Wysłany: Pią Lut 06, 2009 12:05 [R416] Problem z alternatorem za duże napięcie
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam!!!
Jestem juz swiezo po wymianie uszczelki pod głowicą....narazie wszystko ok nic nie cieknie, mianowicie zauwazyłem ze wskazówka od temperatury rosnie jak poprzednio.
Po odpaleniu silnika trzeba mu około 2 -3 minut aby drgneła, a pozniej moment i jest juz na połowie. Teraz pytanie czy wczesniej gdy padła mi uszczelka to czy mogłem uszkodzic czujnik temperatury? wogole troche dziwna jest ta wskazówka bo skoro wszystkie uszczelki były potopione to silnik raczej powinnien sie przegrzać a ona cały czas była na połowie.
Teraz drugie pytanie
Od czasu do czasu zaświeca mi sie kontrolka od akusia...mechanik sprawdzal alternator, ma ładowanie (alternator kupiłem 3 miesiace temu Nowy) zaświeca sie głónie na małej prędkości gdy wciskam sprzegło lub zaraz po uruchomieniu silnika.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Mar 11, 2011 21:04, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 06, 2009 12:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
co do temperatury to nie wiem ale z prądem to mogą być szczotki alternatora krótkie i się czasem lekko przywieszać trudno to zdiagnozować
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
ziomek, - alternator nowy czy nowy regenrowany? amoze jakies chinskie cudo? moze regulator siada z dziwnych powodow?
Pytanko mam takie - czy robiles termostat razem z HGF? bo jesli dziwnie sie otwiera termostat to prosta drogia do kolejnego HGF mysle ze przy HGF zawsze dobrze jest conajmniej zbadac jak dziala termostat
oczywiscie ze nowy firmy magneti marelli nie zadna podrobka....byc może termostat ale jak go sprawdzic dzisiaj jade do elektryka bo siadły mi swiatła oba naraz, musiałem wracać na długich.... co do termostatu to jak by sie zablokowal to chyba temperatura wskoczyła by na maxa? nie wiem myślałem że to czujnik tem.
[ Dodano: Sob Lut 07, 2009 14:22 ]
witam ponownie, właśnie wróciłem od mechanika wymieniłem żarówki które spaliły mi sie po 2 minutach zmierzylismy napiecie...alternator ładuje ale troche za mocno ponoc ma byc 14.5-14.7 ja mam 18 mechanik mówi ze to chyba alternator sie zepsół (diody, listwy) i moze zepsuć mi akumulator ktory właśnie dzisiaj kupiłem.
regulator napięcia spieprzony on jest chyba ze szczotkami w komplecie.
[ Dodano: Sob Lut 07, 2009 22:49 ]
czasem nowe też potrafi byc zepsute
[ Dodano: Sob Lut 07, 2009 22:53 ]
ziomek napisał/a:
mechanik mówi ze to chyba alternator sie zepsół (diody, listwy)
jak diody siadają to napięcie spada a nie rośnie
ziomek napisał/a:
i moze zepsuć mi akumulator ktory właśnie dzisiaj kupiłem.
ma rację może zepsuć
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
dzęki kolego...mam jeszcze stary alternator moze się uda cos przełozyć....jezeli nie gdzie można kupić takie częsći do alternatora, orientuje się ktos? moze to jest nieopłacalne i lepiej kupić jakąś używke?
czesci do alternatora kupuje sie w sklepie z elektryka samochodowa. u mnie w miescie jest taki 1 czy 2 sklepy, jako ze Katowice to spore miasto na pewno tez macie takie sklepy. Ale to juz zazwyczaj elektryk jedzie po to w twoim imieniu, chyba ze sam to robiles.
Z dostepnoscia czesci do aleternatorow nie ma problemu, bo sa to najczesciej alternatory włoskie Magneti Marelli i wiele innych aut ma te same podzespoły
Jesli kupiles nowy alternator to nie nalezy ci sie gwarancja na niego
szczotki przełóż na początek one są zintegrowane z regulatorem napięcia (tak mi się wydaje) a potem zadzwonił bym do Tomateam namiary znajdziesz na forum oni mogą mieć części ja do alternatora w polonezie (roverowski jest) diody kupowałem w dawniejszym serwisie rovera z i anglii sciągneli
[ Dodano: Nie Lut 08, 2009 11:39 ]
a dlaczego wymieniałes alternator?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
tamten alternator wogole nie ładował wogóle to pękła obudowa...jak stwierdził elektryk naprawa była by kosztowna kupiłem na allegro nowy i to był chyba moj błąd....jutro zadzwonie do tomateama i zobaczymy...jak z częściami do alternatora.
[ Dodano: Nie Lut 08, 2009 11:53 ]
kupowałem go na allegro odebrałem go osobiscie nie mam na niego rachunk....kontakt z kolesiem zamarł..
od pękniętej obudowy nie ładował zmień elektryka.
Nie ładować może od uszkodzonych diód dużych bądź małych, wytartych szczotek, uszkodzonego uzwojenia, uszkodzonego wirnika, uszkodzonego regulatora napięcia (tego w szczotkach) itd ale obudowa wież mi nie ma wpływu na ładowanie ona może spowodować zatarcie się alternatora ale chyba tak nie było
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Swój alternator sam naprawiałem filozofi z tym nie ma
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
pęknieta to była przy okazji a ze nieładował to wiem bo auto mi gasło podczas jazdy :)nieoddawałem go do regeneracji bo się nieopłacało (przez tą obudowe) teraz obudowe mam cała i moze regeneracja bedzie sie jescze opłacać. Szczotki chyba nie są takie drogie...
[ Dodano: Nie Lut 08, 2009 12:07 ]
hehe szwagier elektrych moze damy rade jak coś to bedziemy sie pytac na forum....wiec posta jescze niezamykam...co pierwsze mamy sprawdzyć na co trzeba zwrocić najwieksza uwage?
zmien elektryka, i pojdz do jakiego kompetentnego z dwoma aletrantorami, moze z dwoch zlozy jeden, albo poprawnie zdiagnozuje co padlo i kupi to co padlo A NIE WSZYSTKO INNE.
jak mi przestal ladowac, to poszedlem do czlowieka cieszacego sie uznaniem i zaufaniem, mimo ze nie prowadzi blyszczacego warsztatu tylko ma skromna siedzibe. On rozebral moj alternator, swierdzil ze sie wytarl sie komutator i jak to powiedzial - zamiast kupowac czesci zamienne ktore sa gorszej jakosci od tych idacych na pierwszy montaz, wstawil mi uzywany komutator od fiata jakiegos (mowilem ze to wszystko to magneti marelli jest, a wnetrznosci z fiata byly z alternatora po peknieciu obudowy, a klient chcial nowke i zostawil ten "złom") i zlozyl do kupy i jest super. Potem mowil - no jak ja mam panu wstawiac takie cos chinskie, jak pan mi po pol roku przyjdzie z reklamacja mowiac ze panu fuszere wstawilem.
Ten "nowy alternator" co kupiles z allegro to jest jakies cudo po regeneracji, ladnie umyte i zapakowane. Sam rozwazalem zakup od goscia z trojmiasta (cena cos kolo 250-350pln) ale jednak stwierdzilem ze udam sie do elektryka.
A jesli kupiles nowe to Ci przysluguje gwarancja/reklamacja czy jak to sie nazywa. Jesli doszlo do transakcji przez allegro to daloby sie typa namierzyc pewnie jakos i poprosic allegro o asyste.
Zawsze mowilem ze z roverami jest prosto: aletrantory magneti, rozruszniki boscha - to zawsze mozna naprawic i kupic potrzebne czesci za normalna kase. Lipa jest jak jest w hondzie, albo innych skosnookich markach, elektryka Denso Nippon - tu juz powstaje czesto problem z dostepnoscia niedrogich podzespolow do regeneracji/naprawy
hehe szwagier elektrych moze damy rade jak coś to bedziemy sie pytac na forum....wiec posta jescze niezamykam...co pierwsze mamy sprawdzyć na co trzeba zwrocić najwieksza uwage?
najpierw sprawdź omomierzem czy nie przebiło gdzieś do masy obejżyj szczotki potem zakręć wirnikiem i sprawdż czy na wyjściu sie volty pojawiają jak nie zobacz czy diody małe od wzbudzenia są sprawne potem czy diody mocy chociaż te trudniej się sprawdza ale elektryk da rade coś wymyślić no i komutator elektryk nawet mało biegły oceni co jest wart to tak na szybko co mi przychodzi do głowy. Powodzenia z dwóch zrobicie jeden na bank a iprzełóż ze starego do nowego szcotki na początek bo mnie się wydaje że to to
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum