Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: wszystkie
cześć,
piszę w sprawie spalania w moim roverku, jest dla mnie dziwna sprawa, wiem że jest zimno itd ale ostatnio mój samochód na 22l benzyny przejechał 150km.. trochę to za dużo nie:)??
nie wiem czego to może być wina?? sonda lambda??
generalnie jeżdzę na LPG, ale postanowiłem w takie zimno pojeździć trochę na benzynce (też żeby go trochę odmulić;)) ale jak zobaczyłem ile spalił to się załamałem...
może ktoś mądry z Was pomoże mi...
nigdzie żadnych wycieków nie ma, sprawdzałem, ale takie spalanie nie jest normalne...
z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Kwi 09, 2011 18:10, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 08, 2009 14:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
generalnie jest to miasto (warszawa;))
ale kurde przecież to jest aż nienormalne...
Piter34 dokładnie w taki sposób jak napisałeś zrobiłem
kurde nie wiem co teraz, przecież on pali więcej jak Audi 3.0 w benzynie mojego kolegi... to jest dziwna sprawa...
[ Dodano: Czw Sty 08, 2009 22:32 ]
instalacja jest 2generacji, żadna rewelacja w sumie (jakieś Bingo czy coś tam mam pod maską:P) ale na taki silnik wystarczy...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
instalacja jest 2generacji, żadna rewelacja w sumie (jakieś Bingo czy coś tam mam pod maską:P) ale na taki silnik wystarczy...
Zasadnicze pytanie to jak gazmani zmodyfikowali obwód sondy lambda. Mogli pójść na łatwiznę i nie łączyć centralki LPG z centralką wtrysku benzyny (chodzi o sygnał sondy lambda). Wtedy podwyższone spalanie gwarantowane.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
kris_1987, Twój Roverek ma apetyt 15l/100km to prawie o połowę za dużo jeśli chodzi o benzynę. Na stronie IC w sondach lambda Bosch do tego silnika okres przeglądu sondy to 100k km. Czas na jej sprawdzenie.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Mój przez ostatni okres czasu spalił 18 litrów na 140 km. Czyli wychodzi mi 12,8l na 100 km. Też się zastanawiam, czy nie za dużo. Z drugiej strony właśnie ostatnio były największe mrozy. Zawsze trochę stał na jałowym zanim udało się oskrobać wszystkie szyby itd. Poza tym bardzo często podczas jazdy po mieście (Wrocław) ilość kilometrów absolutnie nie przekłada się na długość jazdy. Na przykład droga do pracy, którą zwykle pokonuję w 15 - 20 minut, zdarzało się jechać 2-3 razy dłużej.
I teraz nie wiem, czy to prawidłowe, czy nieprawidłowe?
[ Dodano: Pon Sty 12, 2009 16:52 ]
Taki sam model, jak autora całego wątku.
214i, 97r., 8v.
maska sie nie rozgrzeje bo filc pewnie masz. sprawdź świece może któraś nie dopala dobrze. sondę to na stacje diag i sprawdź spaliny. A jakie odczucia podczas jazdy ? silnik żwawy czy mulasty jak sie wkręca na obroty. może kat zawalony jest. i filtr powietrza sprawdź. ja założyłem KNa i co jakiś czas go przemyje i jest ok. spalanie mam w zależności od trasy na poziomi 6,9 - 8,52(max) l/100km
Franek8, wymień jak sugeruje Nexus, filtr powietrza i świece najlepiej na NGK V-line 28. Jak nie pomoże obstawiam Sondę Lambda... jaki masz przebieg? (zalecana wymiana Sondy Lambda według Boscha co 100 tysięcy kilometrów).
Oryginał BOSCH nr 0258003229 wygląda tak:
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Lambda w tomateam do tego modelu jest za nieco ponad 200 zł. Sprawdzałem dzisiaj.
Przebieg mam ponad 160 000 km. Mogło być tak, że nie była wymieniana. Tylko za bardzo nie mam kasy teraz (a kto ma?:)).
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy, to przyspieszenie i sama jazda ok. Trzeba sobie zdawać sprawę, że ten model to nigdy za szybki nie był przy takim silniku, aczkolwiek na trasie daje radę. Jak już się rozpędzie, to po prostu szaleństwo
A tak naprawdę, to w sumie fajnie się tym jeździ.
Reasumując - jako info także dla wszystkich zainteresowanych - w takich wypadkach warto sprawdzić:
1. Spaliny na stacji diagnostycznej - jeśli coś nie tak, to znaczy, że sonda lambda do wymiany.
2. Filtr powietrza. Gdzież on się znajduje?
3. Świece.
Jak rozumiem 1 świeca na 1 cylinder, czyli w tym wypadku 4?
4. Katalizator.
Faktem jest, że na technicznym FAQ na stronie roverki.pl jest mowa o tym, co sprawdzać, kiedy za dużo pali. Ale dużo tego, a ja nie jest żadnym szpeniem od motoru, aczkolwiek m.in. dzięki temu forum wiem coraz więcej przynajmniej tyle, co się może zepsuć w samochodzie.
[ Dodano: Wto Sty 13, 2009 00:05 ]
Jeszcze jedno pytanie. Czy w przypadku jazdy w trasie, kiedy silnik ma szansę już rozgrzać, jakość i zużycie świec ma jeszcze znaczenie?
[ Dodano: Wto Sty 13, 2009 00:14 ]
A czy przy okazji świec nie trzeba by wymienić przewodów wysokiego napięcia?
[ Dodano: Wto Sty 13, 2009 00:23 ]
Jak czyścić ten filtr powietrza?
Obszerny temat odnoszący się do spalania już jest i wiele z nas się tam wypowiadało, w każdym razie ja z własnego doświadczenia powiem tyle, że tym samochodem da się osiągnąć tak jak producent podaje 5l na 100 km w trasie
Gość
Wysłany: Wto Sty 13, 2009 07:46
Chesterrr napisał/a:
Ja rowniez mam silnik 1.4 8v i ostatni test spalania wykazal 12,5 l/100. Dodam ze jezdze krotkie dystanse (4km) po miescie (korki).
Kurde, sporo. Mój 1,6 16V ze skrzynią CVT przy podobnych warunkach, miasto, dystanse ok 5 km, pokonywane na praktycznie zimnym silniku, spalanie wyszło 9l/100km. Osobiście uważam ze to też nie mało.
Hmmm Tak to czytam... Mój Roverek 200 1.6 jest ciekawym przykładem: w mieście potrafi połknąć 14l (potwór!) - korki, zimny silnik, taka miejska masakra. W trasie natomiast ostatnio zjadł 7,15l... Prawie połowę mniej!
Spaliny w normie (to wyklucza katalizator, prawda?), świece i kable nowe... Została jeszcze sonda i filtr powietrza... Filtr to chwila moment i parę groszy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum