Wysłany: Czw Sty 08, 2009 11:37 [R420] Zawory i paski
Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam
Mam taki problem.W te ciężkie mrozy rozładował mi się akumulator.Po naładowaniu akumulatora i podłączeniu, okazało się ,że auto nie zapala. Rozrusznik kręci ,ale tak jakoś lekko,tak jak by były powykręcane świece.Gość który przyjechał obejrzeć co się stało stwierdził,że przeskoczył pasek rozrządu i powyginało zawory. Trzeba rozbierać silnik.Moje pytanie brzmi,czy aby się nie myli.Jak właściwie jest w tych silnikach,czy jest taka możliwość Czytałem gdzieś,że to są silniki bezawaryjne i jeśli zaistnieje taka sytuacja ,że się np. urwie pasek,albo przeskoczy ,to nic się nie dzieje. Silnik posiadam taki jak na zdjęciu ,jeśli ktoś się zna na silnikach ,to od razu będzie widział co to za silnik. Może w końcu dowiem się jaki silnik posiadam.Poczytalem sobie trochę i okazuje się ,że mi głupot nawypisywali w dowodzie,bo to nie jest taki silnik.
http://img444.imageshack....dsc00081ek8.jpg
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Mar 08, 2011 21:59, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 08, 2009 11:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sty 08, 2009 11:50
A przypadkiem zupa w filtrze paliwa nie zamarzła? Mi 3 dni temu też padł akumulator, a dopiero wczoraj udało się auto odpalić, po lekkim dogrzaniu i dolaniu dodatku do ropy.
Nie chce mi się wierzyć w taką diagnozę - kiedy i jakim cudem pasek przeskoczył?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Sprawdzałem jeden i drugi pasek cały.Nie jest pęknięty,jeszcze sprawdzę czy nie przeskoczył.Nie wiem do końca jaki silnik posiadam i gdzie szukać informacji na temat rozrządu w tych modelach.Mam ściągnięte RAVE,ale tam też jest wiele opisów.Kiedyś wymieniałem sam w tym modelu paski po zakupie ,ale już zapomniałem jak się ustawia na znaki.Może ktoś podpowie.
Witam
Mam taki problem.W RAVE znalazłem opis rozrządu,ale jest skrin górnego koła i pokazane jak ma być ustawione.Nie ma natomiast tego dolnego z wału silnika.Jak ma być ustawione na znaki to dolne koło.Jest nacięcie na osłonce tego koła,ale nie widzę punktu odniesienia na silniku.Może ktoś pomoże.
[img][/img]
na pewno nie ma żadnego znaku dolnym kole? przecież żeby ustawić rozrząd wał również musi byc ustawiony w odpowiednim miejscu nie wiem jak dokładnie jest to rozwiazane w tych silnikach ale skoro niema nic przy dolnym kole to moze sa jakies znaki albo wał nalezy zblokowac od drógiej strony mianowicie na kole zamachowym problem mnie zaciekawił poniewaz jestem przed wymiana rozrzadu
NO według Rave nic nie ma, a znam ten rozdział już na pamięć Bo zamierzam u siebie w lutym wymienić sam rozrząd. W Haynes tez nic innego nie pisze jak wsadzić wiertło zeby kolo zamachowe zablokować i tyle.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
e no w haynesie jest wyrażnie narysowane rozdział 2B*4 . Wiertło 6,5mm a dziura jest nad prawą półosią troszkę poniżej czujnika wału korbowego Niemożliwe, że w RAVE tego nie ma
Gadałem z mechanikiem ktory wymieniał to u mnie i z tego co pamieta to blokował gorne koło i zrobił swoje znaki na gorze i na dole, ale troche dziwne z tym przeskoczonym paskiem,od samego odpalania raczej hmmm odpada no chyba ze paski juz są tak stare lub przejechane,moze sprawdz rozrusznik,czy napewno jak odpalasz kreci sie cały motor a nie sam rozrusznik,taki moje głupie myslenie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum