Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam!!!!
Mam problem z cieknącą pompą hamulcową ... Z tego co mi się zdaje cieknie w co najmniej 2 miejscach... Mam pytanie.Czy to idzie naprawić ,czy muszę wymienić cały element??? Są na rynku zestawy naprawcze ale czy warto się w to bawić??? czy może zlecić to jakiemuś warsztatowi??? Nadmienię ,że przeciek jest dość mocny spowodował uszkodzenie m.in. paska wielowpustowego (tak to się chyba nazywa). Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 29, 2011 00:57, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 02, 2009 22:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
piotrbr30, jak to paska? czy cos Ci sie nie pomylilo?
Cieknie z pompki hamulcowej przy zbiorniczku? Jezeli tak to sa zestawy naprawcze do dostania lub nowka pompki na TomaTeam, zawsze mozesz takze poszukac uzywki...
Być może chodzi o wspomaganie.. mechanik użył nazwy "Vacum"czy coś takiego ale mówił mi ,że tego się raczej nie naprawia... wg mnie po prostu mu się nie chciało naprawiać dlatego tak powiedział...
vacum to inna bajka jest w tamtej okolicy a dokładnie przy alternatorze ale z niej nic nie może cieknąć
hmmm o ile mi wiadomo, to jest smarowana olejem silnika bo u Skiby przecieka lekko i wchodzą do niej 3 weżyki ... dwa olejowe i podciśnieniowy z serwa hamulca.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2005 Posty: 39 Skąd: Starachowice
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 11:57
Brt napisał/a:
krzepa_s napisał/a:
vacum to inna bajka jest w tamtej okolicy a dokładnie przy alternatorze ale z niej nic nie może cieknąć
hmmm o ile mi wiadomo, to jest smarowana olejem silnika bo u Skiby przecieka lekko i wchodzą do niej 3 weżyki ... dwa olejowe i podciśnieniowy z serwa hamulca.
a może i tak być
zerknę dzisiaj z ciekawości bo kiepsko pamiętam
Witam ponownie!!1
Na pewno chodzi o pompę vacuum .znajduje się ona przy alternatorze na niej kręci się pasek wieloklinowy. I bardzo mocno mi cieknie ,szczególnie na łączeniu pompa - alternator. Podobno przychodzą tam jakieś uszczelki ale nie mogę nic na ten temat znaleźć w necie - konkretnie ile i jakie są te uszczelki (rozmiar,typ itd.) Jeżeli ktoś coś wie na ten temat to proszę o namiary . Nadmienię ,że ok 1 miesiąc temu zerwał mi się właśnie pasek wieloklinowy , a ten co założyłem jest nan stop mokry i zauważyłem ,że znowu zaczyna się siepać,od tego oleju,co wycieka poprzez tę pompę vacuum... Pozdrawiam
Z tego co pamiętam to nie ma zestawów naprawczych.
Poprostu wymontuj alternator razem z ta małą pompką ze zdjęcia, które wrzucił Skiba, rozmontuj i tam pod blaszką jest chyba oring i pewnie simmering na wałku [dokładnie nie pamiętam bo rozbierałem to 100 lat temu] potem jedziesz z tymi gratami do sklepu z uszczelnieniami i za kilka złotych dobierasz odpowiednie uszczelnienie, składasz i gotowe. Ot cała filozofia...
Tylko przed złożeniem nasmaruj dobrze olejem silnikowym łopatki w pompce bo się rozpadną jak zaczną chodzić na sucho
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum