Wysłany: Nie Sie 17, 2008 11:53 [R 600] Czyszczenie reflektorów
Poniewaz swiatla w moim roverku nie grzesza dobrym oswietleniem drogi postanowilem je wyczyscic.Chcialbym to zrobic w ten sposob ze wyciagne cale reflektory a nastepnie chce je rozlozyc.Odblasku niechce ruszac chyba ze bedzie bardzo brudny to wtedy wezme szmatke z microfibry i pianke do czyszczenia monitorow(mam nadzieje ze ich nie porysuje).Szkla to juz trohce inna bajka.od srodka uzyje abo samego plynu do czyszczenia szyb i szmatke albo bardziej drastycznie pasta polerska i polerka.od zewnatrz najpierw bym uzyl papieru sciernego zeby usunac delikatne "odprydki" od kamieni itp.nastepnie jakies papiery wodne a na koniec pasta i polerka.
Dzielo uwienczylbym zarowkami philipsa z serii blue vision(mijania xenon efeckt dlugie tez blue vision+50%)
Co o tym myslicie i czy warto sie w to bawic.
Czy ktos z was juz to robil(nie moglem znalezc podobnego tematu) i ma jakies porady?
Czy szklo jest przyklejane do reflektora?
Mam nadzieje ze tez zabieg nie tylko polepszy mi widocznosc ale takze poprawi wyglad ROVERka!
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 17, 2008 11:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 256 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sie 17, 2008 12:27
blue vision ? eh a innej opcji nie ma ? w 90% przypadkow sa zle ustawione bo ludzie nie dbaja o to a te swiatla wala po oczach i to rowno... i nie przesadzaj z barwa swiatla bo bedzie wygladalo no em... jak ze wsi do kwadratu. przynajmniej taka jest moja opinia jak jade i widze samochod ktory ma "ala xenony" walace na niebiesko
ja na szczescie dbam o innych uzytkownikow drogi i mam zawsze dobrze ustawione swiatla a poza tym te zarowki maja taka nazwe ale daja jaskrawo biale swiatlo a nie jakies tam niebieskie dlatego chce sie na nie skusic.
ale moze sa jakies inne opcje fajnych zarowek!chetnie zapoznam sie z innymi opiniami:)
nie-dzwiedz, szkla sa klejone(uwazaj przy rozklejaniu), zeby wyjac lampoy musisz zdejmowac zderzak z belka, aby lampy dobrze wyczysciuc musisz uzyc pasty polerskiej do szkla i polerowac na wode... Pisalem o tym przy przerabianiu lamp na xenony...
W poniedzialek zajalem sie relflektorami w audi rodzicow(Roverka zrobie przy najblizszym zastrzyku wolego czasu)
Postanowilem tylko wypolerowac je od zaewnetrznej strony poniewaz nie chcialem ich rozszczelniac i nie posiadalem az tyle czasu zeby je rozkladac.
Zabawe zaczalem od przygotowania auta(wyjalem kierunki i oslonilem elementy ktorych nie chcialem zniszczyc).Potem przyszedl czas na papier scierny montowany na wiertarke: 240 -> 400. nastepnie papiery wodne 600 -> 1000 -> 2000. na koniec przyszedl czas na paste do polerania szkla.Do ostatnie jczynnosci najlepiej zaopatrzyc sie w urzadzenie do polerowania samochodow lub wiertarke z regulacja obrotow poniewaz polerujemy na niskich obrotach.
Przy odrobinie checi, czasu i malego nakladu finansowego mozemy bardzo poprawic widocznosc na dorodze.
Do wypolerowania 1 reflektora potrzebowalem:
8 szt papieru 240
4 szt papieru 400
po 1 arkuszu papierow wodnych
50 g pasty polerskiej.
czas ok 2h (1 lampa)
P.S. sorry za jakosc zdjec-robione tel.
Moze tego nie widac ale zdjecia 1i3 byly robione o jednej porze(ok 17) tylko ze 1 w pon a 2 we wtorek.
najlepszy sposób na polepszenie świecenia starych lamp to umycie lamp od środka trzeba je wyjąć z auta nalać do środka wody z ludwikiem i trzepać nim i trzepać i trzepać gwarantuje że dużo lepiej bedzie świecić. Potem suszyć suszarką do włosów. Muszą dokładnie wyschnąć inaczej będą parować.
tez mam zamiar zabrac sie za czyszczenie reflektowrow, zajmowali sie tym cherman i sTERYD (R400&45)
wszystko fajnie tylko blagam nie philips blue! po prostu to jest gorsze niz nie wiem co, choc nie wiem jak ladnie by sie auto prezentowalo blue niszczy wszystko, nie krzywdz swojego roverka, jak chcesz miec xenony to kup jak czlowiek zestaw xenonowy (najlepiej drozszy taki po 5-6stow) i zaloz palniki xenonowe na przetwornicach!
ps jak chcesz to moge zalatwic Ci po jakims malym rabacie+montaz na terenie wawy badz szczecina! handluje tym moj ojciec:D
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
a napiałeś że przetwornice ksenonowe do zwykłych lamp są niezgodne z prawem? Lampa Na żarówke H1 nie jest homologowana po palniki ksenonowe i diagnosta Ci przeglądu nie da, a policja sie przyczepi, oślepia to innych użytkowników drogi bo daje za jasne światło, żarówki ksenonowe sa montowane tylko w soczewki, i w tego typu lampach inaczej jest rozpraszane światło za pomocą przesłony za soczewką? Auto wyposażone w ksenony musi posiadać zamopoziomowanie soczewki i spryskiwacze reflektorów? O tym kolege poinformowałes chcą mu załatwić coś czym Twój ojciec handluje?
po to sie stosuje soczewkowe reflektory, samopoziomowanie i spryskiwacze, żeby nie oślepiać światłem ksenonowym (które jest bardzo mocne), innych użytkowników żeby lampa świeciła idealnie i dokładnie tam gdzie powinna świecić, a nie w oczy innym, ale oczywiście jest wielu geniuszy co myśli inaczej bo: "ja mam i moje nie oślepiają", ale taka kultura u nas w narodzie i to jak walka z wiatrakami.
jezedze na takich xenonach 2gi rok, nikt nigdy nie mruga, policja nie przyczepila sie! lecialem z wawy do szczecina i drogowka zatrzymala mnie za predkosc, slowem nie pisknelii o xenonach!
ale kolego nie powiedziales ze rysuneczek powyzej przedstawia prawy reflektor (patrzac od srodka) ktory oswietla pobocze:)
Ja nikogo nie namawiam, po prostu informuje!
ps gdzie jest przepis, ze jak xenon to od razu soczewka?
zgodze sie z tym, ze jak xenon to spryskiwacz! chociaz uwierz mi jedynie co piate auto z xenonami ma spryskiwacze!!!!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jezedze na takich xenonach 2gi rok, nikt nigdy nie mruga, policja nie przyczepila sie! lecialem z wawy do szczecina i drogowka zatrzymala mnie za predkosc, slowem nie pisknelii o xenonach!
Miałeś szczęście, bo trafiłeś na niewyedukowanych.
Powinni Ci z miejsca zabrać dowód.
faecd napisał/a:
ps gdzie jest przepis, ze jak xenon to od razu soczewka?
Nie ma takiego przepisu - błąd misiek_KR, ale z całą resztą się zgadzam - jak xenon'y to tylko fabryczne lub renomowanej firmy dedykowane go danego modelu, ze spryskiwaczami i automatycznym poziomowaniem.
Niestety w przyadku Roverków taka opcja istnieje chyba tylko do R75.
faecd napisał/a:
zgodze sie z tym, ze jak xenon to spryskiwacz! chociaz uwierz mi jedynie co piate auto z xenonami ma spryskiwacze!!!!
I łamią przepisy, a co najlepsze, to zdolny prawnik udowodni w takiej sytuacji w skrócie, że z takimi założonym xenon'ami auto traci homologację na reflektory, przez co traci homologację jako całość, przez co ma nieważne badanie techniczne, przez co w razie stłuczki, czy wypadku od razu jesteś na przegranej pozycji.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
ale kolego nie powiedziales ze rysuneczek powyzej przedstawia prawy reflektor (patrzac od srodka) ktory oswietla pobocze:)
kolego tak wygląda ślad z obu reflektorów widok od przodu jakby stanąć przed autem podjedź sobie na stacje diagnostyczną jak ustawiają światła to w środku w okienku tego sprzętu pokazuje sie jak reflektor światło rozprasza.
faecd napisał/a:
ps gdzie jest przepis, ze jak xenon to od razu soczewka?
nie ma takiego przepisu, bywały VOLVO,RENAULT I stare Mercedesy miały xenony już tego rozwiązania sie praktycznie nie stosuje były bez soczewki ale budowa odbłysnika jest inna i zastosowane są tam żarniki D2R z przesłoną!!! A nie HID H7 czy H1 made in china
tak wygląda rozpraszanie światła przez zwykłe lampy H1 z ksenonami widać łune nad odcięciem i nierówny ślad
a tak na ksenonach na soczewce ta jasna plama na środku to od drogowych świateł to nie patrzcie
a zresztą już pisałem wyżej "ale taka kultura u nas w narodzie i to jak walka z wiatrakami"
jeszcze do kultury powinenem dodać wiedza.
a na koniec coś z przepisów unijnych
"Zgodnie z Regulaminem 48 EKG ONZ, światła mijania
posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym
większym niż 2000 Lumenów powinny być wyposażone
w urządzenia czyszczące szybę reflektora czyli dokładnie
określając w spryskiwacze reflektorów"
dodam że żarówki mają około 800 lumenów
światło o barwie temperaturowej 4300K - 6000K czyli ksenonowe emituje ok 3200 Lumenów.
piekny wykład! zgodze sie co do lumenow...spryskiwacze rowniez!
a teraz cos prawdziwego o calym tym biznesie! Wiecie ile kosztuje doplata do fabrycznych xenonow w aucie skoda! 7000 zl! natomiast zestaw xenon kosztuje 400-600zl i tutaj nie chodzi o oslepianie czy poziomowanie czy inne dyrdymaly tutaj chodzi o biznes producenta samochodow, bo nie moga sie pogodzic z tym, ze uzytkownik moze miec taki sam efekt swietlny za 400 zl kiedy u nich kosztuje 7000.
Przyznam sie, ze aktualnie jestem w trakcie naprawiania reflektorow (facet na stacji kontroli ustawail regulcaje w pewnym momencie nie dalo sie krecic wiec krecil na sile i ulamal regulacje!) pozniej polerka szkla itp, jak tylko zmontuje wszysystko i wyreguluje swiatla zalacze rysunek jak wyglada to u mnie!
ps apropo spryskiwaczy, wczoraj widzialem ogolnie z 20 samochodow z xenonami (soczewki lub nie) i jedynie jedna vectra widzialem miala spryskiwacze. nawet mercedesy po 2000 roku prod. nie mialy. W moim przypadku wyglada to w ten sposob, ze przed kazda podroza badz co rano przeczyszczam reflektor:) i to wszystko puki co...jak bede mial chwile to moze sie pokusze o zamontowanie spryskiwaczy
ps2 odnosnie spryskiwaczy, orientujecie sie moze czy przy zalozeniu trojnika na wezyku od spryskiwaczy szyby przedniej i pociagnieciu wezykow do zderzaka czy wystarczy cisnienia na wszystkich 4 spryskiwaczach? czy moze podlaczyc pod wezyk tylnej szyby?
a moze zaistalowac osobny 3 silniczek, ale to chyba, za duza kombinacja:P
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 12:32
chcesz zasilac spryskiwacze do refl.pompką od spryskiwaczy przedniej szyby ?-życzę powodzenia.........
do spryskiwaczy refl.są silniczki które dają znacznie wyższe ciśnienie........
odnosnie czyszczenia reflektora, rozebralem swoj na czesci i teraz mam problem, mianowicie szybka ktora nadaje w reflektorze charakterystyke odbicia swiatla u mnie jest lekko zoltawa, gdy sie patrzy na wprost jest przezroczysta, pod katem widac zolc...nie wiecie czy da sie to jakos wyczyscic, poddac jakims chemikalia by byla w pelni przezroczysta??
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 309 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 15:06
faecd napisał/a:
ps apropo spryskiwaczy, wczoraj widzialem ogolnie z 20 samochodow z xenonami (soczewki lub nie) i jedynie jedna vectra widzialem miala spryskiwacze. nawet mercedesy po 2000 roku prod. nie mialy.
To może jakies zdjęcie wrzucisz? Bo jakoś nie moge uwierzyć, że ktoś w fabryce zapomniał spryskiwacze założyć.
kolejny argument co do xenonow, w USA nie trzeba miec spryskiwaczy no to widzicie, a ludzie tak samo tam jak i tu takie same oczy maja i jakos nie narzekaja.
Cos wiecej o myciu zoltego plastiku?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 309 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 17:42
Niestety u nas nie jest "hameryka" i dlatego auta z usa trzeba przystosowywać do jazdy w europie. Dotyczy to nie tylko spryskiwaczy, ale też symetrycznych reflektorów i strasznie wku...cych czerwonych migaczy w tylnich lampach.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Sob Gru 06, 2008 19:26
faecd napisał/a:
Cos wiecej o myciu zoltego plastiku?
-nie da się tego umyć.....
podobny problem występuje w mondeo 93-96,podobna konstrukcja reflektora,ta "szybka" żólknie kiedy są stosowane zwykłe żarówki-w tego typu reflektorach powinny być stosowane żarówki typu "UV stop",takie które mają specjalny filtr UV,bo to właśnie takie promieniowanie powoduje żółkniecię tworzywa używanego w tych reflektorach......tyle że akurat do mondeo idzie dostać same te "szybki" w serwisie i koszt jest raczej niewielki 30 pln/szt..........
Sachar, no to moje auta by Cie strasznie wkur... bo kazde ma czerwone kierunki, nie wazne czy amerykaniec czy europejczyk A co do przystosowania aut z USA to wiadomo jak to jest... Kaza usunac tylko pozycje pomaranczowe(selektywnie zolte) i jak noz to kierunki z tylu zamienic z czerwonych na pomarancz, a co do spryskow rzadko kiedy diagnosta o tym wie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum