Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1997
Witam jestem swiezo upieczonym wslascicielem R 618si i wlasnie ten R spędza mi sen z powiek mianowicie nie chce odpalic a rozrusznik sie kreci bez zadnych problemów we wtorek wyszedlem odpalic samochód tak kontrolnie czy odpali odpalił a po kilku sekundach go zgasiłem bo swiecila "rezerwa" na nastepny dzien wlałem 5 l paliwa i chcąc go zakręcic zero odzewu.... kiedy rozrusznik sie kręci silnik czasami wydaje dzwięk jakby cos łapał ale nic z tego.Jeżeli ktos wie co moze byc besposrednią przyczyną tego to prosiłbym o jakąś podpowiedz od czego zacząc bo niestety nie mam pieniążków na diagnozy mechaników wydałem wszystkie pieniądze na kupno tego Rovera:-) z góy dziekuje za pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Sty 28, 2011 00:01, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 24, 2009 17:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przyczyn może być kilka i ciężko to zdiagnozować przez internet.
To może być po kolei:
- kopułka + palec (50 zł w zamienniku)
- przewody WN (90 zł)
- świece (4*15zł)
- przekaźnik pompy paliwa (30 zł)
- pompa paliwa (mało prawdopodobne, bo czasem zapala) - ze 200 zł
- filtr paliwa (40 zł)
- czujnik temperatury silnika (40 zł)
- komputer sterujący PGM-FI
- wtryskiwacze
- przepustnica
- silnik krokowy
- zawór sterujący wolnymi obrotami
- zawór sterujący ssnaniem
i jeszcze kilka innych...
Niestety podałeś za mało danych, żeby Ci pomóc.
Jeśli chcesz sam przeprowadzić diagnostykę, to pełną instrukcję PO POLSKU jak to zrobić znajdziesz na http://hondaaccord.strefa.pl bo Twój Roverek to nic innego jak Honda Accord CC7/CE7.
W pierwszej koejności obejrzyj stan świec, przewodów i kopułki i czy jest iskra.
Przy przekręcaniu kluczyka przed odpaleniem posłuchaj z tyłu, czy słychać pracę pompy paliwa.
Sprawdź kody błędów PGM-FI w instrukcji do której link znajdziesz w technicznym FAQ na naszej stronie www.roverki.pl
Po kręceniu, kiedy nie odpali wykręć świecę i zobacz czy jest zalana paliwem, czy sucha.
Wyniki napisz tu, to będziemy mogli dalej podpowiadać.
I wyedytuj temat dodając coś w stylu: [R 618si 97r] Nie odpala
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
krzysiekmydlice, zdejmij przewod i sprawdz czy jest iskra, po przekrecniu zaplonu powinno byc slychac tykniecie przekaznika PGM-I a nastepnie bzyczenie pompy
hm pompe z tyłu tam slychac ostatnio jak byłem u mechanika co mi wymienial rozrząd itd to nie wymienial pompy paliwa bo mowi ze musialbym dlugo czekac na nią a zalezalo mi na szybkim zrobieniu tego i wspominal mi cos o kablach wysokiego napiecia ze moze mi potem nie zapalic i chyba doszło do tego bo mowil ze są powiązane tasmą izolacyjną,czyli chyba jednak najlepiej bedzie odstawic samochód do niego tylko jeszcze Sobie sprawdze czy te swiece dają iskre tylko nie mam zabardzo jak sie do nich dostac one są tak głęboko ulokowane ..... hm az sie boje uslyszec wyceny tego..
[ Dodano: Sob Sty 24, 2009 19:08 ]
slychac cykniecie przekaznika pgm i pompe ale nie wiem jak z iskrą bo nie mam juz mozliwosci wykrecenia ktorejs ze swiec nie dosc ze nie mam odpowiedniego klucza to tez nie mam dobrego swiatla do tego:-)
krzysiekmydlice, Zdejmij sama swieczke-przewod i przybliz do bloku silnika, zobacz czy przeskakuje iskra, jak nie bedzie widac to wsadz byle jaka swiece w przewod i zmasuj, bedziesz widzial czy jest iskra
Jeśli układ zapłonowy jest ok, to po odłączeniu kabla i przyłożeniu go do bloku iskra powinna przeskoczyć nawet bez świecy, poza tym będzie słychać jak przeskakuje.
Najłatwiej będzie jak weźmiesz ten manual od Hondy i przeczytasz rozdział o silniku.
Wtryski stawiałbym na końcu - to raczej układ zapłonowy, a skoro wcześniej chodził, to raczej nic poważnego.
Ja bym dla świetego spokoju obejrzał świece, jeśli trzeba to wymienił, wymienił od razu przewody (ta taśma to jakaś masakra), kopułkę i palec i miałbym na następne 100 tys. km spokój.
I po raz drugi grzecznie proszę - uzupełnij temat o rodzaj usterki.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
odpalił wkoncu ale silnik nie pracuje na "luzie" na równych obrotach,skaczą tak od 800 do 1000 a zeby odpalił to poruszalem tam w kopułce i odpalił za pierwszym razem tylko teraz bardzo kopci i chodzi silnik tak nie równo.....
To wykręć świece i je obejrzyj - jakiego są koloru, czy nie są ubrudzone olejem lub czarne od przepalonego oleju, jaki mają odstęp elektrody.
Jakiego koloru jest to "kopcenie" i czym "pachnie", bo jeśli kopci to ja bym typował jakąś dodatkową usterkę - jeśli biały to HGF i nie zapalał, bo miał wodę w cylindrach (choć w silnikach Hondy to prawie niemożliwe), jeśli szary to może być np. olej w cylindrze (uszczelniacze zaworów lub pierścienie)...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
kopcenie i trudności z zapalaniem moze tez być wywołane trybem awaryjnym silnika,
czyli istnieje możliwość uszkodzenia sondy Lambda lub zapchany katalizator. Ja miałem tak w swoim 620Si.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum