Wysłany: Pon Gru 29, 2008 21:17 [R75] Utrata mocy podczas jazdy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witajcie.
Jestem szcześliwym posiadaczem Roverka od miesiąca, dlatego też z racji młodego stażu prosze Was o pomoc:)
Parę dni temu zaczęły sie dziać z silnikiem dziwne rzeczy:/
Otóż jadąc na jakimkolwiek biegu, trzymając równo pedał gazu, odczuwalne są krótkotrwałe spadki mocy... Wygląda to tak, jakbym na sekunde, dość często puszczał minimalnie nogę z gazu.
Na biegu jałowym, "na luzie" silnik pracuje prawidłowo.
Czy miał ktoś z Was podobny przypadek?
Korzystając z okazji... Ma ktos dobrego specjaliste znającego sie na dieslu roverka 75? wskazane wielkopolska, okolice Piły:]
Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 12, 2010 13:33, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 29, 2008 21:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
utrata mocy w turbodieslach wynika z :
-brudnej przepustnicy
-zawor EGR
-co najgorsza padla turbina, nikt ci nie powie dokladniej, poki nie podlaczysz Rovera pod kompa
A to sie dzieje przy włączonej klimatyzacji? Bo ja takie coś zauważyłem u siebie, na niskich obrotach jade ze stałą prędkością, włączam klimatyzacje i troszkę przyspiesza z racji podniesienia się obrotów, gdy klima już się "nagrzeje" i sie wyłącza to samochód zwalnia. Nie wiem jak jest na wyższych obrotach bo po małym mieście ciężko jechać dłużej ze stałymi obrotami. Tylko że to minimalne zwolnienie samochodu jest dłuższe przez sekunde...
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Gru 30, 2008 12:19
bg2007, to dzieje się zależnie od obrotów? Przy przyspieszaniu nie ma tego problemu? Słyszałem o czymś takim, że przy potencjometrze jest pewne miejsce(na pewnych obrotach), gdzie potencjometr wysyła rożne wskazania, przez to występuje efekt, tak jakbyś odejmował i dodawał gazu. Napisz jeszcze dokładnie jak się odbywa ta utrata mocy.
utrata mocy w turbodieslach wynika z :
-brudnej przepustnicy
-zawor EGR
-co najgorsza padla turbina, nikt ci nie powie dokladniej, poki nie podlaczysz Rovera pod kompa
Wysłany: Pon Sty 05, 2009 19:46 [R75 2.0CDT '01] utrata mocy podczas jazdyy
Dzieki Wam wszystkim za wskazówki... Wszystko wskazuje na to, że to filtr paliwa... Nie skojarzyłem faktów... Parę dni przed pojawieniem sie problemu zmieniałem wszystkie filtry, łącznie z filtrem paliwa... Mechanik coś przed montażem rozmyślał, twierdząc że filtry minimalnie sie różnia:)
Korzystając z okazji... czy to możliwe, że przez tak duże mrozy komputer głupieje??:)
Przez moment zaczely mi skakac wskaźniki obrotów i temperatury, czujnik ESP tez sie zaswiecił na stale przez jakies 5min:/
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Sty 05, 2009 20:44
minimalna różnica mogła wynikać z tego że jeden ma na spodzie korek spustowy syfów a drugi nie ale to nie przeszkadza w eksploatacji.
Po dwa nie masz ESP a ASR a to różnica Temp. nie ma wpływu (nie powienna ) na działanie komputera, co najwyżesz wyświetlacz może być "opóżniony" że tak to nazwę. Co do skakania - działo się to na zapalonym czy wyłączonym silniku
Miałem podobny problem. W sumie sam się rozwiązał, ale proponuję wyczyścić zawór EGR a skoro już filtry zmieniłeś i olej to dolej do paliwa coś do czyszczenia wtrysków ( proponuję STP oczywiście do diesla do wtrysków - leje co jakiś czas i jestem zadowolony ). Ja w moim przypadku zminiłem wszystkie filtry ( powietrza Filtron, paliwa nie kojarze firmy ale oznaczenia 85/1 ( bez korka od syfów na dole i olej też filtron ). Wyczyściłem zawór EGR i jest ok. Do tego wlałem bak dobrego paliwa i dodatku i jest ok Powodzenia.
Ja mam problem taki że auto traci moc np jak jest 3tys obrotów wrzucam kolejny bieg i auto znów nabiera mocy ale przy 3tys i wyżej znów auto traci moc.
Byłem u mechanika dziś i stwierdził że całe sprzęgło do wymiany, objawy:
- utrata mocy, przerywanie mocy auta
- po jeździe otwieramy maske i czujemy zapach spalenizny
Komplet sprzęgła plus robocizna wyniesie mnie 1200zł...
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Sty 06, 2009 12:49
jakby było sprzęgło to ewentualnie powyżej tych 3 tyś obr. mógłbyś odczuwać poślizg sprzęgła i zwiększenie obrotów a tym samym brak mocy pisałoby sie w " ". Niemożliwe jest aby przez sprzęgło silnik tracił moc więc albo żle opisujesz źle odbierasz poślizg albo faktycznie auto może tracić moc a mechanika trzeba zmienic
Co do tracenia mocy powyżesz 3tyś obr. był osobny temat i o ile pamiętam przyczyną był czujnik ciśnienia paliwa na pompie CR choć nie jestem pewiem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum