Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 220 SDI] zapchany układ paliwowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 220 SDI] zapchany układ paliwowy
Autor Wiadomość
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 19:09   [R 220 SDI] zapchany układ paliwowy

Wracając ostatnio z Czestochowy auto zaczynało słabnąc aż w końcu zgasło. po zajrzeniu pod maske ujrzałem zacisnieta pompke paliwa(to juz wiedziałem jaki był powód ze auto zgasło) .Po dmuchnieciu w przewod idący do baku i po podpompowaniu paliwo znów szło .
Sadze ze zapchany jest bak i teraz nie wiem za bardzo jak go przeczyscic :/

[ Dodano: Pon Gru 29, 2008 19:10 ]
czy po jego zdemontowaniu łatwo bedzie przeczyscic ,a czy pompka elektryczna od paliwa jest przy baku?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 29, 2008 19:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 19:12   

Może raczej nie działa odpowietrzenie baku, sprawdź korek wlewu. A może w gruszce przyciął się zaworek i dlatego ją tak zassało.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 19:19   

Cytat:



Może raczej nie działa odpowietrzenie baku, sprawdź korek wlewu. A może w gruszce przyciął się zaworek i dlatego ją tak zassało.


raczej nie ,bowiem gdy zatrzymałem auto z ciekawosci odkreciłem korek (i nie było zadnego specyficznego ,,sykniecia'' ,zeby było podcisnienie)
A przed gruszką mam załozony filterek paliwa (oczywiscie do ropy)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 19:20   

kadzaf napisał/a:
a czy pompka elektryczna od paliwa jest przy baku?
nie ma pompki elektrycznej!!! sprawdź gruszkę i zaworek w takim razie....
 
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 19:23   

Ja w mojej gruszce miałem pełno syfu,że zaworki nie działały :???:
Ale możesz sprawdzić to co kolega thef sugeruje chyba nie jest to aż takim problemem :?:
_________________
Człowiek nie wielbłąd musi się napić
Ostatnio zmieniony przez danielsonicl Pon Gru 29, 2008 19:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 19:24   

Chester napisał/a:
nie ma pompki elektrycznej!!!

a w ktrórym miejscu znajduje sie elektryczna pompka (gdzies pod maską brzeczy wiec pewnie koło silnika sie znajduje tyle ze pewno ja znów jestem slepy :wink: )
dmuchac w bak bardzo ciezko szło , dopiero po przyjedzie do domu dałem mu z kompresora z 5 atmosfer, i narazie jest ok ale nie wiadomo kiedy znów sie to stanie :>
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 19:26   

Nie ma pompki elektrycznej,a brzęczy pompa wtryskowa jest to normalne w R SDI
_________________
Człowiek nie wielbłąd musi się napić
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 19:31   

danielsonicl napisał/a:
Nie ma pompki elektrycznej,a brzęczy pompa wtryskowa jest to normalne w R SDI

hmm a myslałem ze to brzeczy pompka paliwa :P (ale coż jeszcze sporo mi brakuje od poznania wszsytkich tajemnic Roverka)
jesli nie ma pompki elektrycznej to musi byc gdzies mechaniczna (przy pompie wtryskowej? )

danielsonicl napisał/a:
Ja w mojej gruszce miałem pełno syfu,że zaworki nie działały
Ale możesz sprawdzić to co kolega thef sugeruje chyba nie jest to aż takim problemem

nie to ze Was ignoruje tyle tylko jestem w 100% przekonany ze jest ona czysta bowiem jak juz wczesniej pisałem
Cytat:
A przed gruszką mam załozony filterek paliwa (oczywiscie do ropy)

i syf z baku gromadzi sie własnie w nim
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 19:35   

Może ten filterek jest przytkany albo stawia duży opór i gruszkę wciąga :roll:
_________________
Człowiek nie wielbłąd musi się napić
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 19:50   

kadzaf, odkrec korek i sproboj naciskac gruszke... Zobacz jak dlugo bedzie trzymala rope, jak zaraz bedzie meikka to rozpierz ja(uwazaj an sprezynki) i dobrze wyczysc i dotrzyj pasta do zaworow... Jezeli gruszka byla zacisnieta to znaczy ze nei dostaje powietrza do baku...
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 20:06   

NEOSSS napisał/a:
Jezeli gruszka byla zacisnieta to znaczy ze nei dostaje powietrza do baku...

NEOSS ale mimo jak odkreciłem korek to i tak gruszka cały czas była zacisnieta
(tak wiec odpowietrzenie baku jest)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 20:51   

U mnie bylo tak samo - jechalem, auto gaslo i gruszka byla bardzo zacisnieta. Musialem czekac kilka minut az pusci zebym mogl dalej jechac. Rozebralem gruszke i okazalo sie, ze to w jej srodku (wlasciwie w tych zaworkach na ktore sie zaklada przewody w gruszce) byly zapchane. Wywalilem calkiem gruszke, wstawilem cala gumowa rurke i jest ok.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Gru 29, 2008 23:40   

kadzaf, bo jezeli sie scisnela to ona nie pusci, na syf na zaworkach i nie dopusci powietrza, zrob tak jak napisalem
 
 
 
rtoip24 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 65
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 02:31   

Jeśli to nie korek:
1-uszk. gruszka (zacięty zaworek, zabrudzony)
=proponuje wymienić (ok. 40zł)
2-zabrudzony tzw. "smok" w baku czyli końcówka przewodu (zwykle z sitkiem) doprowadzającego paliwo do pompy
=czyszczenie :???: (to lepiej zostawić na sam koniec)

kadzaf napisał/a:
A przed gruszką mam załozony filterek paliwa (oczywiscie do ropy)


W/g mnie filter powinien być ZA gruszką a nie przed. Lepiej choćby wtedy odpowietrzyć go.
Poza tym jeśli jest przed gruszką to jak był dawno nie zmieniany i jest zasyfiony to on może blokować przepływ i przez niego zassało gruszkę.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 13:43   

rtoip24 napisał/a:
kadzaf napisał/a:
A przed gruszką mam załozony filterek paliwa (oczywiscie do ropy)


W/g mnie filter powinien być ZA gruszką a nie przed. Lepiej choćby wtedy odpowietrzyć go.
Poza tym jeśli jest przed gruszką to jak był dawno nie zmieniany i jest zasyfiony to on może blokować przepływ i przez niego zassało gruszkę.


no z tym smokiem bedzie nieciekawe czyszczenie bez zdjecia baku jednak sie nie obedzie

a co do fiterka paliwa no to znów miełem szczescie dzis akurat przy randzie auto zgasło :evil: ale sie zdenerwowałem i sadze ze wina była tego filterka (choc jest przezroczysty ,nie widac było ,aby był zapchany i teraz jezdze tak jak na orignale bezposrednio pod przewód idzie gruszka i paliwo idzie :wink:

A powiedzcie czy nie lepiej podłaczyc przewód z baku do filtra paliwa (tego orginalnego i z niego dopiero pod gruszke a z niej po pompe zasilajaca (przy pompie wtryskowej) ? ?
albo dac jeszcze jeden filter paliwa (kupic ten orginalny i przykrecic go gdzie aby były dwa)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 13:46   

no bez przesady, po co ci 2 filtry? bez sensu.
 
 
benio_bicos 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 112
Skąd: Erbil /Wa-wa



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 15:26   

2-zabrudzony tzw. "smok" w baku czyli końcówka przewodu (zwykle z sitkiem) doprowadzającego paliwo do pompy
=czyszczenie :???: (to lepiej zostawić na sam koniec)

Nie wiem jak jest w R220 ale w R420 (przynajmniej w moim) nie było żadnego
smoka,jest tylko rurka bez żadnych sitek.

Przerabiałem ten problem i do dziś nie wiem co było.
Wymontowałem bak(był czyściutki),przedmuchałem wszystkie przewody.
Wymieniłem filtr paliwa,filtr powietrza,pezewody idące do wtrysków
Wywaliłem gruszkę ,zamontowałem zaworek zwrotny przed filtrem paliwa
i na koniec kupiłem preparat STP do przeczyszczenia wtryskiwaczy.
Po tych wszystkich zabiegach auto zaczęło jeździć normalnie.

Kilka dni temu zadzwonił do mnie braciak (teraz on śmiga R420 SDI)
i mówi,że auto znowu się zapowietrza :bezradny:

Pewnie trzeba będzie zacząć od wymiany filtra paliwa,
zaworka zwrotnego(może się zabrudził) ewentualnie gruszki
_________________
Były RoVerki ,Saab 9-3, Bertona Cabrio
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Gru 31, 2008 18:40   

xtek napisał/a:
no bez przesady, po co ci 2 filtry? bez sensu.

boje sie ze zapcha sie gruszka (wtedy na drodze ciezko bedzie ją czyscic) :/
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sty 01, 2009 12:27   

kadzaf napisał/a:
xtek napisał/a:
no bez przesady, po co ci 2 filtry? bez sensu.

boje sie ze zapcha sie gruszka (wtedy na drodze ciezko bedzie ją czyscic) :/


To sie nie dzieje tak raz, dwa. Jak teraz wyczyscisz to pewnie juz za swojego uzytkowania tego auta nie bedziesz musial czyscic. Poza tym to przewaznie nie zapycha sie gruszka, tylko te zaworki, ktore sa na wejsciu i wyjsciu z gruszki - przynajmniej u mnie tak bylo. Zdjalem gruszke, zalozylem zamiast niej zwykly przewod paliwowy i jest okej. Grucha przydaje sie tylko do hmm... wlasciwie nie wiem czego ;) Bez niej tez bez problemu odpalilem jak mi zabraklo paliwa.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Czw Sty 01, 2009 13:41   

Po co 10 postow tego samego typu? Napisalem na poczatku niech kolega zrobi to co radzilem i nie wali zbednych postow typu Dodatkowe filtry itd... Jezeli chcesz to wywal gruszke i wsadz przewod albo wyczysc zaworki a przed gruszka wsadz filterek przezroczysty przez ktory bedziesz widzial czy ma rope...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200sdi]jak odpowietrzyć układ paliwowy
mario4133 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Maj 18, 2011 21:00
Brt
Brak nowych postów [R200] Układ paliwowy do wywalenia
niedziu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Cze 06, 2011 20:28
Chester
Brak nowych postów [R214] Przewód paliwowy
m35sie2 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Gru 29, 2013 20:12
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [r25 2.0 idt] przewód paliwowy - długość
wacek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lis 19, 2012 19:48
wacek
Brak nowych postów [R 220] Układ kierowniczy ...
grembi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Mar 05, 2009 22:24
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink