Są elektrycznie sterowane ale podgrzewane chyba nie ponieważ często jak jadę to mam tak jakby zaparowane
A czy da się w jakiś sposób sprawdzić czy są podgrzewane?
dotknąć powinny być ciepłe ... jesli nie są to pewnie coś jest uszkodzone. Zawsze można wyjąć szkło i widać wtedy matę grzewczą i mozna sprawdzić czy jest napięcie
Dziękuję za szybką odpowiedź
Jutro rano będę sprawdzał
Chciałem się tylko jeszcze zapytać czy lusterka grzeją przy zapalonym silniku, czy wystarczy przekręcić kluczyk aż zaświecą się kontrolki?
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Wto Lut 03, 2009 08:01
AndrzejekA8 napisał/a:
czy wystarczy przekręcić kluczyk
tak, wystarczy przekrecic kluczyk w pozycje zaplon.
Aby sprawdzic czy masz prad na matach nie trzeba wyciagac wkladu ale wystarczy odjechac wkladem od sam. i w powstalej szczelinie masz dojscie do konektorkow maty.
Jesli jest na nich napiecie to masz juz winnego braku grzania ( na 100% mata).
Coś mi się zdaje że maty te często nie działają. Prawdopodobnie przyczyną jest to, że grzeją praktycznie cały czas, co szczególnie latem nie jest potrzebne i raczej dobrze im nie służy.
Ja u siebie przykleiłem nową matę z alledrogo i naprawa kosztowała mnie jakieś 5 zł
fearless [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 03, 2009 09:45
MieszAs napisał/a:
Ja u siebie przykleiłem nową matę z alledrogo i naprawa kosztowała mnie jakieś 5 zł
daj jakiś namiar na taką matę.... bo moje jedno grzeje tylko miejscowo.
Nie obyło się bez pewnych problemów technicznych ale w końcu udało się.
Maty te mają mniejszą moc niż stosowane w oryginalnych bądź też nie lusterkach.
Mimo to działają skutecznie nawet przy -20, tyle że dłużej odmrażają, zaś w czasie deszczu są
wyraźnie mniej skuteczne. Zapewne zależy do rodzaju maty.
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Wto Lut 03, 2009 10:43
MieszAs napisał/a:
Maty te mają mniejszą moc niż stosowane w oryginalnych
MieszAs napisał/a:
tyle że dłużej odmrażają, zaś w czasie deszczu są
wyraźnie mniej skuteczne
tu bym sie z Toba kolego nie zgodzil. Tez posiadam jedna mate dokupiona (taka jak w linku) i po przylozeniu dloni do szkla czuc duza roznice na korzysc maty dokladanej. Tak samo przy odmrazaniu, dokupiona daje rade 2 razy szybciej niz orginal.
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Wto Lut 03, 2009 11:02
Z tym ciągłom grzaniem to nie do końca jest tak, ponieważ ścieszki wykonane są z materiału który zwiększa swoją rezystancję wraz ze wzrostem ciepła. Jeśli mata osiągnie chyba 5"C to opór jest tak duży że stanowi właściwie przerwę w obwodzie.
A właśnie, jak koledzy wyjąć lusterko z tego plastikowego kosza??
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
tu bym sie z Toba kolego nie zgodzil. Tez posiadam jedna mate dokupiona (taka jak w linku) i po przylozeniu dloni do szkla czuc duza roznice na korzysc maty dokladanej. Tak samo przy odmrazaniu, dokupiona daje rade 2 razy szybciej niz orginal.
Cóż może i tak. Nie wiem, gdyż moje fabryczne lusterko nie grzało, a potem je urwałem,
Kupiłem zamiennik za 150 pln i ten grzeje rewelacyjnie
Witam,
Potrzebuję pomocy
Sprawdziłem czy jest prąd w kabelkach od podgrzewania i jest.
Próbowałem wyciągnąć wkład z tej plastikowej oprawy ale niestety nie udało mi się i lusterko mi pękło
Gdzie można kupić w miarę tani wkład taki jak ten stary żeby się nie różnił od prawego?
Najlepiej żeby był podgrzewany?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum