Forum Klubu ROVERki.pl :: [Honda Accord] Wiatraki - układ chłodzenia....pomocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Honda Accord] Wiatraki - układ chłodzenia....pomocy
Autor Wiadomość
MarcinAga
[Usunięty]






Wysłany: Pon Gru 08, 2008 22:15   [Honda Accord] Wiatraki - układ chłodzenia....pomocy
Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

aaaaaaaaaaaaaaaaaa
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Wrz 22, 2011 20:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 08, 2008 22:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 22:25   

Możesz sprawdzić te czujniki "domową" metodą, tzn wykręcić z chłodnicy i wsadzić do garnka z wodą który postawimy na kuchence gazowej. Do czujnika podpinamy omomierz i sprawdzamy działanie czujnika zależnie od temperatury (warto też mieć termometr).
Ale jak nie chcesz sie bawić w takie eksperymenty i mieć pewność co do tych czujników to je wymień (koszt jednego to około 30zł).
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 22:32   

Z tym że ciężko chyba dorwać te czujniki w sklepach (przynajmniej jeden z nich). Jeżeli będziesz wymieniać i uda Ci się kupić to napisz jakie to dokładnie są, po numerach epc ciężko dojść zamienników.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 22:45   

MarcinAga, sprawdz najpierw czujniki! Zagotuj je w plynie! Opisywalem gdzies jak podlaczyc kontrolke do czujnika a nastepnie do aku i gotowac plyn, czerwony zalacza sie przy 120 stopniach, czarny przy 90...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 22:52   

MarcinAga, od 4 lat NIGDY nie włączyły mi się wiatraki same z siebie bez klimy, więc skoro wskazówka nie szybuje Ci do końca skali, to ciesz się jazdą i nie szukaj sobie problemów, bo wszystko w Twoim układzie chłodzenia jest OK :)
MarcinAga napisał/a:
forum elektrody że w silnikach SDI i TDi

ale czy to były SDi w roverkach :lol: sądzę, że nie ;) Sdi roverkowe jest odpowiednikiem TDI VW (turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem i intercoolerem) ale to są zupełnie rózne konstrukcje i wiatraki też inaczej działają ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
MarcinAga
[Usunięty]






Wysłany: Pon Gru 08, 2008 23:04   

Szczerze dziękuje Wam chłopaki...Sam nawet nabyłem w ten czas cały kompletny i aktualny katalog jako program, którego używają Panowie z Inter Cars'a. Nie znalazłem tych czujników, mimo iż są nawet zdjęcia ceny itd. dodatkowo wszystko online.
Brt, chyba masz racje, jesli jest tak i u Ciebie to chyba jednak odpuszcze sobie...

Mimo wszystko , konkretne jest to forum. Na strefie jest mniej fachowców od diesli tego typu :)
Pozdrawiam Was
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 23:11   

MarcinAga napisał/a:
Mimo wszystko , konkretne jest to forum. Na strefie jest mniej fachowców od diesli tego typu

Zapraszamy częściej na forum niekoniecznie na usterki :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
MarcinAga
[Usunięty]






Wysłany: Pon Gru 08, 2008 23:16   

Brt, luknij jeszcze na to z ciekawości...
http://www.elektroda.pl/r...25.html#2857867

[ Dodano: Pon Gru 08, 2008 23:30 ]
Co Ty na to ?
Dziwi mnie że inni użytkownicy tych silników nie wiedzą w jaki sposób się to u nich dzieje...

Brt, jak będziesz rozlewał piwko to będę częściej wpadał ;-)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 08, 2008 23:33   

hmm dziwne objawy. Ja bym sprawdził masę silnika i przekaźników. Możesz zaproponowac, żeby zajrzeli na nasze forum :ok: :) może znajdą pomoc :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
MarcinAga
[Usunięty]






Wysłany: Pon Gru 08, 2008 23:41   

Akurat to już stare posty w tamtym temacie....około 2 letnie. Ale ogólnie też się tym sugerowałem...
Tyle że jak na razie mnie uspokoiłeś tą wskazówką...bo skoro utrzymuje ładnie poziom to powinno być okej. (mam nadzieje)

Dzięki wielkie jeszcze raz :)
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Gru 09, 2008 01:08   

U mnie w 800 też wskazówka utrzymywała poziom a jednak płyn zagotowało i wywaliło przez korek i chyba delikatnie upaliło jedną z uszczelek pod głowicami (albo obie) bo robi sie lekkie nadciśnienie w wężach.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 09, 2008 09:00   

W benzyniakach jest trochę inaczej i trzeba bardziej uważać, a diesla serii L cięęężko zagotować. Znam przypadek (jeden osobiścia a kilka z forum), ze z układu ubyło jakieś 2 litry wody i jedynym skutkiem był brak ogrzewania ;) Który zresztą spowodował zainteresowanie "sprawą" i dolanie płynu do układu ;)
A lekkie nadciśnienie w układzie to chyba powinno być - jeśli ukłąd jest ciśnieniowy, bo podwyższa temp wrzenia cieczy. Odpowiedzialny za to jest korek zbiorniczka - tak jest przynajmniej w silnikach roverkowych (K, KV6, T, L) nie wiem jak w w silnikach hondy.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Gru 09, 2008 11:05   

No właśnie w silnikach Hondy nie powinno sie robić ciśnienie, a u mnie jak zgasze silnik i poluzuje korek od zbiorniczka to słychać syczenie i po chwili wyrzuca nadmiar wody.
Co prawda zbiorniczek mam nieoryginalny (poprzedni właściciel wsadził od VW/Audi), ale to nie ma większego znaczenia.
 
 
 
MarcinAga
[Usunięty]






Wysłany: Nie Gru 14, 2008 21:33   

Witam ponownie.
Brt, jak jest u Ciebie ? Chodzi mi teraz o te dni gdzie na dworze mamy koło 0 wieczorem.
Wszystko okej ale znów kwestia układu chłodzenia.Jak zapale silnik, troche pochodzi... przejade po mieście 3,5 km dopiero wskazówka się troche ruszy...
Jakie masz zdanie o tym? Przy ostatniej wymianie rozrządu nie wymieniłem pompy wodnej... :-/ .Pozdrawiam
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Gru 14, 2008 21:58   

MarcinAga napisał/a:
Jakie masz zdanie o tym?
Mam bardzo dobre zdanie :ok: :) Mój jeszcze dłużej sie rozgrzewa :(
MarcinAga napisał/a:
Przy ostatniej wymianie rozrządu nie wymieniłem pompy wodnej... :-/

I dobrze ;) jesli nie cieknie i silnik się nie przegrzewa, .......... to nie ruszać :D Ona jest niezwiązana z rozrządem, wiec wymienić można ją w każdej chwili ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
MarcinAga
[Usunięty]






Wysłany: Nie Gru 14, 2008 22:07   

Dzięki bardzo :) za profesjonalną odpowiedź.... ;-)
Ogólnie powiem Ci że nie jest to za fajne kiedy nasze dieselki wolno się rozgrzewają bo nawet nie ma co go przyciskać powyżej 2000 obr./min., bynajmniej ja tak robie...dopiero jak ma 90*C to cisne w pedał jak potrzebuje... tak samo jak ostrzej pojezdze to go nie gasze odrazu.. musi turbinka wystygnąć na wolnych obr.
Dodam Ci że jeszcze tak niedawno kopcił dość jak mu wstawiłem na którymś biegu do spodu... na dzień dzisiejszy już nic nie widze w lustrze.Tankuje się non stop teraz do pełna Ultimate ON na zielonych stacjach... i raz wlewałem płynik do czyszczenia wtrychów :)

[ Dodano: Nie Gru 14, 2008 22:11 ]
Brt, nie wiesz może jakie u nas są zastosowane turbiny ? o zmiennej geometrii łopatek czy stałej ? o stałej są bardziej wytrzymałe...
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Gru 14, 2008 22:53   

Zasadniczo silniki diesla się dłużej rozgrzewają od benzynowych, bo wydzielają mniejsze straty w postaci ciepła.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Gru 14, 2008 23:00   

MarcinAga napisał/a:
Brt, nie wiesz może jakie u nas są zastosowane turbiny ? o zmiennej geometrii łopatek czy stałej ? o stałej są bardziej wytrzymałe...
O stałej ;) Garrett, ale jaki dokładnie model to nie pamietam.
 
 
MarcinAga
[Usunięty]






Wysłany: Nie Gru 14, 2008 23:03   

Zgadza się Tomek1212, ogólnie chyba panuje zdanie że dłużej się rozgrzewają jako standard.
W ogóle to diesel dysponuje większą mocą przekładaną bezpośrednio na prace.
Pozdrawiam :)

[ Dodano: Nie Gru 14, 2008 23:06 ]
thef, to można się mniej martwić o nie :D ogólnie to wiem że wszystkie leją tak czy siak.
U mnie chyba też leje... ale nie czuje na niej jakiegoś spadku mocy czy coś, solidnie wspomaga silnik.Ostatnio rano latałem po łodzi... było zimno bardzo i powiem Ci że jeszcze lepsze miał doładowanie podczas tej temperatury panującej na zewnątrz :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Gru 14, 2008 23:10   

Zimne powietrze ma większą gęstość więc to normalne, że silnik będzie miał większego kopa :) . Co do lania, turbina ma uszczelnienia, które z czasem przestają pełnić swoją rolę. Jeżeli nie cieknie, a tylko się poci, to nie należy się jednak przejmować aż nadto, ale warto wymienić kiedyś same uszczelnienia zawczasu zamiast regenerować potem całą turbinę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Honda Accord] Brak sprzęgła, układ pracuje prawidłowo
pili98 Rover serii 600, Honda Accord 3 Wto Lut 01, 2011 23:49
rami1000
Brak nowych postów [R620] Układ chłodzenia w R 620 sdi
czy są filtry w ukł. chłodzenia?
yoka Rover serii 600, Honda Accord 6 Nie Maj 10, 2009 17:24
yoka
Brak nowych postów [R600] Układ chłodzenia
Poszukuję identycznego Rovera bez klimatyzacji
Alin Rover serii 600, Honda Accord 6 Pon Lis 12, 2007 21:06
manius_620si
Brak nowych postów [R600] Układ chłodzenia
Jak to zrobić?
Arti73 Rover serii 600, Honda Accord 1 Wto Wrz 01, 2009 22:37
thef
Brak nowych postów [620Ti] Zapowietrzony układ chłodzenia
Chudeck Rover serii 600, Honda Accord 19 Wto Mar 26, 2013 00:25
Chudeck



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink