Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Problem z uruchamianiem nierówna praca silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Problem z uruchamianiem nierówna praca silnika
Autor Wiadomość
Dzejk 



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 10
Skąd: Malbork



Wysłany: Nie Sty 04, 2009 16:19   [R416] Problem z uruchamianiem nierówna praca silnika
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam.
Od ponad miesiąca próbuje naprawić swojego roverka i ręce już mi opadają.
Zaczęło się od tego, że nagle wyłączył się na drodze i właściwie to tyle. Potem jeśli odpalał to tylko na chwilę po czym się wyłączał albo nie miał kompletnie sił by ruszyć z miejsca.
Sprawdzałem kompresje i jest ok. wymieniłem przewody WN, świece, kopułke i palec przerywacza, alternator, akumulator, czujnik położenia wału, przeczyściłem silniczek krokowy i nic. Objawy w dalszym ciągu podobne, po kilku zakręceniach silnikiem odpala po czym chce zgasnąć, więc dopóki się nie nagrzeje trzeba go kręcić cały czas powyżej 2 tys. obrotów, o jeździe nawet nie ma mowy bo z miejsca zgaśnie. Po tym jak już się rozgrzeje pożądnie, ruszanie w miarę się udaje ale jest kompletnie słaby i kiedy się wciśnie gaz to gaśnie, jeśli natomiast popuści się gazu to wskakuje na obroty. Pozatym w czasie jazdy co jakiś czas wybucha nie przepalone paliwo ale nie w wydechu tylko w układzie dolotowym. Właściwie to objawy są tak dziwne, że żaden z mechaników w moim mieście nie wie co by mi doradzić.
Mi osobiście przychodzi jeszcze do głowy czujnik temperatury, ale ponoć w samochodach z moim silnikiem a mowa tu o serii K, jest ich dwa i o ile jeden z nich jest łatwy do zlokalizowania, to już drugiego nie wiem gdzie szukać.
Dzięki za wszelkie info.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Mar 15, 2011 23:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 04, 2009 16:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Sty 04, 2009 17:10   

Jak elementy układu zapłonowego są zmienione na nowe i wydaje się, że zapłon jest OK, a zarazem, silnik mechanicznie jest dobry (kompresja, itd..) to trzeba sprawdzić następnie układ zasilania silnika (układ benzynowy) - ciśnienie paliwa, drożność układu paliwowego, itd..
Opisane objawy pracy silnika - brak mocy, brak dynamiki, kłopot z jego pracą gdy jest zimny, wybuchy paliwa w dolocie, wskazuje, że trzeba sprawdzić czujnik temp. cieczy chłodzącej (ten dla kompa silnika), sondę lambda, czujnik położenia przepustnicy, czujnik podciśnienia oraz właściwe skoordynowanie rozrządu (względem wału korbowego) oraz pomiędzy wałki sobą, ewentualnie wyciągnięcie paska rozrządu.

To na pierwszy ogień, co mi do głowy przychodzi. Taka praca silnika może być spowodowana jego pracą w trybie awaryjnym - też trzeba to sprawdzić.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Nie Sty 04, 2009 20:09   

a moze po prostu wtryskiwacze leją i stąd problemy z odpaleniem i strzały w dolocie jak się trochę za dużo paliwa na zbiera... :hm: tak tylko myślę... :/
dobrze by było posprawdzać, czy jakichś błędów nie ma... może wiązka komputera popierdaczona albo cuś... :hm
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Dzejk 



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 10
Skąd: Malbork



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 15:44   

No ok, sprawdze ten czujnik, tyle tylko że nie wiem gdzie szukać tego od kompa. Bo jak sądze ten który jest niemal na wieszku, to nie ten którego szukam. Jeśli więc ktoś jest zorientowany gdzie go szukać w tym silniku (seria K), to poproszę.

[ Dodano: Pon Sty 05, 2009 15:45 ]
Mam na myśli czujnik temperatury :)
 
 
k3master 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 115
Skąd: Książ Wielki



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 16:05   

hej,
Wydaje mi się, że chodzi o ten czujnik http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=969

A znajdziesz go po prawej stronie bloku silnika (stojąc przodem do auta), pod spodem na kolanku gdzie wchodzi rura z płynem chłodzącym. Może pomóc wymontowanie akumulatora, aby dostęp był lepszy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
zmarly1 



Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 5
Skąd: Sandomierz



Wysłany: Wto Mar 31, 2009 14:53   moj 416 z lpg mial podobnie

dlugo probowali go uleczyc w wiekszosci byli to pseudo mechanicy ale jeden podszedl do tego jak nalezy, i teraz jest wszystko OK. zaczelo sie od chwilowych utrat mocy, potem zaczely sie przepaly wlasnie w kolektorze ssacym ogolnie nie dalo sie jezdzic przy naciskaniu na pedal gazu szarpal, paliwo wybuchalo i ogolnie stalingrad. wymienilem przewody i swiece pomoglo ale nie do konca, auto po pewnym czasie zupelnie przestalo jezdzic, okazalo sie ze po ktoryms wybuchu w kolektorze on popekal i dostawalo sie lewe powietrze dziora byla od spodu trudno bylo ja dostrzec. Po wymianie kolektora..niestety ale dalej silnik nie rowno pracowal, wymiana palca kopulki i cewki dopiero naprawily ten problem. Wiec przestrzegam przed tym problemem kiedy zaczynaja sie klopoty z zaplonem trzeba szybciutko otwierac maske i naprawiac. Dodam jeszcze ze w czasie kiedy to wszystko sie dzialo samochod potrafil wejsc na 5 tys i tylko zgaszenie silnika pomagalo zeby zszedl z obrotow. pozdrawaiam hej
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] PROBLEM Z URUCHAMIANIEM SILNIKA
Dzejk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lis 03, 2008 08:38
oprawca_1978
Brak nowych postów [R416] Nierówna praca silnika po HGF???
oneu2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pon Lis 26, 2007 23:44
AndrewS
Brak nowych postów [R416+BRC] Nierówna praca silnika
wpietruszewski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Gru 06, 2010 19:18
wpietruszewski
Brak nowych postów [R416 1,6benzyna 99r] problem z uruchamianiem silnika
wieslaw416 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Cze 03, 2010 13:18
shilus82
Brak nowych postów [R416] Nierówna praca silnika na ssaniu
tomi78 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Sie 08, 2008 12:05
tomi78



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink