Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996
Chcialbym zalozyc gaz do swojego rowerka ale niestety mam plastikowy kolektor i instalacja jest droga....Czy mozna zalozyc aluminiowy kolektor zeby spasowala tansza instalacja?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Mar 06, 2011 16:05, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 30, 2008 00:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
po co?
solidny gaziarz bez problemu Ci zalozy gaz do tego silnika, czy to bedzie 4 generacja czy 2, a takich co mowia ze sie nie da to lepiej omijaj
zszta sporo juz o tym zostalo napisane, wiec szukanie nie boli ;
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Wiesz, tutaj na Twoim miejscu na ten moment to bym dobrze się zastanowił, czy już teraz zakładać gaz skoro w ogóle chcesz go prędzej czy później założyć, tak wnioskuję. A dlaczego? Ano dlatego, że cena paliwa nie jest już tak wysoka, a i w nowym roku nie zapowiada się, że pójdzie w górę, no ale to moje przemyślenia.
Jak coś pisz na PW. Sprzedam po symbolicznej cenie tą instalację, komplet.
Nie no tak tylko pytalem(narazie nie mam kasy..... ) Ale predzej czy pozniej musze zalozyc poniewaz jeszcze sie edukuje i niestety pracy nie mam.....wiec wiesz jak to jest.....ale jak bym zakladal to juz chyba 3generacji....
michalr83, też jestem edukującym się ciągle niepracującym studentem i po tym jak odwiedziłem gazownika i powiedział za sekwencje 2,5 koła stwierdziłem że nie zakładam. Dobrze zrobiłem bo od tamtego momentu benzyna poszła w dół o kilkadziesiąt groszy. Teraz przy obecnych cenach jest to troszkę bez sensu.
Jednak wszystko zależy od tego ile jeździsz. Jak dużo to może i załóż ten gaz ale dobrą sekwencje z gwarancją. Za 2,5 koła była instalacja vteca (o ile się nie mylę) z gwarancją na dwa lata lub 100tys km.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
zastanowie sie jeszcze.tylko wlasnie nie moge sie zdecydowac czy kombinowac cos z tansza instalacja czy lepiej juz zalozyc sekwencje...????..(do szkoly mam 160km takze oplacalo by sie:)
Mozna zalozyc ewentualnie aluminiowy kolektor, od silnika 1.8 VVC... Obawiam się jednak, że koszty jego zakupu + 2 generacji gazu beda wyzsze, niż zalozenia 4 generacji z zostawieniem plastikowego kolektora. W dodatku ciekaw jestem jak bedzie zachowywal sie 1.4 z alu kolektorem.
greg-si, - ceny LPG tez spadly jednak faktem jest ze instalacja teraz wolniej sie zwraca
zakladamy ze auto pali 10l Pb95 a na LPG sekwencyjnym spala 11l LPG + 1l Pb95 (start z zimnego). dotychczas przy cenach siegajacych 4,30 za Pb95 i 2,15 za LPG wychodzilo to mniej wiecej 43pln kontra 27,95. przy obecnych cenach na poziomie 3,30 za Pb95 i 1,75 za LPG jest to odpowiednio 33pln kontra 22,55. czyli zamiast zaoszczedzac okolo 15pln na 100km zaoszczedzamy 10,50pln, co na pewno wydluza czas zwrotu inwestycji
a co do instalacji to tylko sekwencja, bo jest po prostu pod kazdym wzgledem lepsza a ich ceny w okolicach 2500pln spowodowaly ze niektore warsztaty zakladaja 2gen tylko na zamowienie (cena okolo 1800)
paff, jak sprowadzałem samochód to benzyna była po 4.40 gaz po 2.15. Wtedy też od razu poleciałem do najlepszego gazownika w mieście i 2400 lub 2500 (zależnie od producenta i okresu gwarancji) instalacja.
W tym momencie u mnie benzyna jest po 3.45 a LPG 1.99 zatem różnica jest lekka. Nie zakładałem gazu z tego względu że jeżdżę krótkie odcinki i gaz załączyłby się załączać może na 0,5km jak nie mniej. Wiadomo za 2,5 tysia to można kilka kilometrów przejechać a w moim tempie (10tys. km rocznie) będzie to z pół roku jazdy.
Jednak jak wspomniałem. Dużo się jeździ to i gaz warto założyć.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
greg-si, - dlatego przedstawilem obiektywna kalkulacje, ktora musi wziac pod uwage potencjalny nabywca instalacji dalej uwazam ze roznica ~10pln na 100km robi dla wielu osob wielka roznice, ale sa tez osoby ktorym nigdy instalka nie zacznie zarabiac na siebie
Póki co moje zdanie jest takie, że nie warto wchodzić w instalację przy takiej cenie paliwa jaką mamy obecnie, a wiadomo, że ma być jeszcze taniej. Na instalację ludzie rzucą się w momencie podbicia ceny paliwa, gdy to 1L PB95 będzie kosztowało 6 pln za litr, bo takie to właśnie są przewidywania specjalistów pod koniec obecnego roku, ale co z tego wyjdzie, to pozostaje nam poczekać, a póki co trzeba się cieszyć z tego co mamy
ywis
Spekulacje na tle ekonomicznym przy obecnej recesji są troszkę ciężkie do zweryfikowania bo sporo zależy od sytuacji politycznej w krajach gdzie wydobywana jest ropa. W tym momencie dzieje się tam źle co może spowodować za jakiś czas wzrost cen ropy. Jakie to będzie tempo to ciężko określić.
Trzeba dodać do tego jeszcze że już od dwóch lat ma wejść większa akcyza na LPG i jakoś tego nie widać. Ojciec u siebie gazu nie zakładał bo miał podrożeć i tak już jeździ trzy lata na PB.
Przy 160km robionych dziennie raczej bym się nie zastanawiał i ładował gaz.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum