Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414] Problem ze spalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414] Problem ze spalaniem
Autor Wiadomość
michalr83 



Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 15
Skąd: Mielec



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 00:33   [R414] Problem ze spalaniem
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Niedawno kupilem rovera 414 z 96 roku.Autko jest super ale przy normalnej jezdzie pali 10 litrow....Czy kazdy tyle spala?prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Mar 06, 2011 23:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 30, 2008 00:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 00:39   

sporo zalezy od lacznika miedzy pedalami I fotelem ;)
I jeszcze od tego jakie trasy pokonujesz I w jakich warunkach...
generalnie dla tego samochodu 10l po miescie to ni powod do paniki :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 30, 2008 08:24   

u mnie po mieście łyka 14l i nie panikuję bo jak to ładnie nazwał sTERYD łącznik jest jak posąg oraz robię bardzo krótkie odcinki (do odcinki ;) ) :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 10:21   

Jezu, 14 litrów to ciągnęła Warszawa czy Żuk. Ja obecnie moim Polonezikiem z 1996 roku, przebieg 155 kkm przeciągam teraz (trasy N.D.M. - stolica codziennie, a czasami i dalej) około 9 litrów na sto km i to gazu. Ile benzynki pali, nie wiem, bo przejeżdżając w tym roku około 25 tysięcy km, kupiłem jej zaledwie 49 litrów, a mam i tak pół baku. Służy mi jedynie do rozruchu silnika.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 30, 2008 11:52   

oprawca_1978, polonez 1.6GLI palił mi do 17l gazu w mieście. Trasa to ok 9l(nie oszczędzałem jadąc na trasie zawsze ok 110-120km/h). Zdarzyło się jadąc jak emeryt że spalił niecałe 8l.
Rover pali 14 teraz jak jest zimno na mieście. W trasie 7-8l (8,04 przy średniej prędkości 144km/h jak już gdzieś pisałem).
Spalanie sądzę że mam normalne jeśli chodzi o warunki w jakich jest użytkowany... Uruchamiam samochód wystawiam z garażu zamykam garaż jadę ze 2,5km stawiam samochód i później wszystko na odwrót. Trasa w jedną stronę trwa ok 5-7min. Zatem nie sądzę żeby był to kosmos bo silnik nie nagrzewa się do takiej temperatury jak powinien. W polonezie było to ok 60 stopni po przejechaniu tego odcinka.
Tutaj link do zapisków o spalaniu poldka.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/219961.html
Jak sprzedawałem go to miał 88tys. przebiegu.
 
 
leszczynianin 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 21
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 12:02   

Witam, ja całkiem niedawno mierzyłem spalanie mojego R 416 -111 KM.

Jakieś 2 miesiące temu na stacji Shell zatankowałem pod sam kurek .Testowe 100 kilometrów jeździłem tylko do pracy i z powrotem (w jedna stronę 6 kilosów). Auto nie zdążyło się rozgrzać i już musiałem je gasić .Wiadomo jaka jest pogoda w październiku , wiec wychodziło, ze połowę drogi przejechałem prawdopodobnie na ssaniu . Ach zaznaczę jeszcze najważniejsze .Jeździłem bardzo spokojnie ,na obrotomierzu wskazówka nie przekraczała 3 tys. .
I gdy po przejechaniu 100 km (dokładnie było 99,7:)) podjechałem na tą sama stacje , pod ten sam dystrybutor i nalałem do pełna , przeżyłem miły szok . Weszło tylko 8,92 litra
Mysle ze na tak krótkie odcinki które jeździłem , o tej porze roku to 9 litrów jest to bardzo mało (po raz drugi mnie mój roverek miło zaskoczył :P )
Ostatnio zmieniony przez leszczynianin Wto Gru 30, 2008 12:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 12:16   [R45 1,4 16V, 2001r]

Witam,
Akurat przed chwilą podsumowałem rok z Roverkiem - średnioroczne zużycie to 7,73l/100km, (w zeszłym roku 7,61). Najniższe latem - 6,58 , najwyższe zimą 8,55l/100km.
Nadmieniam, że tankuję raczej rzadko, co ok.500km, i zapiski robię skrupulatnie. Jazda w wiekszosci w miejscu (~70%), reszta trasa. Jest nieźle, co? :wink: Pozdr.... i życzę dobrego Nowego Roku.
 
 
 
przemek_w 



Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 13:03   

Od niedawna notuje tu wszelkie tankowania:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/305863.html

Na forum nissana można zamieścić takie średnie spalanie w swoich danych które są wyświetlane obok postów. Może tutaj też by się tak dało?

Tam występuje jako taka opcja do wypełnienia w profilu:

"Paliwo :
monitor zużycia paliwa - wymagane konto na www.spritmonitor.de tu wklejasz tylko numer konta"
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 13:55   

greg-si napisał/a:
oprawca_1978, polonez 1.6GLI palił mi do 17l gazu w mieście. Trasa to ok 9l(nie oszczędzałem jadąc na trasie zawsze ok 110-120km/h). Zdarzyło się jadąc jak emeryt że spalił niecałe 8l.
Rover pali 14 teraz jak jest zimno na mieście. W trasie 7-8l (8,04 przy średniej prędkości 144km/h jak już gdzieś pisałem).
Spalanie sądzę że mam normalne jeśli chodzi o warunki w jakich jest użytkowany... Uruchamiam samochód wystawiam z garażu zamykam garaż jadę ze 2,5km stawiam samochód i później wszystko na odwrót. Trasa w jedną stronę trwa ok 5-7min. Zatem nie sądzę żeby był to kosmos bo silnik nie nagrzewa się do takiej temperatury jak powinien. W polonezie było to ok 60 stopni po przejechaniu tego odcinka.
Tutaj link do zapisków o spalaniu poldka.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/219961.html
Jak sprzedawałem go to miał 88tys. przebiegu.



No to ja załączam zrzut moich wyliczeń ze spalania gazu przez mojego dwunastoletniego poldziaka. Ostatni wiersz - zestawienie za rok. Ostatnia prawa kolumna - to średnie zużycie gazu.
Jest z tym trochę kłopot, bo nie odbija mi wielozawór (od półtora roku co najmniej, sporadycznie czasami to zrobi) i butla zawsze jest przelana (tankuję do chwili zwalniania dystrybutora, gaz w butli wtedy zatapia pływak). Czasami daje to takie efekty, jak np 12 l LPG/100 km albo i czasami, 5,7 /100 km, co jedno i drugie nie jest prawdą, a wynika właśnie z notorycznego przelewania butli.
Niemniej jednak, średnia spalania w tym roku wyniosła, jak widać, 8,47 l LPG/100 km, a co dodaję, jeżdżę poldziakiem codziennie do Warszawy i z powrotem, w jedną stronę mam 40 km, co dziennie daje co najmniej 80 km, a kręcę się nim i też w innych celach, tygodniowo zapodaję mu co najmniej 500 km, miesięcznie ze 2000 km a rocznie wyszło (wg tylko tego, co zanotowałem), ponad 20 tys km. a nie wszystko udało mi się zapisać, jakieś 5 tysięcy na rok zawsze gdzieś mi ucieknie.
Gdybym miał sprawny pływak, to zużycie realne gazu wynosiłoby niewiele ponad 8 litrów / 100 km albo niewiele mniej, jakieś 7,8, coś około tego.
Oczywiście, gazownię mam wyregulowaną po swojemu i przerwy na świecach też wg. osobistych modyfikacji.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 30, 2008 14:34   

Wszystko uzależnione jest od warunków w jakich się jeździ. Jak wspomniałem rypię tylko miasto na bardzo krótkich odcinkach a to jednak wpływa dość poważnie na spalanie. Do tego miasto miastu nie równe. U mnie od jakiś dwóch lat jest masakra. Korki takie że lepiej nie wyjeżdżać z domu.
A dodam jeszcze że maluch palił mi 8l/100km w zimę. U mnie zawsze spalanie jest duże.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 30, 2008 14:47   

:) wow panowie jak wy ladnie, skruulatnie notujecie ile tankujecie i jezdzicie:) moze ja tez tak zaczne od 2009 prowadzic dziennik

Jezlei chodzi o moje 16K4F na gazie to wyglada to tak, ze co jakies 220km-240km zajezdzam na stacje po gaz i tankuje. Wychodzi max 11l/100km gazu tj do 22zl/100km co jakis czas doleje rowniez benzyny wiec podliczam swojego, ze jezdzi za 25zl/100km

MOj styl jazdy: miedzy 2-3krpm (sporadyczne wyprzedzania i wkrecanie do ok 4-5krpm) odcinki ~40% do 5km ~60% odcinki ok.20 km gdzie predkosc jest w przedziale 0-120km/h (trasa Police-Szczecin)

W przeliczeniu na benzyne to to bedzie cos okolo 8-9 litrow:P no max 10 mysle;D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
michalr83 



Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 15
Skąd: Mielec



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 19:49   

No Panowie to mnie pocieszyliscie :smile: Myslalem ze moj cos za duzo pali.Bo ten łącznik pomiędzy siedzeniem ma dosc ciezka noge :wink: Ale ostatnio kolega sie zdziwil jadac BMW318 jak zostal z pol kilometra w tyle :twisted: Wiec oplaca sie zalac nieco wiecej :lol:
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 23:10   

michalr83, - no nie mow ze odstawiles BMW318, chyba cos nie halo bylo z kierowca albo silnikiem, to BMW jest znacznie mocniejsze od 1.4Si a zwlaszcza 1.4i. jak ty chcesz konkurowac z silnikiem 1.9l i mocy okolo 140km :D

pozdrawiam
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 23:17   

Betka 318 8 zaworowa ma 115KM ;) wersja wzmocniona 16V (poczatkowo tyko w coupe) miała 140KM :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 23:18   

dalej uwazam ze jest szybsza :)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 23:18   

nie jechałem ani jednym, ani drugim więc oceny się nie podejmę ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 23:22   

jak to moj kolega mowi na temat BMW - Bedziesz Mial Wydatki... hehe nie wiem czy to prawda bo nie mialem on mial 3 i za kazdym razem narzekal:P
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 23:24   

ZASADNICZA wada BMW serii 3 z tego okresu co R400 jest paliwozernosc (pomijajac zamilowanie dresiwa do tego auta). poza tym to sa fajne auta.

a co do R400 1.4Si to jest wiertarka. i zeby bylo dynamicznie trzeba "walczyc".....a wtedy, wracajac do sedna tego topica, spalanie jest dalekie od tego podanego przez producenta. Co do spalania 10l podanego przez autora topica - jest to normalne spalanie w miescie zwlaszcza z wlaczona klima

teraz bym pewnie kupil sobie R400 z silnikiem 2.0Si, spalanie podobne a wrazenia z jazdy odmienne

[ Dodano: Wto Gru 30, 2008 23:26 ]
zapal, - zwiazek awaryjnosci auta Twojego kolegi z tym ze to BMW jest taki sam jak z tym ze Roverki to ezgotyczne auta i sie psuja i nie warto ich miec. nie propagujmy legend ;-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 23:26   

paff napisał/a:
teraz bym pewnie kupil sobie R400 z silnikiem 2.0Si, spalanie podobne a wrazenia z jazdy odmienne

ja bym jeszcze zrobił swap na wersję turbo :P :mrg:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Gru 30, 2008 23:29   

Brt, - zaiste :-) jest taki ladny R600Ti na zbyciu na forum za skromna kase, ale niestety moj wewnetrzny ksiegowy nie pozwala mi na przesiadke do R600
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416 SI 1.6 97r] problem ze spalaniem
michal84 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Kwi 01, 2010 18:29
kasjopea
Brak nowych postów [416si] DUŻY PROBLEM ZE SPALANIEM
kamilos2521 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Mar 27, 2011 07:07
darek_wp
Brak nowych postów [R414] Problem z ciągiem
rodi_ Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Maj 16, 2008 13:10
rodi_
Brak nowych postów [R414] Problem z biegami
WtkL Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Lip 02, 2013 20:36
WtkL
Brak nowych postów [R414] Problem z pilotem
uszkodzony pilot
speedxp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Maj 25, 2007 21:17
PTE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink