Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Pompa hamulcowa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Pompa hamulcowa
Autor Wiadomość
piotrbr30 



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: Wąbrzeźno



Wysłany: Pon Lut 02, 2009 22:59   [R600] Pompa hamulcowa
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam!!!!
Mam problem z cieknącą pompą hamulcową ... Z tego co mi się zdaje cieknie w co najmniej 2 miejscach... Mam pytanie.Czy to idzie naprawić ,czy muszę wymienić cały element??? Są na rynku zestawy naprawcze ale czy warto się w to bawić??? czy może zlecić to jakiemuś warsztatowi??? Nadmienię ,że przeciek jest dość mocny spowodował uszkodzenie m.in. paska wielowpustowego (tak to się chyba nazywa). Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 29, 2011 00:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 02, 2009 22:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Lut 02, 2009 23:12   

piotrbr30, jak to paska? :roll: czy cos Ci sie nie pomylilo?

Cieknie z pompki hamulcowej przy zbiorniczku? Jezeli tak to sa zestawy naprawcze do dostania lub nowka pompki na TomaTeam, zawsze mozesz takze poszukac uzywki...
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Lut 02, 2009 23:22   

Pewnie chodzi o pompę wspomagania.
 
 
krzepa_s 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 39
Skąd: Starachowice



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 13:22   

raczej na pewno chodzi ci o pompę wspomagania
albo regeneracja albo używka,używkę mam jak coś
 
 
 
piotrbr30 



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: Wąbrzeźno



Wysłany: Sro Lut 04, 2009 22:18   

Być może chodzi o wspomaganie.. mechanik użył nazwy "Vacum"czy coś takiego ale mówił mi ,że tego się raczej nie naprawia... wg mnie po prostu mu się nie chciało naprawiać dlatego tak powiedział...
 
 
krzepa_s 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 39
Skąd: Starachowice



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 00:10   

vacum to inna bajka jest w tamtej okolicy a dokładnie przy alternatorze ale z niej nic nie może cieknąć
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 10:48   

krzepa_s napisał/a:
vacum to inna bajka jest w tamtej okolicy a dokładnie przy alternatorze ale z niej nic nie może cieknąć

hmmm o ile mi wiadomo, to jest smarowana olejem silnika :roll: bo u Skiby przecieka lekko ;) i wchodzą do niej 3 weżyki ... dwa olejowe i podciśnieniowy z serwa hamulca.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 11:28   

piotrbr30, najlepiej zrob zdjecie co jest mokre i bedzie wiadomo, najczesciej pompa wspomagania rozszczelnia sie na pol
 
 
 
krzepa_s 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 39
Skąd: Starachowice



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 11:57   

Brt napisał/a:
krzepa_s napisał/a:
vacum to inna bajka jest w tamtej okolicy a dokładnie przy alternatorze ale z niej nic nie może cieknąć

hmmm o ile mi wiadomo, to jest smarowana olejem silnika :roll: bo u Skiby przecieka lekko ;) i wchodzą do niej 3 weżyki ... dwa olejowe i podciśnieniowy z serwa hamulca.


a może i tak być :)
zerknę dzisiaj z ciekawości bo kiepsko pamiętam
 
 
 
piotrbr30 



Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: Wąbrzeźno



Wysłany: Pią Mar 06, 2009 20:22   

Witam ponownie!!1
Na pewno chodzi o pompę vacuum .znajduje się ona przy alternatorze na niej kręci się pasek wieloklinowy. I bardzo mocno mi cieknie ,szczególnie na łączeniu pompa - alternator. Podobno przychodzą tam jakieś uszczelki ale nie mogę nic na ten temat znaleźć w necie - konkretnie ile i jakie są te uszczelki (rozmiar,typ itd.) Jeżeli ktoś coś wie na ten temat to proszę o namiary . Nadmienię ,że ok 1 miesiąc temu zerwał mi się właśnie pasek wieloklinowy , a ten co założyłem jest nan stop mokry i zauważyłem ,że znowu zaczyna się siepać,od tego oleju,co wycieka poprzez tę pompę vacuum... Pozdrawiam :roll:
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Nie Mar 08, 2009 00:29   

Ktoś pomoże ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 11:04   

Przy alternatorze nie ma zadnej pompy
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 11:16   

Cytat:
Przy alternatorze nie ma zadnej pompy

w dieslach (i pewnie w turbobenzynie) jest.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 12:19   

Obok alternatora? Nie ma nic... Pod... Oczywiscie
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 09, 2009 13:28   

NEOSSS napisał/a:
Obok alternatora? Nie ma nic... Pod... Oczywiscie


Przy alternatorze (zintegrowana) jest pompa podciśnieniowa (vacuum). Jej rolka, jak widać na załączonym obrazku napędza także alternator.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 15:33   

Skiba napisał/a:
Przy alternatorze (zintegrowana) jest pompa podciśnieniowa (vacuum). Jej rolka, jak widać na załączonym obrazku napędza także alternator.

:ok: dodam, że pompa owa jest odpowiedzialna za wspomaganie hamulców i pracę zaworu EGR.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Anton_81 



Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 6
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Sie 05, 2012 15:22   

Odświeżę temet - ktoś wie gdzie zdobyć jakiś zestaw naprawczy do tego? Można to kupić nowe czy tylko szrot?
 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Nie Sie 05, 2012 17:16   

Z tego co pamiętam to nie ma zestawów naprawczych.
Poprostu wymontuj alternator razem z ta małą pompką ze zdjęcia, które wrzucił Skiba, rozmontuj i tam pod blaszką jest chyba oring i pewnie simmering na wałku [dokładnie nie pamiętam bo rozbierałem to 100 lat temu] potem jedziesz z tymi gratami do sklepu z uszczelnieniami i za kilka złotych dobierasz odpowiednie uszczelnienie, składasz i gotowe. Ot cała filozofia...

Tylko przed złożeniem nasmaruj dobrze olejem silnikowym łopatki w pompce bo się rozpadną jak zaczną chodzić na sucho :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Problem z pompą hamulcową
bez Rover serii 600, Honda Accord 3 Czw Maj 29, 2008 19:26
bez
Brak nowych postów [R600] pompa hamulcowa - zestaw naprawczy
kruszan Rover serii 600, Honda Accord 16 Czw Paź 13, 2011 19:49
Grzegorz0910
Brak nowych postów [R600] Jaka pompa hamulcowa i problem z hamulcam
bez Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Paź 21, 2007 19:53
bez
Brak nowych postów [rover 620i] pompa hamulcowa
and77 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Mar 29, 2014 23:58
and77
Brak nowych postów [R620] Pompa hamulcowa do pojazdów z ABS
Gdzie kupić?
piter34 Rover serii 600, Honda Accord 4 Pią Paź 10, 2008 13:45
NEOSSS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink