Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 98r ] od czego ten czujnik??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 98r ] od czego ten czujnik??
Autor Wiadomość
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Sro Gru 03, 2008 14:47   [R200 1.4 98r ] od czego ten czujnik??

witam panowie mam pytanie od czego jest ten czujnik ktory jest pokazany na zdjeciu ta zielona wtyczka









a drugie pytanie to:

dziś zauważyłem ze jest on odpięty zapiąłem go i żadnej różnicy

1. czemu był odpięty ( jest uszkodzony?? jak sparwdzic?? )
2. czy jeśli będzie zapięty to coś będzie się działo
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 03, 2008 14:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Sro Gru 03, 2008 22:43   

Map-sensor z niego komputer czerpie informację o warunkach panujących aktualnie w kolektorze ssącym. Jego wypięcie powoduje iż komputer uśrednia sobie wartośći i wtedy bez kosztów można jeszcze pojeździć tzw. domowe patenty :wink:
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Sro Gru 03, 2008 22:48   

kolego a mógłbyś mi to wszystko jaśniej wytłumaczyć bo nie wszystko rozumie...

a jeśli jest podpięty to co wtedy?? większe spalania czy jakieś problemy?? co uśrednia z czym można dłużej pojeździć co jest w takim razie padnięte?? jak sie on ma do reszty co jesli go nie ma
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Sro Gru 03, 2008 22:53   

A masz jakieś niepokojące objawy? Czy z czystej ciekawośći? :?:
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Sro Gru 03, 2008 23:05   

tzn tak jak pisalem , grzebalem cos przy autku i patrze jakas wtyczka luzem pozagladalem i zbaczylem gdzie cos jest wypiete i wpoilem tona miejsce i niby wszystko tam samo... wiec nie wiem o co kaman i czemu byl odpiety...?

a jakie objawy co moze nie dzialac jak to jest uwalone wiec pytam z czystej ciekawosci wtluacz mi co i do czego to jest :) i czy moge to zapiac czy mam spowrotem to wypiac i co sie ma dziac jak to cos jest uwalone i ew czy dlugo moge tak jezdzic i czy drogo bedzie kosztowac ew wymiana tego :) pisz wszystko co wiesz :D
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Sro Gru 03, 2008 23:40   

Podepnij ją nic się nie stanie! Bada on tylko aktualne panujące w kolektorze podciśnienie które jest miarą ilości powietrza potrzebnej do utworzenia i spalania mieszanki paliwowo-powietrznej! Komputer analizując ten parametr w połączeniu z czujnikiem temperatury ustala wartość wtrysku paliwa w stosunku do masy powit
etrza( nie mylić z przepływomierzem) którego w tym aucie nie posiadasz:) Jedynie co może być negatywne to "liche spalanie" bądz większe zużycie paliwa(ale nieznacznie)
Pozdrawiam
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Gru 04, 2008 00:34   

TARADAJA napisał/a:
Podepnij ją nic się nie stanie! Bada on tylko aktualne panujące w kolektorze podciśnienie które jest miarą ilości powietrza potrzebnej do utworzenia i spalania mieszanki paliwowo-powietrznej! Komputer analizując ten parametr w połączeniu z czujnikiem temperatury ustala wartość wtrysku paliwa w stosunku do masy powit
etrza( nie mylić z przepływomierzem) którego w tym aucie nie posiadasz:) Jedynie co może być negatywne to "liche spalanie" bądz większe zużycie paliwa(ale nieznacznie)
Pozdrawiam


Myslę kolego, że nie jest to map-sensor, a czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym. Czunik ktory bada podciśnienie możesz znaleść na końcu sztywnej rurki wychodzącej z kolektora ssącego o średnicy ok 3-4mm. Najczęściej w komputerze.
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Czw Gru 04, 2008 01:08   

Teraz to ja zgłupiałem :wink: Tak mnie informował kiedyś facet- mechanik jak wymieniał mi kolektor ssący a wraz z nim ten właśnie czujnik :/
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Czw Gru 04, 2008 08:22   

no to ja tez zglupialem to do czego to jest?? czemu bylo odpiete i co to powoduje...
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Gru 04, 2008 08:28   

zapal napisał/a:
no to ja tez zglupialem to do czego to jest?? czemu bylo odpiete i co to powoduje...


Odpięte było, bo ktoś zapomniał wpiąć przy wymianie uszczelki pod głowicą.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Czw Gru 04, 2008 08:30   

hmm kolego a tu mozesz miec racje... bo uszczelka byla wymieniona.. chodz nie wiem czy ktos by zapomnial to wpiac... a powiesz mi cos wiecej o tym czujniku??
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Gru 04, 2008 09:31   

zapal napisał/a:
(...)a powiesz mi cos wiecej o tym czujniku??


Musiałbym zajrzeć do ksiażki lub Rave'a - niestety nie mam pod ręką :wink:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Czw Gru 04, 2008 09:51   

ok dzieki bardzo wszystkim za pomoc :) zapiąłem to jezdzi to jest git
jak by sie cos dzialo to napisze :)
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
kostas 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 228
Skąd: Kłodzko

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 04, 2008 10:40   

Znalazłem Twój czujnik w rave. :) Mam nadzieje, że Ci to coś pomoże.
_________________
Najlepszym dowodem na to, że w kosmosie istnieje inteligecja jest to, że się z nami nie kontaktują.
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Gru 04, 2008 14:38   

kostas napisał/a:
Znalazłem Twój czujnik w rave. :) Mam nadzieje, że Ci to coś pomoże.


Oj, to chyba nie ta strona - na rysunku są czujniki od strony kolektora wydechowego a na zdjęciu - czujnik od strony kolektora ssącego. :hmm:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Gru 04, 2008 15:30   

PTE napisał/a:
Oj, to chyba nie ta strona ...

prawidłowa poniżej :wink:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Czw Gru 04, 2008 15:45   

no tak to to co powyzej :) dzieki kolego... :)

[ Dodano: Czw Gru 04, 2008 15:45 ]
R214i czujnik temeratury zasysanego powietrza i co ten czujnik robi poza tym ze mierzy temp na co to sie przeklada na spalanie?? czy inne? mozna wiedziec ?:)
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Gru 04, 2008 16:35   

zapal napisał/a:
no tak to to co powyzej :) dzieki kolego... :)

[ Dodano: Czw Gru 04, 2008 15:45 ]
R214i czujnik temeratury zasysanego powietrza i co ten czujnik robi poza tym ze mierzy temp na co to sie przeklada na spalanie?? czy inne? mozna wiedziec ?:)


Może na to, że zimniejsze powietrze jest gęstsze i podawane jest trochę więcej paliwa.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Gru 04, 2008 16:42   

ECU wykorzystuje mteode gestosc/szybkosc w zakresie pomiaru przeplywu powietrza, celem obliczenia potrzebnej ilosci paliwa. Polega to na pomiarze temperatury zasysanego powietrza i cisnienia w kolektorze ssacym i przyjmuje ze silnik jest kalibrowana pompa prozniowa, ktorej chrakterystyka jest w pamieci ECU
ECU wykorzystuje tez dane z czujnika temp pow. dolotowego do ustawienia wielkosci ruchu silnika krokowego
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Gru 04, 2008 16:59   

AndrewS napisał/a:
ECU wykorzystuje tez dane z czujnika temp pow. dolotowego do ustawienia wielkosci ruchu silnika krokowego

Nie wykorzystuje. Bierze pod uwagę tylko czujnik temp. płynu chłodniczego.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] od czego ten czujnik
m166 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Maj 05, 2014 20:12
m166
Brak nowych postów [R200] sdi od czego ten czujnik???
endi9244 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Wrz 25, 2014 14:04
endi9244
Brak nowych postów [Rover 200 ] Od czego ten czujnik
mentossotnem Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Wrz 21, 2014 10:05
robsson78
Brak nowych postów [r200, 98] Co to jest i do czego??
Nilbul Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Lip 17, 2008 19:14
Nilbul



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink