Forum Klubu ROVERki.pl :: [R618] Nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R618] Nie odpala
Autor Wiadomość
krzysiekmydlice 




Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: Dąbrowa Górnicza



  Wysłany: Sob Sty 24, 2009 17:20   [R618] Nie odpala
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1997

Witam jestem swiezo upieczonym wslascicielem R 618si i wlasnie ten R spędza mi sen z powiek mianowicie nie chce odpalic a rozrusznik sie kreci bez zadnych problemów we wtorek wyszedlem odpalic samochód tak kontrolnie czy odpali odpalił a po kilku sekundach go zgasiłem bo swiecila "rezerwa" na nastepny dzien wlałem 5 l paliwa i chcąc go zakręcic zero odzewu.... :/ kiedy rozrusznik sie kręci silnik czasami wydaje dzwięk jakby cos łapał ale nic z tego.Jeżeli ktos wie co moze byc besposrednią przyczyną tego to prosiłbym o jakąś podpowiedz od czego zacząc bo niestety nie mam pieniążków na diagnozy mechaników wydałem wszystkie pieniądze na kupno tego Rovera:-) z góy dziekuje za pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Sty 28, 2011 00:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 24, 2009 17:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 24, 2009 18:07   

Przyczyn może być kilka i ciężko to zdiagnozować przez internet.
To może być po kolei:
- kopułka + palec (50 zł w zamienniku)
- przewody WN (90 zł)
- świece (4*15zł)
- przekaźnik pompy paliwa (30 zł)
- pompa paliwa (mało prawdopodobne, bo czasem zapala) - ze 200 zł
- filtr paliwa (40 zł)
- czujnik temperatury silnika (40 zł)
- komputer sterujący PGM-FI
- wtryskiwacze
- przepustnica
- silnik krokowy
- zawór sterujący wolnymi obrotami
- zawór sterujący ssnaniem

i jeszcze kilka innych...

Niestety podałeś za mało danych, żeby Ci pomóc.

Jeśli chcesz sam przeprowadzić diagnostykę, to pełną instrukcję PO POLSKU jak to zrobić znajdziesz na http://hondaaccord.strefa.pl bo Twój Roverek to nic innego jak Honda Accord CC7/CE7.

W pierwszej koejności obejrzyj stan świec, przewodów i kopułki i czy jest iskra.
Przy przekręcaniu kluczyka przed odpaleniem posłuchaj z tyłu, czy słychać pracę pompy paliwa.
Sprawdź kody błędów PGM-FI w instrukcji do której link znajdziesz w technicznym FAQ na naszej stronie www.roverki.pl
Po kręceniu, kiedy nie odpali wykręć świecę i zobacz czy jest zalana paliwem, czy sucha.

Wyniki napisz tu, to będziemy mogli dalej podpowiadać.

I wyedytuj temat dodając coś w stylu: [R 618si 97r] Nie odpala
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 18:20   

krzysiekmydlice, zdejmij przewod i sprawdz czy jest iskra, po przekrecniu zaplonu powinno byc slychac tykniecie przekaznika PGM-I a nastepnie bzyczenie pompy
 
 
 
krzysiekmydlice 




Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 18:56   

hm pompe z tyłu tam slychac ostatnio jak byłem u mechanika co mi wymienial rozrząd itd to nie wymienial pompy paliwa bo mowi ze musialbym dlugo czekac na nią a zalezalo mi na szybkim zrobieniu tego i wspominal mi cos o kablach wysokiego napiecia ze moze mi potem nie zapalic i chyba doszło do tego bo mowil ze są powiązane tasmą izolacyjną,czyli chyba jednak najlepiej bedzie odstawic samochód do niego tylko jeszcze Sobie sprawdze czy te swiece dają iskre tylko nie mam zabardzo jak sie do nich dostac one są tak głęboko ulokowane ..... hm az sie boje uslyszec wyceny tego.. :neutral:

[ Dodano: Sob Sty 24, 2009 19:08 ]
slychac cykniecie przekaznika pgm i pompe ale nie wiem jak z iskrą bo nie mam juz mozliwosci wykrecenia ktorejs ze swiec nie dosc ze nie mam odpowiedniego klucza to tez nie mam dobrego swiatla do tego:-)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 19:33   

krzysiekmydlice, Zdejmij sama swieczke-przewod i przybliz do bloku silnika, zobacz czy przeskakuje iskra, jak nie bedzie widac to wsadz byle jaka swiece w przewod i zmasuj, bedziesz widzial czy jest iskra
 
 
 
krzysiekmydlice 




Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 19:46   

mm nic nie widac tej iskry a nie mam jakiejkolwiek swiecy zebo to sprawdzic...
dzisiaj juz nie mam siły do niego,bede kombinował jutro

[ Dodano: Sob Sty 24, 2009 19:47 ]
a np poprzez kable wn mogłoby nie byc iskry?
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 24, 2009 20:00   

kiedys mialem juz do czynienia z taka usterka...

zaprowadzilem do elekryka i okazalo, sie ze iskra jest, palec, kopulka dobre, sonda lambda tez byla okej

okazalo sie, ze wtryski sie zapchaly, i raz odpalil, raz nie...

w Twoim przypadku jezeli uda Ci sie odpalic auto i chodzi rowno na biegu jalowym to na pewno wtryski okej

stawiam na uklad zaplonowy, najpierw bym przeciscil styki w kopulce, jak nic by to nie zmienilo, to bym sprawdzil swiece dopiero!

kup 1 sztuke i podlacz po kolei pod kazdy z przewodow...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
krzysiekmydlice 




Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 20:22   

eee on wcale nie chce odpalic.... jutro bede próbowal cos wykombinowac
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 25, 2009 12:43   

Jeśli układ zapłonowy jest ok, to po odłączeniu kabla i przyłożeniu go do bloku iskra powinna przeskoczyć nawet bez świecy, poza tym będzie słychać jak przeskakuje.

Najłatwiej będzie jak weźmiesz ten manual od Hondy i przeczytasz rozdział o silniku.

Wtryski stawiałbym na końcu - to raczej układ zapłonowy, a skoro wcześniej chodził, to raczej nic poważnego.

Ja bym dla świetego spokoju obejrzał świece, jeśli trzeba to wymienił, wymienił od razu przewody (ta taśma to jakaś masakra), kopułkę i palec i miałbym na następne 100 tys. km spokój.

I po raz drugi grzecznie proszę - uzupełnij temat o rodzaj usterki.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
krzysiekmydlice 




Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 12:45   

odpalił wkoncu ale silnik nie pracuje na "luzie" na równych obrotach,skaczą tak od 800 do 1000 a zeby odpalił to poruszalem tam w kopułce i odpalił za pierwszym razem tylko teraz bardzo kopci i chodzi silnik tak nie równo.....
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 25, 2009 12:52   

To wykręć świece i je obejrzyj - jakiego są koloru, czy nie są ubrudzone olejem lub czarne od przepalonego oleju, jaki mają odstęp elektrody.

Jakiego koloru jest to "kopcenie" i czym "pachnie", bo jeśli kopci to ja bym typował jakąś dodatkową usterkę - jeśli biały to HGF i nie zapalał, bo miał wodę w cylindrach (choć w silnikach Hondy to prawie niemożliwe), jeśli szary to może być np. olej w cylindrze (uszczelniacze zaworów lub pierścienie)...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Solton021987 



Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 24
Skąd: Zamość



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 13:18   

kopcenie i trudności z zapalaniem moze tez być wywołane trybem awaryjnym silnika,
czyli istnieje możliwość uszkodzenia sondy Lambda lub zapchany katalizator. Ja miałem tak w swoim 620Si.
 
 
 
krzysiekmydlice 




Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Nie Sty 25, 2009 14:14   

przestał kopcic ale obroty sa bardzo niskie a jak go lekko przygazuje np do 2 tys to silnik gasnie

[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 18:46 ]
DZIĘKUJE PO JEZDZIE KONTROLEJ WSZYSTKO CHODZI JAK NALEZY NIC NIE STUKA NIE PUKA ITD!:-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R618] Po zgaśnięciu na gazie nie odpala.
Gulag Rover serii 600, Honda Accord 7 Sob Lis 20, 2010 22:23
_papa_
Brak nowych postów [Accord/R618]Licznik z Ti to R618 z silnikiem Hondy?
v_chu Rover serii 600, Honda Accord 0 Pon Lut 27, 2012 00:04
v_chu
Brak nowych postów [R618]Ciężko wchodzące biegi w r618 - sprzęgło ?
rafig192 Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Gru 22, 2014 16:39
kruku_87
Brak nowych postów [R618] Zawieszenie tył
WojtekD Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Cze 02, 2008 13:46
maciej
Brak nowych postów [R618] Sonda
Antek88 Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Wrz 06, 2009 08:05
marthinez



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink