Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1994
Witam
Tak jak w temacie wyjąłem wczoraj liczniki i całą te deskę z panelem nawiewu. W momencie gdy to wszystko było zdjęte zapaliłem silnik. Później gdy z powrotem zmontowałem wszystko do kupy to kontrolka na blacie SRS świeci się non stop, a w momencie gdy powinna zgasnąć to zaczyna pulsować.
Myślę, ze komputer wyłapał jakieś błędy podczas pracy silnika bez liczników. Próbowałem patentów z wyjęciem bezpiecznika SRS oraz z odpinaniem klemy ale nic to nie pomogło.
Proszę o pomoc jak skasować ten błąd co jest w pamięci komputera. Za wszelką pomoc z góry dziękuje.
pozdr.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 09:01, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 08, 2008 11:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Pon Gru 08, 2008 18:07
Nie znam tematu, a nawet nie mam u siebie poduszki, ale poszperajcie trochę w wyszukiwarce, np >>ten temat.
W najgorszym przypadki jeśli żadne zwieranie pinów nie pomoże to pewnie będzie konieczne podłączenie do specjalnego dilerskiego interfejsu, chyba testbook z odpowiednim do danego modelu softem.
No dobra, a jak to wygląda w Roverze serii 800 Tzn odczyt i kasowanie błędów.
Tylko interfejs...
A możesz kolego troche rozwinać swoją wypowiedź
Próbowałem wpiąć sie dzisiaj KTS-em, ale nawet nie znalazłem nigdzie kostki do podpięcia. Jedynie znalazłem jakąś 4pinową kostke w okolicach radia na żółtym przewodzie (skoro żółty to myślałem ze do poduszek) ale jak sie okazało jest to kostka do ABS-u.
Więc ponawiam moje pytanie, nie orientuje sie ktoś gdzie w tym aucie znajduje sie jakaś kostka do wpięcia komputera, żeby wykasować te błedy z komputera SRS
Hmm... Wg AutoDaty gniazdo diagnostyczne od ABS znajduje się po prawej stronie przy drzwiach kierowcy, pod deską rozdzielczą.
W Haynesie jest o SRS napisane jedynie "electronic control unit for the airbag is located in the passenger compartment in front of the centre console."
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
No i wszystko jasne. Wg pliku SRS (air bag) manual z pliku super CD v2.1.iso pamięć komputera SRS można skasować tylko za pomocą jakiegoś Micrchecka którym jak sądze nikt nie dysponuje. Dołączam screena z tego pliku:
Czyli zostaje chyba tylko zakup komputera używanego na allegro.
Ja wiem czy taniej... Komputer na allegro używany kosztuje w okolicach 50zł.
Możesz kolego rozwinąć kwestie tego testbooka, co to za magiczne urządzonko, spotkałem się już kilkakrotnie na forum z tym określeniem, ale nie do końca wiem co to dokładnie jest. Jak sądzę jest to jakieś urządzenie diagnostyczne, coś w rodzaju KTS.
Nie orientujesz sie może kto w Małopolsce dysponuje takim dobrodziejstwem
jest to oryginalne fabryczne urzadzonko do kompleksowego serwisowania samochodow Rover i MG, czyli laptop plus oprogramowanie, plus wszelakie kabelki i przejsciowki
niestety nie wiem kto tam w Twoich okolicach dysponuje takim sprzetem
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Podobnie jak autor tematu mam niedzialajace poduchy
Z tego co dowiedzialem sie od poprzedniego wlasciciela kontrolka zapalila sie po rozpieciu zlacza...
Czy ktos sie orientuje gdzie w Pl mozna znalezc kogos, kto bedzie w stanie skasowac blad? tzn posiada MIcrocheck'a??? Nie ukrywam, ze wolal bym srodkowa Polske
No i po 1,5roku wreszcie naprawiłem usterkę. Próbowałem rożnych metod. Znalazłem magika który za 50zł skasował pamięć komputera, ale po tym kontrolka zgasła i zaświeciła się ponownie po kilku sekundach. Stwierdziłem, że zamiast doktoryzować się w temacie tego sterownika lepiej i łatwiej będzie go zmienić. Zdecydowałem zamiast niego założyć sterownik od jakiegoś popularnego auta które można łatwo diagnozować. Decyzja padła na model golf III/passat B4. Zakupiłem owy komputer razem z kawałkiem wiązki za 50zł. Znalazłem schemat i uruchomiłem go "na sucho" na stole. Zamiast poduszek założyłem rezystory 2,2ohm. Kontrolka zaświeciła się i zgasła po kilku sekundach. Niestety podczas kolejnych testów przypadkowo zwarłem obwód poduszki kierowcy z obwodem poduszki pasażera co spowodowało zaświecenie się na stałe kontrolki SRS. W tym modelu sterownika nie ma możliwość kasowania błędów inaczej niż przez podpięcie pod komputer diagnostyczny. Tak też uczyniłem i podpiąłem się pod CdiF2. Wywaliło dwa błędy, które od razu skasowałem.
Po zakończeniu testów zabrałem się za robotę i wrzuciłem sterownik do auta. Podpiąłem wszystko tak jak ma być i teraz kontrolka zaświeca sie po włączeniu zapłonu i po kilku sekundach gaśnie tak jak powinna. Nawet jeżeli się zaświeci na stałe to bez problemu zdiagnozuje ten sterownik każdym popularnym komputerem diagnostycznym (najlepiej VAG lub KTS).
Całkowite koszty jakie poniosłem to około 60zł razem z wypitym przy pracy piwem.
Jakby ktoś był chętny na podobną przeróbkę to służę dokładniejszą pomocą.
kurde zastanawiam sie czy to nie za duza ingerencja w uklad, ktory ma wplyw na bezpieczeństwo
z drugiej strony teraz przynajmniej teoretycznie dziala, bo przy palącej sie kontrolce SRS system na pewno nie dziala
jak to Ci sie udalo ożenić to nie wiem, przecie 800 ma dosc rozbudowana elektryke
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
R800 ma nie tyle rozbudowaną co przede wszystkim poje**aną, zwłaszcza wersja z dalekowschodnim silnikiem.
Jak na razie system Siemens SRS VW/Audi Group działa jak należy i nawet nie gryzie się ze swym wyspiarskim kolegą.
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Nie Maj 09, 2010 19:47
wszystko fajnie tylko ja bym się bał jechać tył autem , ponieważ golf ma inną masę a co za tym idzie inaczej jest obliczony punkt krytyczny w którym odpalają poduch.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum