Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1995
Witam. zwięźle opiszę temat: wczoraj rozłączyłem zasilanie / sterowanie wtryskiwaczami w r 416 si i po ponownym podpieciu okazalo sie ze roverek zyskal nowe moce, jak wczesniej maksymalna predkosc wynosila 170 km/h tak teraz na 4 biegu bez problemow wykrecil 180 km/h na 5 biegu 210 km/h i droga mie sie skonczyla - dzis jeszcze sprawdze na obwodnicy garwolina zeby okreslic v-max i tu moje pytanie ... czy takie rozlaczenie moglo spowodowac ze komputer dobral sobie inne mapy wtrysku?? czy taki przyrost mocy moze byc spowodowany czyms innym?? samochod stal sie po prostu bardziej elastyczny i chetniej wchodzi na obroty. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Mar 04, 2011 23:16, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 15, 2008 10:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pon Gru 15, 2008 12:40
nie koniecznie będzie więcej palić, auto straciło adaptacje stare i wtej chwili samo się od nowa uczy
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
fearless [Usunięty]
Wysłany: Pon Gru 15, 2008 13:31
Właśnie najdziwniejsze jest to że spalanie również spadło i to około 1 - 1,5 litra na 100. wczoraj po tym rozłączeniu udałem się na stację benzynową celem zatankowania i sprawdzenia ciśnienia w oponach - zalałem do pełna - zwykle pełny zbiornik paliwa wystarcza mi na przejechanie 700 km. Dziś mam na liczniku 800 km od tankowania i dopiero zapaliła się bieda - co oznacza że w baku jest jeszcze 6 litrów paliwka. Biorąc pod uwagę że zbiornik ma pojemność 55 litrów i znajduje się w nim jeszcze 6 litrów paliwa to spalanie wyszło w granicach 6,13 l/100 km wcześniej wychodziło w jeździe mieszanej jakieś 7 - 7,5 l/100.
Kolejny raz mój R mnie zaskakuje - tylko żeby nie nauczył się za szybko tych starych map wtrysku - a już jest po teście na obwodnicy wynik 235 km/h - a rocznik 95 to wzrost prędkości maksymalnej o 65 km/h
[ Dodano: Pon Gru 15, 2008 13:35 ]
nie zgadza mi się tylko jedno - według producenta v-max to 190 km/h - ale nie możliwe jest żeby licznik źle mi wskazywał bo razem ze mną jechał kolega Golfem VR6 2.8l i co prawda nie trzymał się za mną ale miał na liczniku 200 km/h
Aby uniknąć nieporozumień dodam że w chwili kupowania auta miałem zamontowany licznik ze skalą do 240 km/h - standardowo były montowane do 220 km/h - mój poza tym jest biały i ma niebieskie podświetlenie - są jeszcze 2 różnice które zauważył mój mechanior przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą - otóż skrzynia biegów nie jest od R 416 si tylko od jakiegoś innego - nie potrafił określić od jakiego i stopień sprężania jest wyższy.
Ostatnio zmieniony przez fearless Wto Gru 16, 2008 13:06, w całości zmieniany 1 raz
Musiał być już niezły niekontakt na złączkach wtrysków. Zdjęcie i ponowne założenie usunęło to i wtryski są sterowane pełnym prądem, przez co otwierają się szybciej i do końca (czyli jak być powinno) a od tego, silnikowi wróciła dynamika a przy tym też i ekonomiczność się nie pogorszyła.
Polskie drogi są straszne i w samochodach kilkuletnich, jakie by one nie były, elektryka się będzie wytrząsać, a od tego, dostawać niepewności na łączkach, a od tego, będzie fixować, itd..
W zasadzie, raz na rok, wypadałoby każdą złączkę rozłączyć, przepatrzeć, przedmuchać, sprawdzić pewność zatrzasków, brak wody, czystość konektorów, a potem porządnie ją złączyć. Dotyczy to zwłaszcza instalacji czujników silnika, które są obwodami niskoenergetycznymi (małe napięcie i prąd) a przez to - niezmiernie wrażliwe na zanieczyszczenia na łączach.
Zdecydowana większość kłopotów, które sprawiają czujniki silnika, spowodowana jest nie przez ich defekt, ale właśnie przez niekontaktujące linie sygnałowe tychże.
Co przepraktykowałem dość porządnie na moim nieśmiertelnym, dwunastoletnim FSO Polonez 1.4 MPI rocznik.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Pią Gru 26, 2008 19:59
fearless napisał/a:
wynik 235 km/h
To mnie rozśmieszyłeś to 2.0 pewnie leci z 300...??
fearless napisał/a:
Aby uniknąć nieporozumień dodam że w chwili kupowania auta miałem zamontowany licznik ze skalą do 240 km/h - standardowo były montowane do 220 km/h - mój poza tym jest biały i ma niebieskie podświetlenie - są jeszcze 2 różnice które zauważył mój mechanior przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą - otóż skrzynia biegów nie jest od R 416 si tylko od jakiegoś innego - nie potrafił określić od jakiego i stopień sprężania jest wyższy.
Pewnie źle skalibrowany licznik jak i również od innego modelu to po pierwsze...
Wyższy stopień sprężania jak to sprawdził ?
Inna skrzynia biegów niby od czego ?
fearless napisał/a:
nie zgadza mi się tylko jedno - według producenta v-max to 190 km/h - ale nie możliwe jest żeby licznik źle mi wskazywał bo razem ze mną jechał kolega Golfem VR6 2.8l i co prawda nie trzymał się za mną ale miał na liczniku 200 km/h
Kup sobie choćby GPS i sprawdź wtedy kosmiczne prędkości
IMO...
Zawsze mnie zastanawiało, że te silniki w różnych samochodach 1.4 1.6 latają po ponad 200km/h z placem w d...
A te mocne 2.0 i w górę są wolniejsze... więc jaki sens kupować duży motor skoro takim małym można latać prawie 250 i to z całkiem nie złym spalaniem
to tyle ode mnie...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Licznik w R400 klamie przy licznikowym 200km/h jakies 13-14km/h. Sprawdzane GPSem. Zeby sie rozbujac do 235km/h rzeczywistych trzeba conajmniej 200KM mocy.
Licznik w R400 klamie przy licznikowym 200km/h jakies 13-14km/h. Sprawdzane GPSem. Zeby sie rozbujac do 235km/h rzeczywistych trzeba conajmniej 200KM mocy.
nie wiem jak przeklamuje u was gps ale ja raz jedyny jak sie naprawde spieszylem moja 620 z nawigacja dymalem 215 km/h na gps 213km/h wiec przy tej predkosci 2km to uwazam ze malo i wcale nie tzra miec 200 km zeby jechac 235 km/h ja jechalem avensis d-cat 230 km/h a ma ino 170 km i to dieslu
Licznik w R400 klamie przy licznikowym 200km/h jakies 13-14km/h. Sprawdzane GPSem. Zeby sie rozbujac do 235km/h rzeczywistych trzeba conajmniej 200KM mocy.
nie wiem jak przeklamuje u was gps ale ja raz jedyny jak sie naprawde spieszylem moja 620 z nawigacja dymalem 215 km/h na gps 213km/h wiec przy tej predkosci 2km to uwazam ze malo i wcale nie tzra miec 200 km zeby jechac 235 km/h ja jechalem avensis d-cat 230 km/h a ma ino 170 km i to dieslu
Ma 180KM i pewnie jak to nowe diesle bonus od fabryki na jakies 10-15KM. Powyzej 200km/h kazde 10km/h wymaga sporo mocy.
gucwiz, swoją nawigację miałem w kilku autach i zawsze sprawdzałem jak ma się wskazanie na liczniku do tego co jest na GPS. Kilka razy jeszcze sprawdzałem z przydrożnymi miernikami prędkości i wiem że mój GPS odczytuje prawidłowo prędkość.
Np. Polonez przy 100km/h GPS 99km/h Vectra B 100km/h GPS 99km/h Rover 400 100km/h GPS 96km/h. Było jeszcze kilka aut ale to już nie moje więc tego nie uwzględniam bo nie wiem dokładnie jakie koła w tamtych powinny być. W tych trzech koła takie jak producent zaleca.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 12:12
Cytat:
miec 200 km zeby jechac 235 km/h ja jechalem avensis d-cat 230 km/h a ma ino 170 km i to dieslu
No tak jechałeś 170KM samochodem z prędkością 230km/h
A kolega bez trudu osiągnął 235km/h 111 Konnym silnikiem
I też wcale nie twierdze, żeby jechać 230km/h trzeba mieć 200KM a nie też 100KM
Po prostu dla mnie te prędkości są zarezerwowane dla pojemnośći od 2.0 w górę lub tez jakiś mocnych 1.6, 1.7 które osiągają moce tyle co 2.0 przy tym są lekkie.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
To masz cos nie tak z ta nawigacja, bo licznik samochodowy nie moze pokazywac mniej niz wynosi predkosc rzeczywista. Takie sa przepisy.
[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 12:22 ]
kolin napisał/a:
Cytat:
miec 200 km zeby jechac 235 km/h ja jechalem avensis d-cat 230 km/h a ma ino 170 km i to dieslu
No tak jechałeś 170KM samochodem z prędkością 230km/h
A kolega bez trudu osiągnął 235km/h 111 Konnym silnikiem
I też wcale nie twierdze, żeby jechać 230km/h trzeba mieć 200KM a nie też 100KM
Po prostu dla mnie te prędkości są zarezerwowane dla pojemnośći od 2.0 w górę lub tez jakiś mocnych 1.6, 1.7 które osiągają moce tyle co 2.0 przy tym są lekkie.
Poczytaj dane techniczne samochodow. Ten Avensis ma 180KM i 220km/h wedlug katalogu. 230km/h osiagaja takie z moca okolo 200KM, zeby poleciez 240KM/h trzeba juz z 240KM. Mowie tutaj o rzeczywistych predkosciach a nie tyle ile pokaze licznik.
gpredki, no to widać że wszystkie auta mają coś nie tak z licznikami
Sorki ale to co piszesz jest bzdurą. Nie będę wdawał się z Tobą w polemikę bo jeśli twierdzisz że trzeba mieć ponad 200km żeby polecieć 230km/h to nie jeździłeś samochodem ze zdrowym silnikiem czy też nowym.
Zresztą powinieneś wiedzieć że spore znaczenie na prędkość maksymalną ma skrzynia biegów. Nawet przy tych 110km.
Proszę przytocz ten przepis określający/mówiący coś o prędkości podawanej przez licznik.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 101 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 16:18
dowiemy sie gdzie ta magiczna zlaczka???
_________________ Wiesz o co chodzi?!
fearless [Usunięty]
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 20:02
Cytat:
To mnie rozśmieszyłeś to 2.0 pewnie leci z 300...??
Nie wiem nie mam 2.0 więc nie sprawdzałem.
Cytat:
Pewnie źle skalibrowany licznik jak i również od innego modelu to po pierwsze...
Czytaj uważniej a doczytasz się że napisałem - kiedy go kupowałem - licznik miał skalę do 240 km/h - wiem że normalnie liczniki w R 416 mają skalę pisaną do 220 km/h Czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj!!!!
Cytat:
Wyższy stopień sprężania jak to sprawdził ?
Czujnikiem - wróć do szkoły i się dowiedz co to takiego takie coś co się wtyka w miejsce po świecy zapłonowej :D
Cytat:
Inna skrzynia biegów niby od czego ?
Przyznaję - wtedy nie wiedziałem - dziś już wiadomo - jest to skrzynia od R 45 - nadal nie znam modelu.
Cytat:
Kup sobie choćby GPS i sprawdź wtedy kosmiczne prędkości
Według Ciebie i innych kosmiczne... według mnie realne - i na waszym miejscu wcale nie zwracał bym się ku sprawdzaniu prędkości za pomocą GPS - też przekłamują
Cytat:
Zawsze mnie zastanawiało, że te silniki w różnych samochodach 1.4 1.6 latają po ponad 200km/h z placem w d...A te mocne 2.0 i w górę są wolniejsze... więc jaki sens kupować duży motor skoro takim małym można latać prawie 250 i to z całkiem nie złym spalaniem
Nigdy nie napisałem że wyciągnął 250 km/h i tym bardziej że spalanie było "niezłe"! przy prędkościach ponad 150 km/h mój R pali nawet 15 l/100
A na marginesie - mnie zawsze zastanawiało to że silnik BMW E 36 2.0 2.5 i 2.8 mają takie same spalania a ich moce różnią się łącznie o jakieś 70 kucy ?? - czyli że chyba Twoja teoria że wraz ze wzrostem mocy wzrasta spalanie - padła [/quote]
[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 20:23 ]
Cytat:
Może jakąś fotgrafię tego zestawu wrzuć tu na forum ...
Zaraz po świętach zrobię dokładne fotki silnika i wrzucę w ten wątek.
[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 20:30 ]
fearless napisał/a:
nie zgadza mi się tylko jedno - według producenta v-max to 190 km/h - ale nie możliwe jest żeby licznik źle mi wskazywał bo razem ze mną jechał kolega Golfem VR6 2.8l i co prawda nie trzymał się za mną ale miał na liczniku 200 km/h
A jeśli nie wierzysz w to że Golf VR6 2.8 benzyna nie jest w stanie lecieć 200 (250) km/h.... to naprawdę zapraszam na test
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 21:39
gpredki napisał/a:
Poczytaj dane techniczne samochodow
Ktoś tam zasugerował, że ma 170KM więc nie wnikałem ile ma dokładnie, bo mnie to nie interesuję.
gpredki napisał/a:
Ten Avensis ma 180KM i 220km/h wedlug katalogu. 230km/h osiagaja takie z moca okolo 200KM, zeby poleciez 240KM/h trzeba juz z 240KM. Mowie tutaj o rzeczywistych predkosciach a nie tyle ile pokaze licznik.
Przyjedź do mnie to cie przewiozę autem z 125KM silnikiem z rzeczywistą prędkością 215km/h Licznikowo zamyka się cały i strzała jest przechylona ponad za 220...
Więc nie gadaj mi tutaj, że trzeba mieć 240KM żeby jechać 240km/h
Dużo zależy od skrzyni biegów i charakterystyki silnika, do czego on służy sportowe, kombi rodzinę, sedan itd...
tyle ode mnie...
fearless napisał/a:
Pewnie źle skalibrowany licznik jak i również od innego modelu to po pierwsze...
Czytaj uważniej a doczytasz się że napisałem - kiedy go kupowałem - licznik miał skalę do 240 km/h - wiem że normalnie liczniki w R 416 mają skalę pisaną do 220 km/h Czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj!!!!
Piszesz ze w momencie kupna samochodu licznik był do 240 tak ? tak... i auto nie chciało jechać więcej niż 170km/h ? Po zmianie na seryjny wyskalowany do 220... auto wyciąga 235km/h ?
Z twojego opisy wynika, że ten licznik był w momencie kupna ale teraz jest zwykły... więc ty się naucz pisać, bo ja czytać umiem...
fearless napisał/a:
Czujnikiem - wróć do szkoły i się dowiedz co to takiego takie coś co się wtyka w miejsce po świecy zapłonowej
Szczerze w dupie mam taki czujnik... mam takich pełno i każdy pokazuje co innego...
Tyle ode mnie...
Miałem na myśli... Doprzężony za pomocą uszczelki, głowica bardziej splanowana, więc kolego ze stwierdzeniami kto do szkoły to bym się za bardzo nie wychylał.
fearless napisał/a:
Według Ciebie i innych kosmiczne... według mnie realne - i na waszym miejscu wcale nie zwracał bym się ku sprawdzaniu prędkości za pomocą GPS - też przekłamują
Się już nie wypowiadam bo siły nie mam... Napiszę tyle, może kiedyś będziesz na jakimś zlocie na którym ja będę, wyciągnę wtedy z bagażnika Hamownie przenośną i zmierzymy ten twój V-max i to realne 235km/h.
fearless napisał/a:
Nigdy nie napisałem że wyciągnął 250 km/h i tym bardziej że spalanie było "niezłe"! przy prędkościach ponad 150 km/h mój R pali nawet 15 l/100
A na marginesie - mnie zawsze zastanawiało to że silnik BMW E 36 2.0 2.5 i 2.8 mają takie same spalania a ich moce różnią się łącznie o jakieś 70 kucy - czyli że chyba Twoja teoria że wraz ze wzrostem mocy wzrasta spalanie - padła
[/quote]
Napisałem prawie 250km.h... a to stanowi dużą różnice... 235km/h to i tak dużo
Jak ci pali przy 150km/h 15 litrów to super...
BTW...
w BMW spalanie było takie E-36 mowa tutaj o idioto odpornym M50 2.0<-2.3-2.5 spalanie to samo na dodatek 2,3 leje z pod świateł 2.5 mimo iż oba motory i tak są 2,5 litra...
2.8 nie powiedział bym tak dokładnie że pali tyle samo co 2.0...
Miałem BMW z motorem M52 320, kolega miał 328 i jakoś miał większe spalanie niż u mnie... więc radzę praktykę a teorię na bok, tyle również ode mnie.
fearless napisał/a:
fearless napisał/a:
nie zgadza mi się tylko jedno - według producenta v-max to 190 km/h - ale nie możliwe jest żeby licznik źle mi wskazywał bo razem ze mną jechał kolega Golfem VR6 2.8l i co prawda nie trzymał się za mną ale miał na liczniku 200 km/h
A jeśli nie wierzysz w to że Golf VR6 2.8 benzyna nie jest w stanie lecieć 200 (250) km/h.... to naprawdę zapraszam na test
Sam swoje posty cytujesz i komentujesz ?
IMO VR6 By twojego Rovera by wciągało dolotem i wysrało wydechem... mówię tutaj o silniku nie zajechanym...
Ale cóż każdy na świecie wierzy w co chce...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
fearless [Usunięty]
Wysłany: Sob Gru 27, 2008 22:21
Na głupotę nie ma rady!
Z głupotą nie ma co dyskutować!
Zawiść ludzka oraz ich niewiara, wywodzi się z zazdrości o to czego mieć nie mogą!
Pzdr.
Mam nadzieję że się spotkamy na spocie. Ja będę jutro w Wa-wie
A jak nie to może na wiosnę na ogólnopolskim Spocie - tylko wtedy to już będzie R 75
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum