Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 109 Skąd: Stratford upon avon
Wysłany: Czw Sty 15, 2009 17:15 [R214 si] Pochylenie koła
Witam.
Jako, że nie poradziłem sobie z tym problemem sam zwracam się do was o pomoc.
Sprawa wygląda tak.
Przednie koło po lewej stronie jest ścinane, złużycie zewnętrznej strony jest zwiększone.
Poza tym lekko ściąga mi na ta strona.
Znajomy stwierdził, że jest to wina stabilizatora wahacza.
Poradził by sprawdzić luz w tym kole. Sprawdziłem i sa luzy w poziomie.
Podobno jak były by w pionie to było by to cos innego.
Czy to faktycznie jest przez to?
I jesli tak jak by sie to nazywało po angielsku.
jako, że zyje w uk cóż nazwy części w ich języku są mi mało znane jak i tłumaczenie ich wychodzi
dzięki za poradę.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 15, 2009 17:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Powieninneś pojechać do warsztatu i ustawić geometrię zawieszenia.
Nie mam w tej chwili pomysłu jak to się nazywa, ale jak pokażesz mechanikowi, że Ci scina i chcesz ustawić zawieszenie, to będzie wiedział o co chodzi.
Sam tego raczej nie zrobisz - słyszałem o metodach ze sznurkiem i linijką, ale to dość partyzanckie, a na stacji podczepią czujnik pod koła i komputer im wyliczy co o ile mają poprzestawiać, żeby było dobrze.
Jeśli są luzy, to też mechanik powinien Ci sprawdzić luzy i wymienić co trzeba przed zrobieniem geometrii.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 109 Skąd: Stratford upon avon
Wysłany: Czw Sty 15, 2009 17:27
maciej napisał/a:
ustawić geometrię zawieszenia.
jak byłem na MOT to kazałem im zbieŻność ustawić
Tak zwane toi-in czyli fakt to tylko zbierzność ale nie cała geometria czyli
kĄt wyprzedzenia sworznia i kĄt pochylenia koła.
Ale może ktoś ma jeszcze jakieś zdanie na ten temat co to może być
Ostatnio zmieniony przez Brt Czw Sty 15, 2009 19:03, w całości zmieniany 1 raz
Luz sam w sobie musiałby być gigantyczny żeby spowodować ścięcie opony i wtedy trzeba część z luzem natychmiast wymienić.
Żeby dojść co to jest musiałbyś podnieść auto na podnośniku i jak koła będą w górze to "łapką" po podważać wszystkie łączenia gumowo metalowe. Druga metoda to pojechać na "szarpaki" diagnostyczne.
Diagnostyka auta stojącego na kołach przez internet to trudne zadanie.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 109 Skąd: Stratford upon avon
Wysłany: Czw Sty 15, 2009 17:45
faktycznie taka diagnostyka raczej nie jest łatwa i pewna, ale zawsze jakieś nakierunkowanie jest.
Także tak czy tak czeka mnie wizyta w warsztacie gdzie sprawdzą geometrię i zawieszenie.
Sam cóż mogę zrobić podnieść samochód na lewarku i tak koło sprawdzić
Możesz próbować, ale nie podniesiesz chyba na tyle wysoko, żeby mieć dobry dostęp.
W warsztacie dopilnuj ich, niech najpierw zlokalizują przyczynę luzów, a potem ustawiają geometrię, bo różne opinie krążą o angielskich mechanikach, a odwrotna kolejność jest bez sensu..
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 109 Skąd: Stratford upon avon
Wysłany: Czw Sty 15, 2009 17:53
maciej napisał/a:
bo różne opinie krążą o angielskich mechanikach
Wiem wiem nieraz słyszałem i sie przekonałem, że sa bez oceny.
Na upartego da się wyżej podnieść by się "wczołgać" pod auto.
Stanąć stroną która będzie podnoszona na krawężniku. I tak podnieść auto.
czyli co by sprawdzić najpierw? Wahacz czy coś innego?
Niech się ktoś od R200 wypowie...
U mnie spawdza się wachacz, sworzeń dolnego wahacza, stabilizator i wszystkie gumki, które widać.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Wojtek, ale ja tu nigdzie nie pisze, żeby to robić samemu, tylko, żeby się zorientować co i jak - z racji tego, że są mechanicy i "mechanicy", to zwykle jadać z czymś lubię z góry wiedzieć mniej więcej co jest, żeby wiedzieć, kiedy zaczynają mnie robić w konia.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 109 Skąd: Stratford upon avon
Wysłany: Pią Sty 16, 2009 10:56
Tak się zgadza, że jestem mechanikiem z zawodu ale hmm jak to nazwać raczej bez większej praktyki, miejsca gdzie bo dało się naprawić coś i bez poważniejszych narzędzi.
Geometrię ustawić dla mnie to nie problem gdy ma się czym i jak.
przy pomocy sznurka i kred na pewno się nie ustawi
także czeka wizyta w warsztacie ale.
trochę nazw części po angielsku by było przydatne.
Tylko gdzie coś takiego znaleźć?
Tam znajdziesz WSZYSTKO o mechanice Roverków wraz z angielskimi nazwami i nawet cenami części (EPC) oraz co do czego pasuje i jak to rozebrać i złożyć (Rave).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Spoko. Z EPC i Rave dasz radę na tyle, żeby wiedzieć co i jak, i co powiedzieć mechanikom.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 109 Skąd: Stratford upon avon
Wysłany: Pią Sty 16, 2009 11:13
dzieki jeszcze raz za pomoc i za sznurki do katalogów cześci.
Szukałem ksiazki o samo-naprawie
Znalazłem w haldford za niecałe £20 po angielku.
W polkich ksiegarniach tez znalazłem taka ksiażkę.
W polskich po angielsku i to za 139 zł czyli przepłacanie przepłacanego plus przesyłka.
Pewnie manual wydawnictwa Haynes?
To chyba najlepsze co można znaleźć o Roverkach.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Mar 2001 Posty: 99 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Sty 16, 2009 12:05
maciej napisał/a:
ja tu nigdzie nie pisze, żeby to robić samemu, tylko, żeby się zorientować co i jak - z racji tego, że są mechanicy i "mechanicy", to zwykle jadać z czymś lubię z góry wiedzieć mniej więcej co jest, żeby wiedzieć, kiedy zaczynają mnie robić w konia.
Maćku, zgadzam się z Tobą, nie mniej dość sceptycznie podchodzę do samodzielnej diagnozy w tym przypadku (no może w przypadku pogiętego wahacza da się coś zobaczyć). W szczególności że kolega nie bardzo ma warunki do sprawdzenia.
thunderas napisał/a:
Stanąć stroną która będzie podnoszona na krawężniku. I tak podnieść auto.
czyli co by sprawdzić najpierw? Wahacz czy coś innego?
Moim zdaniem możesz sprawdzić czy wszystkie elementy zawieszenia wyglądają jak powinny. Nie zaliczyłeś jakiegoś krawężnika?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 109 Skąd: Stratford upon avon
Wysłany: Pią Sty 16, 2009 12:08
Wojtek napisał/a:
Nie zaliczyłeś jakiegoś krawężnika?
Ja? nie ale hmm jak kupowałem auto rok temu to coś to koło dziwnie wyglądało.
Zignorowałem to ale jednak czasami coś w tym aucie trzeba zrobić i trochę pojeździć.
Fakt no cóż 10 letnie to ubezpieczenie podnieśli wie co tam czymś trzeba jeździć.
lepszy rover nic rower
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum