Wysłany: Wto Gru 30, 2008 19:22 [R420] Problem z brakiem mocy
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: > 2006
mam dosyc ostry problem z brakiem mocy przy 140km/h pedal gazu wcisniety do konca a moj roverek nie przyspiesza trzesie sie i to mnie niepokoi. Myslalem ze to moze cos z turbina ale nie jestem pewny to jest diasel z silnikiem 2.0 105 km powinien do 197 jechac. A tu przy 140km obrotomierz staje w miejscu. Myslalem moze ze to cos z obrotami gdyz obroty nie dochodza do 5tys strzalka obrotomierza zatrzymuje sie przed 5tys obrotow bardzo prosze o pomoc bo to niepokojace objawy...
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Mar 04, 2011 23:33, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 30, 2008 19:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Po pierwsze dopisz w temacie obok modelu, że to diesel SDi/Di bo R420 to może też być benzyniak. A po drugie poczytaj i posprawdzaj to:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#50
To niedokładnie czytałeś
"Ponadto dość częste jest uszkodzenie przepływomierza. Objawia się spadkiem mocy na wyższych obrotach, oraz wzrostem spalania. Można na próbę odpiąć wtyczkę od przepływomierza i zobaczyć czy jest różnica w zachowaniu auta.
Warto też sprawdzić szczelność przewodów powietrznych prowadzących od turbiny, poprzez intercooler do kolektora ssącego. Najłatwiej to sprawdzić obserwując, czy gumowe rury "puchną" po dodaniu gazu. Jest to prawidłowe zachowanie."
wlasnie mialem taki problem z urwanym przewodem ktory prowadzil do filtra i turbiny (auto chyba jakis czas jezdzilo bez poprawnego jej chlodzenia i zasysalo cieple powietrze z silnika) ale naprawienie tego nic nie dalo..
wazniejsze są weże ZA turbiną, one lubią ze starosci pęknąć i wtedy auto mocno słabnie. czy o dodaniu gazu "puchną" No i przepływka. Odepnij i sprawdx jak auto jeździ Jak sprawdzisz te dwie rzeczy to nam napisz o wynikach kontroli
bialytyp, jezeli odepniesz przeplywke to auto poprawi dynamike... Wtedy wskaze ewidentna usterke przeplywki...
Sprawdz waz stozkowaty za turbo, oraz gorny IC...
przewody powietrza nie "puchna" ale jak scisnalem przewod i dodalem gazu to odczulem nieznaczny przyplyw powietrza ale cisnienie nie bylo duze i nie wyprostowalo przewodu a mocno go nie scisnalem..nie wiem czy to moze o czyms swiadczyc..?
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Gru 30, 2008 20:38
Po odpięciu przepływomierza powinna wzrosnąć dynamika auta, o ile u Ciebie to właśnie przepływomierz padł. Jeśli nie będzie różnicy to, jak pisał Brt, pozostaje posprawdzać szczelność dolotu (ze szczególnym naciskiem na metalowe obejmy - lubią się luzować - u mnie właśnie tak było). Sprawdź ponadto cięgno od wastegate (zawór upustowy turbiny), czy po dodaniu gazu się swobodnie porusza. Jeśli nie, to pryśnij jakiegoś specyfiku typu WD-40
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jeśli nie puchną to poszukaj nieszczelności w przewodach od turbo (odkręć osłonę silnika i sprawdzaj wszystki grube węże (ok 5 - 6 cm średnicy)) kolejno od turbiny (taki stożek gumowy), później od czarnej metalowej rury na dół do intercoolera i póxniej z górnego wylotu intercoolera do kolektora ssącego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum