Wysłany: Nie Sty 11, 2009 21:47 [R620] Cóż to jest?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Siemka
Oglądając sobie silniczek w moim roverku zauważyłem jakieś dziwne urządzonko w okolicach filtra paliwa i nie bardzo wiem co to jest
Wychodzi z tego metalowa linka która zaraz się kończy. Pokazana jest na drugim zdjęciu.
Ktoś wie co to jest i napisze
Przy okazji się pytam czy filtr paliwa w r620 Sdi powinien być z podgrzewaczem Aktualnie mam zwykły ale znajomy mechanik ( posiadacz R z serii 800 ) powiedział że chyba powinien być podgrzewany.
Pozdrowionka dla wszystkich ROVERkowiczów
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 27, 2011 23:56, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 11, 2009 21:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Nie Sty 11, 2009 22:15
Tak... To urządzenie to impulsator prędkościomierza, który powinien siedzieć w skrzyni. Dokładnie pod tym miejscem gdzie wisi... Zobacz czy jest tam drugi, nie rozumiem po co komu ten skoro nie jest podłączony...
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Chyba jednak można Linka metalowa idzie ale zaraz się kończy. Jest ucięta. Licznik pracuje normalnie. Czyli jest to tam zbędne Z tego co pamiętam idą do niego od spodu jeszcze jakieś dwa gumowe przewody. Widać je chyba nawet na zdjęciu. Co z nimi zrobić
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Pon Sty 12, 2009 07:48
Już wiem o co chodzi.
Były 2 rodzaje impulsatorów:
1. Taki, do którego idą 2 przewody z maglownicy- to chyba jest jakieś wspomaganie smarowania maglownicy, czy coś w tym rodzaju.
2. Taki, bez przewodów z maglownicy, a jedynie z samą kostką do wpięcia kabla.
Prawdopodobnie Twój impulsator to oryginalnie ten, który wisi przy gruszce/filtrze. Komuś się popsuł, ale nie udało mu się znaleźć takiego samego, tylko ten nr 2. Wkręcił więc taki jaki znalazł, ale nie wiedział co ma zrobić z tymi przewodami więc zostawił i ten.
Linka o której piszesz prawdopodobnie trzyma tylko go (mocuje) i nie jest do niczego potrzebna. Z resztą licznik nie jest napędzany linką, a impulsami elektrycznymi, które "wytwarza" impulsator.
Nie do końca znam przeznaczenie tych przewodów idących z/do maglownicy więc na 100% nie powiem co z nimi zrobić, ale wydaje mi się, że można by je zaślepić...
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 32 Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Sty 13, 2009 00:17
mcteusz napisał/a:
Nie do końca znam przeznaczenie tych przewodów idących z/do maglownicy więc na 100% nie powiem co z nimi zrobić, ale wydaje mi się, że można by je zaślepić...
część roverków z serii 600 miała impulasator wpięty w instalacje wspomagania kierownicy ... działało to na zasadzie im większa prędkość tym ciężej działa kierownica (choć tak naprawdę różnica było minimalnie czuć przy prędkościach rzędu 130km/h - i to minimalnie)
stosowano to na początku produkcji serii - potem zrezygnowano - za mały rezultat to dawało
Pomógł: 31 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 381 Skąd: ANGLIA
Wysłany: Wto Sty 13, 2009 00:30
kams napisał/a:
działało to na zasadzie im większa prędkość tym ciężej działa kierownica
Nazywa się to:progresywne wspomaganie kierownicy,im szybciej jedziemy tym więcej potrzebujemy precyzji i "czucia"kierownicy-to cudo w tym ma pomagać,niewiem jak w Rover-ku ale w innych autkach to się sprawdza
_________________ HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum