Forum Klubu ROVERki.pl :: [r214si 98r.]Przewody zapłonowe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r214si 98r.]Przewody zapłonowe

a dokładnie skaczące po nich iskry
Autor Wiadomość
jaro92 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 100
Skąd: Kłodzko Czostków



Wysłany: Wto Gru 16, 2008 23:02   [r214si 98r.]Przewody zapłonowe

temat przewodów był już wielokrotnie wałkowany ale mam takie pytanko,mianowicie zauważyłem bardzo delikatne i drobne iskry na przewodach w miejscu gdzie wchodzą pod dekielek nad świecami,iskry ledwo widoczne ale są.
Czy to normalny objaw-niewielkie sporadyczne iskrzenie? Auto zachowuje się bez zarzutu czy jakiekolwiek przebicia kwalifikują kable do wymiany?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 16, 2008 23:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Wto Gru 16, 2008 23:58   

Nie jest to efekt normalny :wink: pracy przewodu wysokiego napięcia!Jak sama nazwa wskazuje przewód słuzy do przepływu prądu o wysokim napięciu. Przy tym najważniejsze jest aby ten właśnie przepływ odbywał się bez strat. Te iskierki to niwkorzystne zjawisko ulotu czyli mikrowyładowania na powierzchni kabla :shock: Wtedy to właśnie nastepują straty przy przesyle energi począwszy od cewki a skończywszy na samej świecy zapłonowej! Im większy ulot tym więkisze straty a tym samym większe zakłócenia procesu spalania i szereg innych niekorzystnych zjawisk. Nadmienię tylko iż ulot na kablack WN jest ściśle związany z otaczającymi warunkami atmosferycznymi czyli wilgoć, temperatura,ciśnienie atmosferyczne i.t.d. Odpowiadając na drugą część pytania informuje że kłopoty zaczną się gdy pogorszą się znacznie warunki atmosferyczne jak pisałem wyżej (szczególnie wilgoć). Dlatego aby uniknąc niespodzanki braku uruchomienia lub jazdy na nie wszystkich cylindrach proponuje wymianę przewodów na nowe. Co prawda koszr znaczny około 170 zł ale naprawdę warto :ok: Zatem masz odpowiedz na twoje pytania myśle wyczerpującą :lol: Pozdrawiam
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Gru 17, 2008 00:03   

Tym bardziej warto wymienić te przewody jeżeli silnik jest zasilany gazem LPG.
I oczywiście tak jak radzi przedmówca.
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Sro Gru 17, 2008 00:13   

przewody w tomateam sa za cos 80 zl a swiece po jakies 15 zl czyli calosc za 140 zl ;]
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Gru 17, 2008 08:45   

Jak kupisz juz nowe to stare zatrzymaj sobie przez jakis czas. Nowe czesto i gesto rowniez lubia jarzyc. Zanim kupisz dobre to pare razy mozesz odwiedzic sklep z reklamacja (wtedy na starych bedziesz pomykal). Omijaj kable Boscha.
 
 
 
jaro92 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 100
Skąd: Kłodzko Czostków



Wysłany: Sro Gru 17, 2008 09:19   

BERU, ELEKTROSPARK, NGK - które przewody polecacie z tych trzech?
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Gru 17, 2008 09:28   

Sam nie widziałem takiego świecenia przewodów ale na stronie Sentecha jest taki tekst:

Cytat:
Świecenie i iskrzenie przewodów widoczne w ciemności niekoniecznie musi być powodem "przebicia" kabla i jego złego funkcjonowania. Specyficzna konstrukcja przewodu powoduje, że powietrze wokół niego ulega silnej jonizacji i występują zewnętrzne wyładowania elektryczne. Takie wyładowania nie powodują porażenia elektrycznego ("przewody nie kopią").


Sam mam NGK i brak problemów. Natomiast znajomemu pomagałem zakładać Sentechy i sprawiały dobre wrażenie.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Gru 17, 2008 09:34   

blue827 napisał/a:
Cytat:
Świecenie i iskrzenie przewodów widoczne w ciemności niekoniecznie musi być powodem "przebicia" kabla i jego złego funkcjonowania. Specyficzna konstrukcja przewodu powoduje, że powietrze wokół niego ulega silnej jonizacji i występują zewnętrzne wyładowania elektryczne. Takie wyładowania nie powodują porażenia elektrycznego ("przewody nie kopią").

Tylko kto jest taki odwazy , ze zlapie za przewody widzac jak sie swieca zeby sprawdzic czy kopia :grin:
 
 
 
jaro92 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 100
Skąd: Kłodzko Czostków



Wysłany: Sro Gru 17, 2008 09:45   

ngk rc-rv413 po katalogu podejdą do 214Si-74 zł to dobra cena?

[ Dodano: Sro Gru 17, 2008 09:48 ]
Lechos napisał/a:
Tylko kto jest taki odwazy , ze zlapie za przewody widzac jak sie swieca zeby sprawdzic czy kopia :grin:


innego wyjścia nie ma trzeba się poświęcic dla sprawy :mrgreen:
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Gru 17, 2008 09:56   

jaro92 napisał/a:
innego wyjścia nie ma trzeba się poświęcic dla sprawy

jak wyjdziesz z tego calo to napiasz o swoich wrazeniach :grin:
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Gru 17, 2008 13:37   

A ja nie polecam kabli SENTECH. Wielokrotnie sie na nich przejechałem, auta na gazie lubią strzelać na tych kablach bardziej niż na starych wyeksploatowanych oryginałach.
Polecałbym Beru, NGK, ew Champion.
 
 
 
jaro92 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 100
Skąd: Kłodzko Czostków



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 18:04   

Lechos napisał/a:
jaro92 napisał/a:
innego wyjścia nie ma trzeba się poświęcic dla sprawy

jak wyjdziesz z tego calo to napiasz o swoich wrazeniach :grin:


Kabelki nie 'kopią",jak dotykałem iskierki zbierały się ładnie koło dłoni.
W takim razie kabelki chyba dobre :bezradny:
Morze to ognie świętego Elma :lol:
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 23:06   

jaro92 napisał/a:
Kabelki nie 'kopią",jak dotykałem iskierki zbierały się ładnie koło dłoni.
W takim razie kabelki chyba dobre :bezradny:
Morze to ognie świętego Elma :lol:


Hehe, chciałbym to zobaczyć. Ja bym się nie odważył ... podsunąłbym najpierw kota sąsiada i zobaczył na nim czy odskoczy :ok:
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 01:18   

Delikatnie "iskrzenie" kabli WN jest normlane. Sprawdza sie je bardzo prosto. Otwierasz maske, odpalasz auto i pryszkasz z atomizera (np. takie cos do podlewania kwiatkow) na kable. Jak silnik zaczyna szarpac, nierowno pracowac to kable do wymiany.
I nie lap wiecej kabli reka, bo tam jest naprawde spore napiecie.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 01:30   

Napięcie jest spore, około 20-25kV, ale jeszcze nie słyszałem o przypadku żeby komuś zrobił krzywdę, mnie kopnęło wielokrotnie i nic mi nie jest.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 07:48   

Tomek1212 napisał/a:
Napięcie jest spore, około 20-25kV, ale jeszcze nie słyszałem o przypadku żeby komuś zrobił krzywdę, mnie kopnęło wielokrotnie i nic mi nie jest.


To zależy, jak się "podłączysz". Przebicia od starych przewodów nie są groźne, bo dostaje się po łapach tylko część energii zapłonu, ale jakbyć podłączył się pomiędzy masę silnika a "żywy" przewód - to gwarantuję Ci, że tak trzaśnie , że nie wytrzymasz i odrzuci.

Wojowałem ostatnio z zapłonem w Nexii i nie powiem, nie było mi miło, jak dostało mi sie parę razy od przewodów i kopułki (nigdy nie wymieniane od 10 lat życia samochodu), od tego był duży problem z rozruchem w wilgotne dni, itd..
Po wymianie przewodów, kopułki i palca, zapłon chodzi jak skała i pali na dotyk i NIC nie kopie, choć nawet, ryzykując nieco, kładłem lewą łapę na silnik a prawą ściskałem przewody, nic nie poczułem. Stare waliły nawet bez zamykania obwodu do masy drugą ręką.

Zdrowemu człowiekowi nic się stać nie powinno, ale sercowiec mógłby dostać już problemów.

Układ wysokiego napięcia zapłonu silników benzynowy jest wrażliwy i trzeba o niego dbać.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 20:24   

oprawca_1978 napisał/a:
Tomek1212 napisał/a:
Napięcie jest spore, około 20-25kV, ale jeszcze nie słyszałem o przypadku żeby komuś zrobił krzywdę, mnie kopnęło wielokrotnie i nic mi nie jest.


To zależy, jak się "podłączysz". Przebicia od starych przewodów nie są groźne, bo dostaje się po łapach tylko część energii zapłonu, ale jakbyć podłączył się pomiędzy masę silnika a "żywy" przewód - to gwarantuję Ci, że tak trzaśnie , że nie wytrzymasz i odrzuci.


Zawsze odrzuci, poza tym kto normalny będzie sie trzymał przewodu który kopie ??


oprawca_1978 napisał/a:

Układ wysokiego napięcia zapłonu silników benzynowy jest wrażliwy i trzeba o niego dbać.


No wiesz, silniki diesla nie mają układów zapłonowych WN.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Gru 23, 2008 16:35   

Tomek1212 napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:
Tomek1212 napisał/a:
Napięcie jest spore, około 20-25kV, ale jeszcze nie słyszałem o przypadku żeby komuś zrobił krzywdę, mnie kopnęło wielokrotnie i nic mi nie jest.


To zależy, jak się "podłączysz". Przebicia od starych przewodów nie są groźne, bo dostaje się po łapach tylko część energii zapłonu, ale jakbyć podłączył się pomiędzy masę silnika a "żywy" przewód - to gwarantuję Ci, że tak trzaśnie , że nie wytrzymasz i odrzuci.


Zawsze odrzuci, poza tym kto normalny będzie sie trzymał przewodu który kopie ??


oprawca_1978 napisał/a:

Układ wysokiego napięcia zapłonu silników benzynowy jest wrażliwy i trzeba o niego dbać.


No wiesz, silniki diesla nie mają układów zapłonowych WN.



Normalny nie, ale normalny po siedmiu piwach, po założeniu się z kolegami, że wytrzyma 30 sekund, już tak, czego byłem świadkiem i uczestnikiem swego czasu, gdy na Świecie czas liczyło się jeszcze w liczbie mniejszej od magicznych dwóch tysięcy.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Gru 23, 2008 17:39   

kupic kable NGK i jezdzic, ja kupilem kable Boscha i po roku jeden musialem wymienic spowrotem na starego Lucasa z 1999 bo swieca na ktore byl Bosch pokryla sie patyna.

BTW....te kable Bosch sa z Wloch a nie z Niemiec, paski rozrzadu Bosch sa z UK :-) wiem bo mam
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Gru 23, 2008 17:51   

Bosch nigdy nie robił rewelacyjnych ani przewodów ani świec zapłonowych.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214si '97] Kable/przewody zapłonowe...
214_SI Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Mar 16, 2013 17:14
214_SI
Brak nowych postów [R214Si] Przewody zapłonowe, kopułka, palec - wymiana
Prosty Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Sie 18, 2013 09:22
leszczu
Brak nowych postów [ r 214 ] Przewody zapłonowe
Matius Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Cze 01, 2010 08:07
borsi
Brak nowych postów [R200] Przewody zapłonowe NGK
SIMON Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Gru 08, 2011 15:41
Tommek
Brak nowych postów [R25 '99] Przewody zapłonowe LPG bez instalacji LPG
jakub1992 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lis 13, 2013 20:31
jakub1992



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink