Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 105 2004r] dylematy dotyczące hamulców
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 105 2004r] dylematy dotyczące hamulców

płyn hamulcowy
Autor Wiadomość
szeryff 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 110
Skąd: Myślenice



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 16:22   [MG ZR 105 2004r] dylematy dotyczące hamulców

Witam wszystkich, powie mi ktoś ile wchodzi płynu hamulcowego gdybym chciał wymienić? bo mam strasznie słabe hamulce, wymieniałem tarcze klocki ATE ale klocki sie juz przegrzały myśle teraz na zakupem klocków firmy ebc green stuff. dzieki za porady pozdrawiam :roll:
Ostatnio zmieniony przez Brt Sro Sty 14, 2009 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 08, 2008 16:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 08, 2008 16:23   

Kup opakowanie litrowe. Starczy.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 17:55   

polecam płyn ATE , jest w metalowej puszczce, mi wszedł cały litr , tzn aż zaczał wypływac ten świeży.

Odnośnie poprawy hamowania to może rozważ też nowe wężyki w oplocie, brakes4u mają dobre oferty i wysyłają do Polski:
.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 20:26   Re: [MG ZR 2004r 105]

szeryff napisał/a:
Witam wszystkich, powie mi ktoś ile wchodzi płynu hamulcowego gdybym chciał wymienić? bo mam strasznie słabe hamulce, wymieniałem tarcze klocki ATE ale klocki sie juz przegrzały myśle teraz na zakupem klocków firmy ebc green stuff. dzieki za porady pozdrawiam :roll:

Jak wymieniałem, kupiłem dwie butelki półlitrowe motula 5.1 link, który zresztą polecam :) , ale okazało się że jedna butelka na styk wystarczyła do wymiany i porządnego odpowietrzenia. A co do poprawy hamulców, to w twoim przypadku raczej najlepszym wyjściem byłby swap na większe, wentylowane tarcze przednie. Wężyki w oplocie zmniejszają bezwładność układu i pomagają lepiej czuć hamulce, ale nie zwiększą ich skuteczności ani odporności na przegrzanie.
 
 
szeryff 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 110
Skąd: Myślenice



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 22:32   

dzięx za pomoc pozdrawiam.
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 22:44   

Klocki sie przegrzaly, tzn. ?
 
 
szeryff 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 110
Skąd: Myślenice



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 22:47   

to znaczy ze po przejechaniu ok 20 km. na sandale. po podjechaniu pod dom dym z klocków.. tak jak by ognisko zapalił... :shock:
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 22:53   

Hmm, dziwne, jezdzilem na ATE i ciezko bylo je przegrzac. Sprawdzales zaciski?
 
 
szeryff 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 110
Skąd: Myślenice



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 22:55   

co masz na myśli .. ". Sprawdzales zaciski?" ?? może właśnie w tym tkwi problem...
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 23:04   

Czy sie nie zapiekaja. Nie masz cieplych/goracych przednich kol po normalniej jezdzie?
 
 
szeryff 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 110
Skąd: Myślenice



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 23:16   

ciepłe są... kurcze... a jaka jest na to rada? wymienić.. czy jest jakieś tańsze rozwiązanie....?
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 23:32   

Zdjac zaciski, zobaczyc czy tloczek lekko chodzi, ewentualnie przesmarowac.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 23:33   

Nie koniecznie odrazu wymieniać, najlepiej je rozkręć i sprawdź czy się w miarę luźno przemieszczają te dwie części zacisku niędzy sobą, wyczyść i powinno być ok. Tak swoją drogą, napewno były odpowietrzone?? :wink:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
szeryff 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 110
Skąd: Myślenice



Wysłany: Wto Gru 09, 2008 08:15   

podjade teraz do innego mechesa i żeby mi wymienił klocki i płyn, powiem mu o tych zaciskach, pewnie w tym tkwi problem. i zeby dobrze odpowietrzył. dzięki za pomoc
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Wto Gru 09, 2008 08:44   

szeryff napisał/a:
podjade teraz do innego mechesa i żeby mi wymienił klocki i płyn, powiem mu o tych zaciskach, pewnie w tym tkwi problem. i zeby dobrze odpowietrzył. dzięki za pomoc


to znjadz teraz odpowiedniego wachowca albo sam to zrob jak potrafisz :)
trza wymontowac stare klocki i tloczek wcicnac do konca i posmarowac prowadnice smarem do hampli i bedzie dobrze bynajmniej ja tak robie zawsze i wszystko jest OK
 
 
szeryff 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 110
Skąd: Myślenice



Wysłany: Wto Gru 09, 2008 15:12   

dzięki pozdro

[ Dodano: Pon Sty 12, 2009 22:21 ]
i znowu podobny problem, kupiłem klocki EBC gren stuff zmieniłem ok 2 tyg temu i dzisiaj po przejechaniu ok 20km na sandale i zchamowaniu na koniec ze 120 do zera dym z klocków... Nie wiem co juz zrobić. Ma ktos jakieś propozycje?? :bezradny:
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 22:41   

Podbijam wątek.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 22:57   

szeryff napisał/a:
dzięki pozdro

[ Dodano: Pon Sty 12, 2009 22:21 ]
i znowu podobny problem, kupiłem klocki EBC gren stuff zmieniłem ok 2 tyg temu i dzisiaj po przejechaniu ok 20km na sandale i zchamowaniu na koniec ze 120 do zera dym z klocków... Nie wiem co juz zrobić. Ma ktos jakieś propozycje?? :bezradny:

Znam dobrze twoje rejony - moim zdaniem przy górzystym terenie i ciężkiej nodze trudno Ci będzie utrzymać niewentylowane tarcze - poszukaj możliwości swapa na wentylowane (tarcze, zaciski, klocki). Będzie to kosztowało ale jeśli nie ma innej możliwości, a chcesz autkiem pojeździć... No chyba że Ci coś blokuje hamulce - mi kiedyś takiej jaja w poprzednim aucie dawała pompa hamulcowa, ale to było czuć, auto cały czas lekko hamowało.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Sty 13, 2009 00:15   

Wymien tarcze na nawiercane,nie trzeba wymieniac zaciskow bo to nie tarcze wentylowane(wentylowane w inny sposob).Mialem kiedys Fiata Bravo 1.6 (lite tarcze) na gwarancji wymieniono 3 kompl.Po gwarancji kupilem komplet nawiercanych Brembo i zalatwilo to problem(ogromna zmiana jak na taka niewielka i niedroga modyfikacje).
marcinmarcin napisał/a:
kupiłem dwie butelki półlitrowe motula 5.1
Tu ostroznie zeby nie mieszac plynow w spec.DOT 5( z reszta DOT 3,4 niby sa mieszalne ale jakos nie zawsze) i syntetycznych,taka zmiana to tylko przy calkowitym spuszczeniu starego plynu (fabrycznie jest DOT) bo sie zetnie w ukladzie jesli sie zmiesza.Zmiana jak najbardziej na lepsze.
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Sty 13, 2009 00:29   

keczu napisał/a:
Wymien tarcze na nawiercane,nie trzeba wymieniac zaciskow bo to nie tarcze wentylowane(wentylowane w inny sposob).Mialem kiedys Fiata Bravo 1.6 (lite tarcze) na gwarancji wymieniono 3 kompl.Po gwarancji kupilem komplet nawiercanych Brembo i zalatwilo to problem(ogromna zmiana jak na taka niewielka i niedroga modyfikacje).
marcinmarcin napisał/a:
kupiłem dwie butelki półlitrowe motula 5.1
Tu ostroznie zeby nie mieszac plynow w spec.DOT 5( z reszta DOT 3,4 niby sa mieszalne ale jakos nie zawsze) i syntetycznych,taka zmiana to tylko przy calkowitym spuszczeniu starego plynu (fabrycznie jest DOT) bo sie zetnie w ukladzie jesli sie zmiesza.Zmiana jak najbardziej na lepsze.


Niedroga? Nawiercane Brembo to bodajze seria Oro - jedne z najdrozszych w ofercie Brembo. Nic Ci sie nie pomylilo?
A DOT5 mozna uzywac tylko w ukladzie od niego przystosowanym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [streetwise] dylematy oponowo felgowe -ew.zamiana 16" n
panadol Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Mar 10, 2012 14:06
shrek
Brak nowych postów [R25 iDT 2000 r.] Pytanie: dotyczace kontrolek w 2.0 iDt 00r
cys90 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Lut 05, 2010 15:18
Drabik
Brak nowych postów [R216 Si] Porady dotyczące eksploatacji
Wczoraj całkiem przypadkiem kupiłem rovera
Gregor1467 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Cze 06, 2007 13:48
tian
Brak nowych postów [220 sdi 99r] pytanie dotyczace plynu chlodniczego
dragon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Paź 30, 2009 13:54
thef
Brak nowych postów [r200 1.4 98r] pytanie dotyczace wahacza
czy mozna wymienic sama koncowke
zapal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Wrz 16, 2009 22:25
kasjopea



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink