Witam wszystkich! Na forum pojawia się wiele pytań odnośnie możliwości montażu głośników w Roverze 600. Korzystając z okazji iż w tym tygodniu montowałem u siebie głośniki odseparowane postanowiłem zrobić krótką fotorelacje co może pomoże w wyborze odpowiednich głośników do Waszych R600.
Głośniki jakie montowałem to ALPINE SPR 17s
* Średnica montażowa: 136 mm
* Głębokość: 59 mm
Oryginale głośniki również miały średnice 165mm, przymocowane do plastykowych dystansów. W drzwiach brak jakiegokolwiek wygłuszenia.
Do wygłuszenia użyłem 8 mat bitumicznych (po 4 na drzwi) aczkolwiek uważam że bez problemu można na jedne drzwi zużyć 8 mat (zależy od chęci, czasu i pieniędzy). Więcej mat starałem się wkleić do wnętrza drzwi. Dystans zrobiłem sam odrysowując kształt oryginalnego plastykowego dystansu na MDF 19mm. Po wycięciu wywierciłem otwory i polakierowałem w celu zabezpieczenia. Po zamontowaniu głośnika szyba otwiera się bez problemu do samego końca, uważam że można by było zamontować tam głośniki o jeszcze większej głębokości montażu stosujące dystans o większej grubości gdyż odległość membrany głośnika do boczka drzwi jest naprawdę duża. Zwrotnice zamontowałem również w drzwiach tak aby nie przeszkadzała opuszczającej się szybie.
Głośniki wysokotonowe zamontowałem w oryginalnym miejscu, zastosowałem dość prosty i praktyczny sposób przymocowania głośnika do maskowniczki. Przeciągniecie kabli do tweeterów również nie sprawiło mi większych problemów.
Mam nadzieje że te kilka zdjęć ułatwi komuś sprawę montażu głośników w R600.
Z chęcią odpowiem na pytania.
Na sam koniec oczywiście muszę dodać że efekt oczywiście jest jak najbardziej zadowalający, bez porównania z nagłośnieniem oryginalnym bez wygłuszenia. Dodatkowy ogromy plus to to że teraz drzwi zamykają się tak jak przystało no taka limuzynę bez huku i brzdęku.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 16:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 387 Skąd: Wrocław / Lubrza
Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 16:24
jak można sprawdzić który z oryginalnych przewodów do głośników to plus a który minus? tylko że w R200 bo u mnie nie było to podpisane no i teraz mam dylemat czy je dobrze podłączyłem
Tak naprawdę nie ma to znaczenia który to plus który to minus:) Najważniejsze jest aby obydwa głośniki były podłączone jednakowo. Łatwo to sprawdź gdyż w przypadku gdy jeden głośnik będzie podłączony odwrotnie głośniki będą grały w tzw. przeciwfazie a co za tym idzie w aucie będzie dużo mniej basu. Wystarczy ze w odepniesz jeden z głośników bądź w radio ściszysz jeden kanał bas powinien się poprawić. W takim przypadku podłącz jeden głośnik na odwrót. Możesz spróbować jeszcze sprawdzić obserwując membranę podczas grania, membrana podczas uderzenia basu powinna być wypychana a nie wciągana. Jak to nie pomoże to mogę znaleźć swoje dwie złączki do oryginalnych głośników i napisać jakie kolor przewodu szedł mi do plusa a jaki do minusa, tylko nie wiadomo czy w r200 będzie tak samo. Pozdrawiam
Tak naprawdę nie ma to znaczenia który to plus który to minus:)
no właśnie ma bo:
Ziol3k napisał/a:
membrana podczas uderzenia basu powinna być wypychana a nie wciągana.
a jak zamienisz + z - to będzie na odwrót co spowoduje pogorszenie brzmienia jak już wyzej napisano
polaryzację sprawdzasz np poprzez podanie (na chwilkę) na kostkę wychodzącą na głośniki napięcia z baterii np 1,5V i jeśli się membrana wychyli to polaryzacja jest jak na baterii, a jeśli się "wciągnie" to odwrotnie
Oznaczenia +- wprowadzono, żeby ułatwić podłączanie dwóch i więcej głośników w zgodności z fazą. Jak wiadomo prąd wychodzący ze wzmacniacz do prąd przemienny, a nie stały tak jak z baterii. Może nie do końca sprecyzowałem pisząc
Ziol3k napisał/a:
membrana podczas uderzenia basu powinna być wypychana a nie wciągana.
Gdyż membrana podczas wydawania dźwięków nie wychyla się tylko jedną stronę tylko pracuje równomiernie w obie strony. Więc teoretycznie przy odtwarzaniu dźwięku o częstotliwości 80Hz głośnik powinien prze 1 sekundę zrobić 40 wychyleń "do przodu" i 40 wychyleń "do tylu" i nie ma wpływu na "jakość" dźwięku to czy głośnik zacznie swój cykl od pierwszego wychylenia "do tylu" czy "do przodu". Nie mówię tu o ekstremalnych przypadkach gdzie przy pewnych głośnikach przy maksymalnej amplitudzie może dojść do zniekształceń spowodowanych przez uderzania zawieszenia dolnego o nabiegunnik. Podsumowując możemy to porównać do wkładania wtyczki do kontaktu... czy ma znaczenie jak ją włożymy?
Witam,
maty powinieneś dostać w większym sklepie motoryzacyjnym, jeżeli nie to wszystko dostaniesz na www.powe.pl bądź na allegro.
Głośniki jakie są polecane nie tylko na tym forum w rozsądnej cenie to HELIX dark blue 62.1 które na allegro można kupić przy dobrej okazji za 150zł. Grają przyzwoicie pod samym radiem. Co do głośników z linku to odradzam montowanie głośników współosiowych.
W moim roverku z 98 roku były oryginalnie zamontowane 165mm głośniki...ale nie zapewnię Cie czy w każdym roverku jest tak samo.
Pozdrawiam
Ziol3k, gratuluję inwestycji Mam w związku z tym kilka pytań co do samego wygłuszenia.
- ile waży jedna mata bitumiczna użyta przez Ciebie i jakie ma wymiary?
- gdzie je kupiłeś (Allegro (jaki nick użytkownika), czy zwykły sklep?) i jaka cena za sztukę?
- czy jadąc autem z WYŁĄCZONYM radiem, czujesz różnicę w wygłuszeniu auta (szum opon, powietrza, silnik)
Myślę o wygłuszeniu wszystkich drzwi, stąd moje pytania
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Maty kupiłem u siebie w mieście w sklepie motoryzacyjnym za 7zł sztuka. Jedna mata waży około 0,5 kg, wymiary 50x25cm. Jeżeli chcesz kupić maty na wszystkie drzwi to przesyłka będzie trochę ważyć więc warto poszukać w swojej okolicy. Jeżeli chodzi Ci o wygłuszenie auta to myślę że warto również pomyśleć o bagażniku bo tam można wiele poprawić.
Co do efektów zastosowania wygłuszenia drzwi matami pomijając audio, mogę powiedzieć że na pierwszy rzut oka rzuca się to że drzwi zamykają się dużo ciszej, z klasą jak przystało na limuzynę, nie ma takiego pustego uderzenia jak w konserwę niczym w wartburgu:) przy pukaniu w drzwi pacem blachy nie drżą więc i podczas jazdy na pewno nie wydaja takich dźwięków. Wszystkie zmiany głośności szumów, stuków itp. nie są już tak łatwe do wyłapania, ponieważ są to subtelne zmiany które ciężko zauważyć. W środku musi być ciszej ale nie możemy się spodziewać iż po wygłuszeniu drzwi nasz diesel zacznie pracować jak benzyna:) Mogę dodać tu z własnego doświadczenia to że jakiś czas wygłuszałem inne auto którym jeździłem rok, niby po wygłuszeniu jakiś większych zmian nie było... - człowiek szybko przyzwyczaja się do lepszego - ale gdy wsiadłem do takiego samego auta bez wygłuszenia mojego kolegi usłyszałem ogromną różnicę. Moim zdanie po wygłuszeniu wszystkich drzwi i bagażnika różnica będzie na tyle znaczna aby opłacało się to robić.
Dzięki za konkretną odpowiedź
Przy tej ilości mat, co je będę potrzebował, masy dojdzie ponad 10kg ale myślę, że warto chćby dlatego:
Ziol3k napisał/a:
na pierwszy rzut oka rzuca się to że drzwi zamykają się dużo ciszej, z klasą jak przystało na limuzynę, nie ma takiego pustego uderzenia jak w konserwę niczym w wartburgu:)
i tego:
Ziol3k napisał/a:
człowiek szybko przyzwyczaja się do lepszego - ale gdy wsiadłem do takiego samego auta bez wygłuszenia mojego kolegi usłyszałem ogromną różnicę
Mróz odpuści, będzie można podziałać coś na dworze, to się wezmę. Dzięki!
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
myślę że nie warto się pchać w zabawę z matami w temperaturze mniejszej niż 10-15 stopni. Po rozgrzaniu opalarką są przez chwilę giętkie ale szybko twardnieją, więc ciężko jest dobrze podoklejać. Przy temperaturze poniżej zera mata jest tak krucha że pęka byle czego;/
pozdrawiam
myślę że nie warto się pchać w zabawę z matami w temperaturze mniejszej niż 10-15 stopni.
Nie nie, nawet o tym nie myślałem; mam co prawda, garaż ogrzewany, ale nie dość widno i mało miejsca. Poza tym ja lubię roboty na świeżym "lufcie", to sobie poczekam spokojnie na wiosnę
[ Dodano: Sro Lut 04, 2009 15:28 ]
maG_xx napisał/a:
jakie polecacie głośniczki do Roverka, ktorych używacie i możecie polecić
Ja używam fabrycznych 6-ciu głośników i mogę śmiało polecić, jeśli nie masz zapędów audiofilskich
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
ja w swoim miałem tylko cztery, dwa w tylnej półce i dwa w przednich drzwiach, Ty pewnie do tego miałeś jeszcze głośniki wysokotonowe w podszybiu. Ja niestety nie byłem zadowolony oryginalnego "grania". Ale długo się nie nacieszyłem moim Caraudio wczoraj w nocy wybili mi szybę przednią prawa i "pożyczyli" radio;(
Jakie można polecić jeszcze głośniki... wszystko zależy w jakim przedziale cenowym. Przede wszystkim zestaw odseparowany Powerbass, hertz, sinuslive, helix dark blue. Poszukaj coś może w używanych głośnikach... tam czasami można kupić za gorszę fajne głośniczki.
rozkręciłem wczoraj swoje drzwi w celu pomiaru. moje maja 16 cm, mierzyłem cąłość jaka można wykręcić. za nimi jest jakaś plastikowa obudowa, ktora jak myśle jeżeli zamontuje jakies lepsze głośniki z wiekszym magnesem trzeba będzie usunąć.
na 3 i 4 zdjęciu widać oryginalny głośnik z plastikową i bez plastikowej obudowy. Musisz ją odkręcić od drzwi, a w jej miejsce wstawić właśnie dystans z MDFu. Dystans przykręcasz do drzwi a następnie głośnik do dystansu.
ja u siebie też w zeszłym roku w wakacje wstawiałem głośniczki do 600 tyle że ja poszedłem w troche inną strone bo napchałem w dwoje drzwi mat za 150 zł zakleiłem co sie dało, i jak zamykam drzwi to jest takie "pum" jak w mercedesie
Poza tym ja ciagnąłem nowe grube kable od głośników do bagażnika, a grają u mnie hertz ESK 165, całość jest napędzana wzmacniaczem Audison SRx2.
Wysyłałem Brt fotorelacje z opisem ale nie wiem czy gdzieś ją wstawił na strone.
co do głośników wysokotonowych przerabiałem osłonke lusterek (żywica szpachla szlifowanie itd)
u mnie wygląda tak
zdjęć jest o wiele więcej ale nie bede bałaganu robił
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Czw Lut 12, 2009 20:50
Może głupie pytanie ale jak to jest z tymi matami wygłuszającymi?
O co to chodzi wogóle? Bo na fotkach to widzę,że pozaklejane wszelki możliwe dziury w drzwiach i tyle.
Czy może cała powierzchnia wewnętrzna drzwi?
Na fotkach gościu poprzyklejał je też w środku drzwi (od wewnętrznej strony blachy/poszycia drzwi ).Tak ma być czy na zaś on to zrobił?
[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 20:54 ] misiek_KR, gdzie kupiłeś te maty?
[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 21:03 ]
A jak jest z tylną półką?
Maty tylko na blachę pod nią czy na słupki C,te ostatnie też?Bo coś mi tam brzęczy na tych słupkach i nie mogę zlokalizować dokładnie gdzie.
[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 21:40 ]
Co myślicie o tych MATY TWARDE
i o tych MATY STANDARTOWE .
Jaka jest różnica między nimi i które były by lepsze?
[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 21:44 ]
Aha,tak myślę,że pasuje zostawić jakiś mały otwór aby powietrze miało gdzie uciekać.
No chyba,że źle myślę to proszę o sprostowanie.
U mnie jest właśnie tak jak na fotkach co dałeś, że wewnątrz poszycie drzwi też jest obklejone matami.
Powinno sie zaklejać całość i wewnątrz poszycie (co wymaga gimnastyki i upychania mat) i całe poszycie tak jak na fotce co dałem, zaklejanie tylko otworów to pójście na łatwiznę i obniżenie kosztów.
Maty powinno sie zakładać na całe powierzchnie blachy po to żeby nie było rezonansu blachy a co za tym idzie nieprzyjemnych dźwięków i brzęczenia.
Kup zwykłe najtańsze maty APP nie zauważysz w swoim audio napewno różnicy między lepszymi, musiałbyś nie wiem jaki profesjonalny system zakładać żeby różnice zobaczyć, najlepiej by było kopić Dynamaty i do tego jeszcze pianke wygłuszającą ale to olbrzymie koszta.
Koszt profesjonalnego wytłumienia to około 1000zł od drzwi, gdzie firma ładuje mase mat pianki i inne specyfiki na cięgna itd, po czym składają puszczają muzyke testową i jak cokolwiek brzęczy to rozbierają wszystko i szukają gdzie i od nowa wszystko
Ja mam zwykłe maty APP a kupowałem w sklepie niedaleko siebie i dawałem coś około 7 zł za sztuke, one są ciężkie więc kupując wysyłkowo trzeba sie liczyć ze sporymi kosztami wysyłki więc czasem bardziej sie opłaci podjechać do do sklepu z farbami np. i kupić. Ja kupowałem z sklepie Nobilesu.
Powinno sie zaklejać całość i nie robić otworów bo otwory i tak powietrze sobie znadzie, między innymi przez zamek, uszczelke pod szybą, otwory odpływowe na dole w drzwiach i masa różnych innych mniejszych.
daj maila to Ci wyśle fotoporade z opisem i zapraszam na odsłuch bo niedaleko Krakowa mieszkasz, a jak masz zamiar coś takiego u siebie robić to moge Ci pomóc co i jak więc jak coś to jak bedzie ciepło to zapraszam do mnie na działke
Co do mat na tylną półke to Ci nie podpowiem bo generalnie jak sie robi porządne nagłośnienie to sie nie daje głośników w tylną półkę, tylko porządny odseparowany zestaw na przód na wzmacniaczu, zdziwiłbyś sie jak to potrafi zagrać + jakiś dobry subik do bagażnika (nie tuba która buczy i gra głośniej na zewnątrz niż wewnątrz) głośniki z tyłu generalnie psują scenę muzyczną w aucie. ale napewno wyklejenie matami półki może coś poprawić, napewno nie zaszkodzi.
ps. To chyba na Ciebie zatrąbiłem i pomachałem jak jechałem kiedyś Opolską na wysokości Azorów przed tymi wiaduktami
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Pią Lut 13, 2009 19:45
misiek_KR napisał/a:
Powinno sie zaklejać całość i nie robić otworów bo otwory i tak powietrze sobie znadzie, między innymi przez zamek, uszczelke pod szybą, otwory odpływowe na dole w drzwiach i masa różnych innych mniejszych.
Wyczytałem na jakimś forum,że jak gościu zrobił "szczelnie" drzwi to mu uszczelkę od szyby podnosiło.
Koszt wysyłki kurierem przy wpłacie na konto za 1kg.masy uszczelniającej,1 litr zmywacza i 30 sztuk mat wynosi tylko 21 PLNów.To bardzo mało w porównaniu do maty kosztującej np.7 PLN.
misiek_KR napisał/a:
ps. To chyba na Ciebie zatrąbiłem i pomachałem jak jechałem kiedyś Opolską na wysokości Azorów przed tymi wiaduktami
O ile dobrze kojarzę to było to dość dawno.Uciekłeś na prawy pas a potem wpuściłem Cię na lewy.Na końcu odbiłeś do Mc'Donalda?
PS.W poniedziałek od AL.29 Listopada aż do zjazdu na A4 "śledziła" mnie chyba jakaś 600 tka...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum