
Pozdrawiam
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Czw Gru 04, 2008 00:34
TARADAJA napisał/a:
Podepnij ją nic się nie stanie! Bada on tylko aktualne panujące w kolektorze podciśnienie które jest miarą ilości powietrza potrzebnej do utworzenia i spalania mieszanki paliwowo-powietrznej! Komputer analizując ten parametr w połączeniu z czujnikiem temperatury ustala wartość wtrysku paliwa w stosunku do masy powit
etrza( nie mylić z przepływomierzem) którego w tym aucie nie posiadasz:) Jedynie co może być negatywne to "liche spalanie" bądz większe zużycie paliwa(ale nieznacznie)
Pozdrawiam
Myslę kolego, że nie jest to map-sensor, a czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym. Czunik ktory bada podciśnienie możesz znaleść na końcu sztywnej rurki wychodzącej z kolektora ssącego o średnicy ok 3-4mm. Najczęściej w komputerze.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Czw Gru 04, 2008 08:30
hmm kolego a tu mozesz miec racje... bo uszczelka byla wymieniona.. chodz nie wiem czy ktos by zapomnial to wpiac... a powiesz mi cos wiecej o tym czujniku??
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Czw Gru 04, 2008 15:45
no tak to to co powyzej dzieki kolego...
[ Dodano: Czw Gru 04, 2008 15:45 ]
R214i czujnik temeratury zasysanego powietrza i co ten czujnik robi poza tym ze mierzy temp na co to sie przeklada na spalanie?? czy inne? mozna wiedziec ?:)
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Czw Gru 04, 2008 16:35
zapal napisał/a:
no tak to to co powyzej dzieki kolego...
[ Dodano: Czw Gru 04, 2008 15:45 ]
R214i czujnik temeratury zasysanego powietrza i co ten czujnik robi poza tym ze mierzy temp na co to sie przeklada na spalanie?? czy inne? mozna wiedziec ?:)
Może na to, że zimniejsze powietrze jest gęstsze i podawane jest trochę więcej paliwa.
ECU wykorzystuje mteode gestosc/szybkosc w zakresie pomiaru przeplywu powietrza, celem obliczenia potrzebnej ilosci paliwa. Polega to na pomiarze temperatury zasysanego powietrza i cisnienia w kolektorze ssacym i przyjmuje ze silnik jest kalibrowana pompa prozniowa, ktorej chrakterystyka jest w pamieci ECU
ECU wykorzystuje tez dane z czujnika temp pow. dolotowego do ustawienia wielkosci ruchu silnika krokowego
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum