To moja inauguracja na ROVERKOWYM forum. Od roku jeżdże MG ZR 160(przebieg 50tys) 2003rok w idealnym stanie, jak dotąd bezawaryjne autko! Mam kilka pytań odnośnie eksploatacji:
-jaki płyn hamulcowy powinno się stosować w tym modelu?
-jaki płyn do wspomagania?
-przy jakim przebiegu wymienia się tu rozrząd?
-jak często zmieniać olej silnikowy?
-na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę aby służyło jak najlepiej?
Z góry dziękuje za wszelkie porady!
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 03, 2009 18:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja mam Poloneza rocznik 1996 z przebiegiem 157200 km. Rozrząd nie był w nim prawdopododnie zmieniany NIGDY - bo po prostu nie da się odkręcić śruby koła pasowego alternatora, żeby dobrać się do paska. W weekend, jak pasek nie trzaśnie, będę próbował zmienić pasek BEZ odkręcania tej po..anej śrubki. Teoretycznie - zdaje się, powinno się zmieniać co jakieś 60 - 80 kkm.
Olej w Roverkach powinno się zmieniać - z tego co pamiętam, co rok albo co 20 kkm. Ja np. na obecnym mam przejechane już lekko ponad 30 kkm. Ale nie zmieniam na nowy, dopóki nie zmienię paska rozrządu. Wiadomo, jak pasek trzaśnie, to silnik na złom, czyli cały samochód. A szkoda, bo jest w b. dobrym stanie, nie zjada olejku, moc jest, itd..
Olej powinno się lać - wg instrukcji - półsyntetyk o lepkości 10W40. Ja leję do mojego Poldeusza pełen syntetyk o lepkości 5W40. Lotosa konkretnie.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
To moja inauguracja na ROVERKOWYM forum. Od roku jeżdże MG ZR 160(przebieg 50tys) 2003rok w idealnym stanie, jak dotąd bezawaryjne autko! Mam kilka pytań odnośnie eksploatacji:
-jaki płyn hamulcowy powinno się stosować w tym modelu?
-jaki płyn do wspomagania?
-przy jakim przebiegu wymienia się tu rozrząd?
-jak często zmieniać olej silnikowy?
-na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę aby służyło jak najlepiej?
Producent zaleca wymianę paska co 100tys, na angielskich forach po niecałych 80tys km ale 6 lat kwalifikuje go do b. szybkiej wymiany. W praktyce warto zmienić wcześniej - ewentualne zerwanie to praktycznie koniec tego silnika (skomplikowana głowica) Ja zmieniłem paski przy 48tys bo kapał mi olej na pasek, a to skraca jego żywotność (kapiąca uszczelke też oczywiście zmieniłem) Płyn hamulcowy mogę polecić Motul 5.1 - dużo wyższy punkt wrzenia, akceptowalna cena. Olej zmieniam co 8tys, oczywiście wraz z filtrem, pamiętaj że zalecany jest 10W-40 półsyntetyk (dobrej klasy - w tych autach od złego oleju lub zbyt mocnego napięcia paska rozrządu padają układy VVC - ja używam Motul 6100 i sobie chwalę, ale niektórzy twierdzą, że żadna rewelacja....)
Warto zwrócić uwagę na elektrykę - przeczyszczenie klem zlikwidowało mi poszarpywanie przy niskich obrotach. Warto pilnować stanu płynu chłodniczego, nagrzewać delikatnie i schładzać po ostrzejszej jeździe - mniejsza szansa na padnięcie uszczelki. Częste są wycieki - z układu zmiany faz rozrządu (np. u mnie), z pokrywy rozrządu, z pół - głowicy - tam wszystkie leją prawie. Warto więc patrzeć co jakiś czas na pasek, czy w oleju nie chodzi i oczywiście stan samego oleju - jazda na zbyt niskim poziomie pogarsza błyskawicznie stan VVC - pogłebia się dźwięk diesla (normalne dla tego auta) aż do poziomu krytycznego - rozsypanie układu
[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 21:43 ]
Typową przypadłością wszystkich silników K-Series Rovera jest tzw. HGF - czyli padnięcie uszczelki pod głowicą. Objawy takie jak ubywanie płynu chłodniczego, olej lub tzw. masło pod korkiem zbiorniczka, przegrzewanie auta - kwalifikują go błyskawicznie do mechanika. A tak w ogóle to ciężko znaleźć mechanika który będzie miał pojęcie o tym aucie - ja swojego serwisuje w Krakowe u Pawła Midowicza, ale to od Ciebie jeszcze dalej niż ode mnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum