Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto Gru 16, 2008 08:03 [R220 SD 97'] wzrost spalania ok. 0,7l/100 - jaka przyczyna?
witam,
od pewnego (ok 2 tygodni) czasu zauwazylem wzrost spalania mojego R - zarowno w cyklu miejskim jak i w tzw. trasie (robie regularnie 1000km tej samej trasy co 2 tyg) - poprzednie spalanie oscylowalo (w zasadzie z apteczna dokladnoscia - regularny pomiar od kilkunastu tygodni) na poziomie:
4,4l/100 - trasa do 2000obr/min
7,2l/100 - miasto
obecnie zauwazylem ze przy dokladnie analogicznej jezdzie spalanie wzroslo o ok 0,7l/100 km zarowno w trasie jak i cyklu miejskim - czym to moze byc spowodowane?
co odpowiada za spalanie i co nalezy sprawdzic/wymienic?!
(wszystkie filtry sa wymienione, nowe swiece, aku sprawny, olej magnatec nowy)
moze to byc kwestia zmiany olejnu na zimowy na stacjach paliw - czy ten fakt ma wplyw w ogole na spalanie....?
PS. przy 3tys/miesiac te 30l jednak robi roznice: )
pozdrawiam,
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 16, 2008 08:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Eh sadze ze olej nie jest winny, wydaje mi się raczej ze temp. teraz jest nisza i dlatego spalanie z wrosło o te 0,6 - 1l u mnie np tez tak jakoś z moich obliczeń wychodzi ze teraz więcej pale na 100km
No moim zdaniem jak wszystko zostało wymienię jak mówisz filtry + olej to mogą to być zimowe oponki bo więcej oporu dają niż letnie (jeżeli chodzi o wielkość 1l/100km). Mozę wozisz jakiś nadbagaż w aucie Ja jak np jadę sam, mało bagaży, z Wiednia do Polski to mi również mnie pali jak np w dwie osoby juz przy takiej samej jeździe.
Ale dopóki to taka min granica jest to się nie ma co martwic, normalna rzecz.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto Gru 16, 2008 09:12
na zimowych oponach zrobilem juz 3000tys. i spalanie nie wzroslo - wiec to nie opony...co do zimy - to wczesniej bylo chlodniej - pierwszy kurs na zimowych oponach do w-wy i powrot (ok 1000km) zrobilme w weekend w ktory tak "walnelo" sniegiem i spalanie wzorcowo 4,4l/100...zatem to takze nie to, teraz jest nawet cieplej...
To chyba w Twoim regionie jest cieplej, bo w moim zimniej i to wiele zimniej, no i mi spala w sumie 6l/100 km, a jakiś czas temu, dość nie dawno palił 5l/100 km.
Może zatankuj na innej stacji bo czasami paliwko przywiozą gorsze i to też robi swoje kiedyś zalałem tam gdzie jakości broni orzeł i z mojego orła pod maską zrobił się wróbel a o spalaniu nie wspomnę...
_________________ To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto Gru 16, 2008 17:23
tankuje stale na tej samej stacji i to samo paliwo - VERVA...sadzilem ze moze to kwestia zmiany oleju na zimowy, ze moze to ma wplyw...
ogolnie jak wyglada kwestia spalania - co ma znaczenie i wplyw na spalanie w dieasel'u? ogolnie i szczegolowo...
Verwa Verwie nierówna (jestem stacyjnikiem) i gdybyś na tej stacji poprosił (a tylko grzecznie ) o świadectwo jakości i sprawdził liczbę cetanową, temperaturę spalania i inne parametry paliwa które akurat tankujesz tego dnia okazało by się że tak jak napisałem nie jest ono takie samo. Dodam również że bywają "pomyłki" że zamiast Verwy jest to samo paliwo jak w zwykłym dystrybutorze tj:i tu i tu to samo tylko w innej cenie , może i to jest problem a może tylko filtr powietrza,pozdrawiam.
Kurcze nie rozumiem jak spalanie może się zwiększyć po założeniu opon zimowych? Przecież w lato są 195 a w zimę 185, to na węższych powinien mniej palić! Rozumiem że mogą być opony które mają większy opór, ale to by wyszło na jedno i to samo. No chyba że ktoś ma taki sam rozmiar na zimę i lato... Ogólnie ja jeżdżę raz w tygodniu w trasie 200km i 200km w mieście. Ale w mieście to są krótkie odcinki i sinik jest zagrzany praktycznie dopiero przed samym dojazdem na miejsce, wiec silnik pali więcej, bo jest na takim jakby ssaniu (to reguluje pompa paliwa oraz komputer). Dzięki temu niektórzy mają w swoich dieselkach magiczny przycisk W trasie mi się zwiększyło o 0.3l, w mieście prawie o dwa. Proponuję sprawdzić ciśnienie w oponach, bo wiele osób o tym zapomina a przy takich temperaturach jak teraz różne rzeczy się dzieją. Mi tak spadło ciśnienie w oponach, że samochód o jakiś 1cm miał mniejszy prześwit, a mam zawieszenie od ZS'a, więc to robi sporą różnicę, i kilka razy przerysowałem spód, dopiero jak pompowałem koło to zauważyłem jaka jest różnica pomiędzy 1,9 a 2,2 bara. Także polecam sprawdzać ciśnienie i spalanie spadnie u niektórych znacząco.
Ja mam takie same opony zima i lato jeżeli chodzi o rozmiar Ahh no faktycznie ciśnienie gra tez duża role. Mi na szczęście nigdy się nie zdarzyło jechać z 1,9bara zawsze jak sprawdzam "odpukac" jest tyle co trzeba 2,1 i 2,2 bara
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
A co do glownego postu - wystraczylo, ze w trakcie tej ostatniej trasy jechales pod wiatr i wyszla taka roznica. Im wieksze auto tym to bardziej widoczne. Ja mialem max roznice 1,5l/100km (nie w Roverze)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto Gru 16, 2008 22:20
jelsi chodzi o paliwo - tankuje ta stacji na ktorej kiedys przepracowalem 5 lat i znam ja od podszewki - wiec to pewniak, chyba ze przywioza z centrali zupe - ale przez 5 lat ktore przepracowalem, nie byla takiego przypadku: )
jesli chodzi o opony i filtr - filtr wymienialem ok miesiac temu a opony nowe Winterhawk2 175, zatem przesiadka z letnich 185 powinna raczje wplynac pozytywnie...ale tak jak mowilem, wczesniej na zimowych oponkach spalalo znacznie mniej - jak zrobilem 500km trasy to wskaznik byl idealnie na pol baku - teraz taki stan mam pryz przejechaniu 400km...cos jest nie tak - tylko co i gdzie?!
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 367 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro Gru 17, 2008 08:32
filtr paliwa wymienialem przy zmianie oleju - czyli ok 1,5 m-ca temu...co do przeplywki, musze to sprawdzic i sie rozeznac jak sie sprawa ma...jaki jest koszt ewent. wymiany/zakupu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum