Wysłany: Nie Sty 11, 2009 13:34 [R416] Silnik zgasł, nie chce odpalić
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Miałem dziś problem z niedziałającym licznikiem, ale to tylko kostka z czujnika spadła, załorzyłem ją i chciałem sie przejechać, odpaliłem silnik, cofnołem ze trzy metry i nagle silnik zgasłi juz sie nie dało go odpalić, ale wczesniej pracował prawidłowo, miał równe obroty, wczesniej nie było żadnych problemów z odpalaniem, nawet na duzych mrozach odpalał za pierwszym razem. Akumulator jest dobry bo kreci bardzo dobrze, świece, przewody są nowe, kopułka wyczyszczona. Nie wiem w czym moze być problem, gdzie szukac?
Acha dodam tylko że jak zakładałem kostkę od licznika , przy skrzyni, to zauwarzyłem jeszcze jedna wypietą kostkę leżała na górze skrzyni biegów a przewód od niej prowadził do czegoś co jest zamontowane na rurce kolektora wydechowego więc ja wpiąłem.
AndrewS: edycja tematu
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Mar 07, 2011 23:07, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 11, 2009 13:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z akumulatorem wszystko ok. kreci jak szalony, a przynajmniej na poczatku krecil, teraz to juz osłabł, ale nawet na słabym aku nie miałem problemów z odpalaniem.
Ta kostka o której pisałem wczesniej to od sondy lambda, była rozłączona jak ja podłączyłem to po odpaleniu samochód chodził jakieś 60 sekund, a potem nagle zgasł, próbowałem odłączyć tą kostke tak jak była ale to nic nie dało, czy możliwe jest żeby to bylo przez sonde lambda?
[ Dodano: Nie Sty 11, 2009 16:57 ]
Jeśli chodzi o dzwięki to nic nadzwyczajnego nie slychać, rozrusznik kreci jak kręcił, żadne kontrolki nic nie alarmują.
A w którym miejscu jest ten czujnik położenia wału i ile przewodów z niego wychodzi?
Czujnik położenia wału mieści się po lewej stronie bloku silnika (patrząc od jego czoła, tj. od strony rozrządu), u góry, na tyłach bloku, tj, tam, gdzie kręci się koło zamachowe.
Idzie tam wiązka na złączkę, co najmniej dwa przewody, nie pamiętam już. Wiem, że na pewno przeszkadzało mi to, gdy po wymianie sprzęgła, próbowałem nałożyć skrzynię z powrotem, a toto wcinało się pomiędzy czoło bloku a obudowę sprzęgła.
Czujnik położenia wału w silnikach czterocylindrowych Rovera jest bardzo często awaryjnym elementem osprzętu silnika, pospołu z silniczkiem krokowym i czasami, czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej. To czasami zmora tych silników i częsty asumpt do naciągania niewiedzących i nieszczęśliwych posiadaczy Roverków na tzw. "wymianę komputera silnika" czyli nic innego, jak na oszustwo czynności, która nie będzie miała miejsca, a fakt ów będzie oszustwem i wyłudzeniem (kodeks karny się kłania.).
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum