Wysłany: Sro Sty 21, 2009 10:55 [R416] Uszczelka pod głowicą
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
witam, w moim Roverku padła uszczelka pod głowicą , pojechałem do serwisu gdzie wymienili uszczelkę po wcześniejszym planowaniu głowicy, przez pół roku miałem spokój, w ostatnim czsie znowu pojawił się wyciek, pojechałem do tego samego serwisu, gdzie po raz kolejny wymienili uszczelkę, również po wcześniejszym planowaniu głowicy , po raz kolejny wymienili śruby, termostat itd, miałem spokój przez trzy tygodnie, wczoraj pojawił się znowu wyciek, mechanik rozkłada ręce, twierdząc, że jest to wina metalowej uszczelki, poradziłem mu żeby założył normalną, twierdzi, że nie można, więc albo mechanik do d....albo mój Rover jest felerny a mam przejechane dopiero 109 tys, poradźcie bo nie wiem co mam dalej robić, pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Mar 10, 2011 18:25, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 21, 2009 10:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak zakładał nowy typ uszczelki to powinien wymienić magistrale olejową bez tej wymiany HGF będzie wyłaził. Co do kwestii Rover felerny mechanik do d... stawiam na to drugie . Zapytaj się mechanika jeszcze jakim momentem dokręcił głowice?
Nie chce straszyć kolegi ale podejrzewam że mechanior (jak do doopki) to mógł ci zedrzeć za dużo tej głowicy przy planowaniu i teraz lipa wychodzi. Szczególnie że już ją 2 raz przecierali. Ciekawe ile ja przyjadę po naprawie tej usterki w garażu hmm narazie jest ok 5 tyś ehh zobaczymy.
mój miał robiona uszczelkę zanim go kupiłem (lipice 2008) od handlarza co sprowadza wozy z Niemiec (uszczelka robiona w Niemczech ) przejechałem nim 13 tys na gazie i jak na razie ok. moim zdaniem wszystko zależy od tego jak jest zrobiony HGF i jak jeździsz. Jak dajesz w palnik na zimnym silniku to HGF może szybko wyjść. Ja sądzę że jak dobrze jest zrobiona uszczelka pod głowicą to powinna co najmniej 100 tys km wytrzymać.
wydaje mi sie, ze HGF jest od przegrzania silnika a nie od jego palowania na zimno (owszem w dupe dostaja wtedy inne elementy silnika)[/quote]
Z tego co wiem w silniku seri K jest tzw. dynamiczne uszczelnienie tzn. że na zimnym silniku głowica dociskana jest z mniejszą siłą do bloku, siła ta wraz z wzrostem temperatury rośnie aż do momentu kiedy głowica dociskana jest z optymalną siła. Tak więc do sedna jak dajesz w palnik na zimnym silniku (jak głowica jest nie dociskana z optymalną siłą) mogą powstawa tzw. przedmuchy czyli olej miesza się z płynem co w konsekwencji może spowodowac uszkodzenie slikonowych scieżek uszczelki podgłowicą i trwałe HGF.
Jak zakładał nowy typ uszczelki to powinien wymienić magistrale olejową bez tej wymiany HGF będzie wyłaził. Co do kwestii Rover felerny mechanik do d... stawiam na to drugie . Zapytaj się mechanika jeszcze jakim momentem dokręcił głowice?
Wymiana magistrali olejowej względem występowania lub nie tzw "efektu" HGF w tych silnikach Rovera ma taki wpływ jak poziom życia Habsburgów na częstotliwość krążenia księżyców Jowisza.
Cały problem polega tu na - przede wszystkim - WŁAŚCIWYM - czytaj PERFEKCYJNYM doprowadzeniem stanu płaskości czoła głowicy u bloku oraz ODPOWIEDNIM dokręceniem śrub głowicy, które ja nazywam śrubami silnika.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
W ogóle nie rozumiem stwierdzenia że ni może być normalna uszczelka. Przecież na początku właśnie taka tam siedziała.
ale trzeba dopytac normalna to jaka
bo jesli normalna w znaczeniu metalowa to OK
sa przeciez uszczelki nie metalowe
buja4 napisał/a:
Z tego co wiem w silniku seri K jest tzw. dynamiczne uszczelnienie tzn. że na zimnym silniku głowica dociskana jest z mniejszą siłą do bloku, siła ta wraz z wzrostem temperatury rośnie aż do momentu kiedy głowica dociskana jest z optymalną siła.
dokladnie tak jest
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
taki wpływ jak poziom życia Habsburgów na częstotliwość krążenia księżyców Jowisza.
genialne porównanie
Hm, jeśli już drugi raz Ci planowali tą głowicę, to ciekawe czy ona sie jeszcze do czegokolwiek nadaje...
Czyli mam rozumieć że koledzy oprawca i truten23 twierdzą że przy dobrze obrobionej głowicy, odpowiednio spasowanej do bloku oraz odpowiednio przykręconej przy zastosowaniu nowego typu uszczelki i pozostawieniu starej magistrali HGF nie wyjdzie.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Czw Sty 22, 2009 13:54
dobrze rozumiesz jesli wszystko zostalo zlozone i zrobione jak nalezy nie ma szans zeby hgf wyszedl... moj rr jest ok 4,5 miesiecy po HGF (robiony w niemczech) przejechalem nim ok 10 tys km i jest ok troche plynu znika ale raczej tow normie... no i mam watpliowsci czy chlodnica jest ok bo jest na niej zielony osad i cala sie sypie
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
taki wpływ jak poziom życia Habsburgów na częstotliwość krążenia księżyców Jowisza.
genialne porównanie
Hm, jeśli już drugi raz Ci planowali tą głowicę, to ciekawe czy ona sie jeszcze do czegokolwiek nadaje...
Czyli mam rozumieć że koledzy oprawca i truten23 twierdzą że przy dobrze obrobionej głowicy, odpowiednio spasowanej do bloku oraz odpowiednio przykręconej przy zastosowaniu nowego typu uszczelki i pozostawieniu starej magistrali HGF nie wyjdzie.
Prawda, niemniej jednak:
Pierwsze ale - zastosowanie NOWEJ uszczelki nie jest w cale konieczne, mi osobiście się one nie podobają i wydaje mi się, że to jest chwyt marketingowy Rovera żeby zatuszować wyjątkową podatność tych silników na to przykre rozszczelnienie.
Drugie ale - nie jest wcale konieczna wymiana magistrali przy każdej wymianie uszczelki pod głowicą. Tak niby zaleca Rovera, ale moim zdaniem, nie trzeba tego robić, jeśli MA SIĘ PEWNOŚĆ, że poprzednie dokręcanie głowicy było przeprowadzone WŁAŚCIWIE. A wg mnie, owo właściwie to też nie tak, jak radzi w tej materii instrukcja serwisowa do tych silników (słynne 20 Nm a potem dwa etapy po 180 stopni).
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum