Wysłany: Pon Lut 09, 2009 15:53 [R75] Nie pali nie podaje paliwa POMOCY!!!
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam mam problem cztery dni temu było tak:
Otóż mam taki mały problemik w zeszłym tygodniu po ok 2 dniowym postoju wsiadam do auta no i próba odpalenia nic kręci nie pali, po chwili słychać jak paliwo zaczyna płynąć zapalił. Ok
Jadę 100km trasa prędkość ok 110-120km/h zero problemów wjeżdzam do miasta trochę wajhowania biegami prędkości 50-70km/h samochód zgasł kręcę nie pali. Po chwili próba, zapalił Ok jadę ok 5 km po mieście i znowu to samo. Nadmienię że od jakiegoś czasu ok 7miesięcy ciekł mi trochę wtrysk drugi od prawej ale wszystko chodziło. I stąd moje pytanie czy przez ten wtrysk może zapowietrzać się układ i silnik niespodziewanie gaśnie , lub czy pada pompa, przekażnik pompy, lub też jest brudny czujnik.
A teraz jest tak
postał trzy dni niepalony i nie pali wogóle nawet nie słychać pompy paliwa przy aku, ale pompa chodzi na krótko, co może z nim być. Nadmienię że wcześniej jeśli gasł to jak zapalił miał normalną moc.
Proszę o pomoc
_________________ ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lis 26, 2010 22:28, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 09, 2009 15:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Rowanjuż podmieniałem przekazniki nic to nie daje ta przy aku chodzi sprawdzona na krótko w łaśnie wyciągam w tej chwili czujnik wysokiego ciśnienia z pompy a możliwe jest to ze jeśli padła pompa w baku to ta przy aku się nie uruchamia w momencie włączenia zapłonu
a i może wiesz jak dokręcić cieknący wtryskiwacz
_________________ ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Lut 09, 2009 20:53
rafalg, nie, jeśli padła w baku, to usłyszysz to po pracy pompy przy aku. będzie przerywać, ciągnąć powietrze, będzie słychać. Ale na pewno będzie chodzić.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Lut 09, 2009 21:33
Tak z symbolem pompy w schemacie bezpieczników. To już nie mam pojęcia co jest. A może tamta w baku chodzi, tylko jej nie słyszysz, bo tam jest kanapa i jeszcze pokrywa i jej nie słychać. Może po prostu pompa Ci się kończy, spróbuj ją rombnąć, powinna ruszyć. Jeśli nie, to nie wiem.
Rowan mam coś jest nie teges z instalacją elektryczną idąćą do pompy przy aku obie pompy działają zapalił już jutro przejrzę instalację dzięki za sugestie za to dam ci punkta Pozdrawiam Rafał
_________________ ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
Witam,
Mam pytanie odnośnie przekaźnika pompy paliwa. Napisaliście wyżej iż jest to ten w komorze silnika oznaczony R4. W rave znalazłem ze przekaźnik pompy paliwa to ten znajdujący się w kabinie oznaczony R1 (prawy skrajny).
Który jest właściwy?
Pozdrawiam,
Santino
Ja mam ten sam problem i już opisuję co dokładnie się dzieje:
przy poziomie paliwa ok. 1/4 zbiornika pompka przy aku zaczyna zasysać powietrze, jak jest więcej paliwa nic złego się nie dzieje
co sprawdziłem:
ponieważ zbiornik paliwa jest w dolnej części podzielony na 2 łączy się tylko górną częścią i jeśli paliwa jest dużo wypełnia ono w całości obie dolne komory zbiornika, w jednej (lewej) części zbiornika jest smok przez który pompa przy aku zasysa paliwo, po drugiej (prawej) stronie wchodzi powrót paliwa z silnika i jest też pompka która przepompowywuje paliwo z lewej do prawej części zbiornika (nie wiem czy pracuje cały czas czy tylko gdy paliwa jest na tyle mało że nie przepływa swobodnie przez górną część zbiornika) jak sprawdziłem omomirzem mam spaloną pompkę paliwa w zbiorniku w związku z tym pompka przy aku wypompuje całe paliwo z lewej części zbiornika a zostaje w prawej i ponieważ czujniki poziomu paliwa są po obu stronach na wskaźniku paliwa jest jeszcze 1/4 zbiornika a prawdopodobnie w lewej części gdzie jest smok podawania do silnika jest już pusto
zamówiłem pompkę paliwa jak wymienię to napiszę czy pomogło
ale mam jeszcze jedno pytanie ponieważ nie do końca rozumiem zasadę podłączenia i działania tego układu przepompowywania paliwa z jedne do drugiej części zbiornika (jest tam kilka przewodów paliwowych i prawdopodobnie jakieś zawory, przy pompce paliwa jest smok (filterek) i obok jest drugi) może ktoś wie jak to działa lub ma jakiś schemat połączeń w zbiorniku
będę bardzo wdzięczny za informacje na ten temat
Ja mam ten sam problem co Multi... wskaznik pokazuje 1/4 paliwa a mnie auto nie chce odpalic jak mam caly bak albo polówke to nie ma z odpaleniem problemu pomka paliwa jest zepsuta w baku?? i czy dojscie jest pod siedzeniem z tylu?? dosc latwe?
dzieki za pomoc
[ Dodano: Sob Cze 12, 2010 14:32 ]
sorki jak MaluTTi
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Cze 12, 2010 13:35, w całości zmieniany 1 raz
pompa paliwa jest pod siedzeniem z tyłu po prawej stronie (po lewej jest tylko smok do zasilania silnika, czujnik poziomu paliwa i kilka przewodów paliwowych). Należy podnieść siedzisko, odkręcić osłonę zbiornika, wyłączyć wtyczkę elektryczną zdemontować przewód paliwowy i drugi (chyba jakiś czujnik), odkręcić nakrętkę mocowania pompy i wyjąć pompę paliwową wraz z czujnikiem (uważać na pływak czujnika przy wyjmowaniu)
mam prośbę gdybyś zdemontował to tak jak napisałem proszę Cię o wykonanie fotek połączenia przewodów paliwowych w zbiorniku ponieważ u mnie ktoś już tam zaglądał i nie wiem czy wszystko jest właściwie podłaczone
jak zdemontujesz pompkę sprawdź czy nie jest spalona
daj znać jak się coś dowiesz
Chetnie wykonam prośbe ,tylko problem jest w tym kiedy moj mechanik znajdzie dla mnie czas i czy na pewno pompa paliwa w baku poszla(jak to sprawdzic nie demontujac siedzenia) jesli omomierzem to ktore przewody sprawdzam?takze jesli Ci sie nie spieszy bo zawsze kasy malo wiadomo jak jest teraz wlozylem kase w pompke sprzegla facet oglasza sie na allegro regeneracja itp no zobaczę jak to bedzie hulac teraz pozdro
jak będę wymieniał pompkę sprawdzę które piny w kostce na zbiorniku paliwa są zasilaniem pompki i napiszę
pozdrawiam
[ Dodano: Pią Cze 18, 2010 19:50 ]
wymieniłem pompkę paliwa w zbiorniku i wygląda na to że jest poprawa pewny jednak będę dopiero jak wyjeżdżę paliwo do rezerwy w każdym razie przed wymianą pompki już przy stanie paliwa 1/4 zbiornika słychać było jak pompka koło aku zasysa powietrze teraz mam poniżej 1/4 zbiornika i pompka pracuje normalnie
napiszcie jak się tu wstawia zdjęcia to wstawie fotkę z informacją gdzie mierzyć oporność pompki bez demontażu
pozdrawiam
[ Dodano: Pią Cze 18, 2010 21:04 ]
na zdjęciu zaznaczyłem piny do pomiaru oporności pompki paliwa w zbiorniku R75
moja nowa pompka miała około 7ohm
pozdrawiam
[ Dodano: Pią Cze 18, 2010 21:05 ]
ale zdjęcie nie poszło, nie wiem jak je dodać[img]C:\Users\Moja\Desktop\Nowy folder (3)[/img]
[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 20:04 ]
właśnie zapaliła się kontrolka rezerwy paliwa, można więc uznać że problem został usunięty
mam jeszcze problem z czujnikami parkowania ale może znajdę na forum coś co pomoże mi go rozwiazać
pozdrawiam
Witam i dziekuje za Wasze istnienie.
Mam R75 CDT z 2002r, i ostatnio dopadła mnie problem "niepalenia". Bez żadnych wcześniejszych objawów rano mój Patchy nie odpalił. Martwa cisza, nie słychąc pompy,żadnych szmerów czy bzyczenia jak to miał w zwyczju. Krecenie aż padła akuma, na kable, zaciąg i dalej nic
Wiec po przekopaniu forum zaczelismy:
-wymiana pompki przy aku- 1sze co zrobiliśmy, choc nieco pochopnie
- sprawdzenie stanu paliwa
- czujnik wstrząsowy
- przekazniki i bezpieczniki
- osłuch pompy w baku(tył rozbebeszony)
- sprawdzenie czy podaje paliwo - niestety nie
- próby sprawdzania pomp "na krótko" i zaczał się nasz problem- pompka zamyka obieg ale najwyrazniej nie pracuje. Jak wynika z wcześniejszych postów powinno być je słychąc i powinny chlapać paliwo, a u mnie nic.
Jak dokładnie powinno wyglądać sprawdzenie "na krótko" bo nie znalazłam?
Lecę jeszcze po miernik i sprawdzimy napięcie na kostkach.
Dzięki z góry
Dodam,że to "anglik" więc mam lustrzane odbicie
OK, juz wiem ,że obie pompy działają- myslenie nie boli. Ale nadal nic, starter kreci a silnik milczy.
Mam pytanie, bo wiem,że jest zależność w zapalającej sie kontrolce silnika przy rozruchu a sterowaniem - czy kontrolka powinna się na chwilę zapalić czy nie? U mnie sie nie zaświeca po włączeniu zapłonu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum